XXL Nutrition

Cardio + Spieropbouw

Bezoekers in dit topic

Dotax

Novice
Lid geworden
5 aug 2011
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
77kg
Ik ben nieuw op dit forum en ga dan maar direct met mijn eerste post met de deur in huis vallen.

Ik heb enkele jaren niet meer aan sport gedaan en ga hier nu terug verandering in brengen. Mijn doelstelling is terug om een fysieke conditie op te bouwen (lopen in een bos achter de hoek lijkt me perfect) en opbouw van spiermassa.
De spieropbouw moet niet in die mate zijn voor wedstrijden. Ik ben 30j, 1,80m groot en weeg 77kg. Ik wil eigenlijk niet, of niet veel, bijkomen in gewicht, maar wel minder vet, betere aftekingen van de spieren op het lichaan, opbouw van kracht en lichte toename van spiermassa. Dit is mijn doelstelling voor het eerste jaar.

De fitnessoefeningen beperken zich wel tot een toestel van Decathlon RBR910. In de gym oefeningen doen zit er niet in.
http://www.decathlon.be/NL/rbr-910-170629640/ (ooit een verjaardagscadeau :D )

Mij lijkt het het beste om bv. 's morgens cardio en 's avonds krachttraining. Met welk krachttrainingsprogramma begin ik er het beste aan? Heeft er toevallig iemand eentje liggen? Of heeft iemand een goede link van een site? Deze site heb ik nog niet uitgepluist maar ik denk dat ik hier ook wel eentje vind. Op http://www.bodybuilding.com heb ik ook wel wat info gevonden. Maar tja ... door het bos niet meer de bomen zien :(.

Wat met supplementen? Ik weet van mezelf dat als ik een sportinspanning doe, ik veel 'brandstof' verbrand en achteraf zowel alles op eet dat in mijn buurt komt.

Alle info's en ideeën zijn welkom.

Thx a lot.
 
Het makkelijkst is denk ik om te beginnen met stronglifts, die site heeft nu de beste informatie en schema, voor beginners. Ondertussen lees je je dan verder in, leer je wat wel en niet werkt, doe je ervaring en basis kracht op, en dan kan je zelf bepalen wat je verder moet of wilt doen.
 
Basisoefeningen aanhouden;..

Squat
Deadlift
Shoulder press
Bench press

vanuit hier verder werken met spier specifieke oefeningen zoals curls en dergelijke..

zodra je sterker wordt met je basisoefeningen kun je verder uitbreiden. ik heb in het begin altijd mijn benen verwaarloosd en nooit de deadlift gedaan. (2 zeer grote fouten waar ik nu nog altijd spijt van heb)

laat je goed informeren / trainen omtrent de technieken!!

succes!
 
Back
Naar boven