AndroidHealthClinic

Cardio spieropbouw

Bezoekers in dit topic

Armand40

Cool Novice
Lid geworden
21 jul 2016
Berichten
187
Waardering
29
Lengte
1m81
Massa
75kg
Vetpercentage
9%
hallo ik wil nu toch echt mijn cardio gaan minderen want ik doe te veel en merk dat ik kwa kracht niet vooruit ga
Ik train bijna iedere dag met een split schema
Borst/triceps
Schouders/benen
Rug/biceps
Enz..
Ook doe ik iedere dag ongeveer 50 minuten cardio meestal loopband en hartslag op ongeveer 130
Wat is nu het beste iedere dag na de kracht training 20 minuutjes cardio of 3 x per week een uur cardio
 
Zelf ben ik helemaal gestopt met cardio.
 
hallo ik wil nu toch echt mijn cardio gaan minderen want ik doe te veel en merk dat ik kwa kracht niet vooruit ga
Ik train bijna iedere dag met een split schema
Borst/triceps
Schouders/benen
Rug/biceps
Enz..
Ook doe ik iedere dag ongeveer 50 minuten cardio meestal loopband en hartslag op ongeveer 130
Wat is nu het beste iedere dag na de kracht training 20 minuutjes cardio of 3 x per week een uur cardio
Teveel cardio als je kracht wil bouwen helpt niet echt inderdaad. Maar het kan natuurlijk net zo goed aan je schema liggen.
 
hallo ik wil nu toch echt mijn cardio gaan minderen want ik doe te veel en merk dat ik kwa kracht niet vooruit ga
Ik train bijna iedere dag met een split schema
Borst/triceps
Schouders/benen
Rug/biceps
Enz..
Ook doe ik iedere dag ongeveer 50 minuten cardio meestal loopband en hartslag op ongeveer 130
Wat is nu het beste iedere dag na de kracht training 20 minuutjes cardio of 3 x per week een uur cardio
Als je doel spieropbouw is, vind ik 3 uur per week nog veel. 2 jaar geleden liep ik nog de marathon en trainde 100 km per week. Nu in de bulk doe ik een uurtje per week, max anderhalf uur cardio. Als je geen doelen hebt m.b.t. een duursport en je op de kracht wil focussen, is cardio niet nodig. Als je conditie wil behouden en het leuk vindt, doe het dan beperkt, maar niet te veel als je het niet ten koste wil laten gaan van je kracht. Kom je wel aan in gewicht of val je af? Meer eten is sowieso nodig om spiermassa aan te zetten.
 
96910788-07F8-493E-9182-49C474B8369B.jpeg
Ik heb 135 kilo gewogen toen ben ik afgevallen naar 73 veel te mager en nu weeg ik 90 kilo
Ik wil nu weer wat droger worden ik ga over 11 weken op vakantie
 
Je doet een split schema zie ik. Ik merk zelf dat ik erg hard ga op een fullbody schema. Ik maak nog elke training progressie en ga hard vooruit in massa. Misschien kun je dat proberen? 3x p week met in ieder geval elke keer squatten. Als je het uitgebreide schema wilt; laat maar weten.
 
Het probleem is dat ik graag veel train bijna iedere dag
Ik weet dat minder beter is maar goed dan maar wat minder progressie
Ik ben bang als ik 3 dagen fullbody ga doen dat ik dat nog meer cardio ga doen
 
Oke, maar dan is het wel logisch dat je in kracht niet/ minder vooruit gaat, ondanks dat je de cardio gaat minderen. Hoeveel reps en sets doe je per oerening?
 
Wisselend soms 4x 10 dan weer 4x8
Nu doe ik 2 weken voor borst 5x5 ik wissel eigelijk geregeld af
 
Haha opeens compleet random een foto. Je week anders inrichten. Je bent nu alleen maar "ja maar, ja maar" aan het zeggen... Maak dan geen topic. Je zegt dat je huidige opzet niet meer werkt en dat je eigenlijk gewoon maar random wat cardio doet zonder specifiek idee.

Verander dat dan en zeur niet. Wat er precies moet veranderen wordt interessant als je eenmaal zover bent dat je daartoe bereid bent. Tot dan.
 
Oke dat is prima, hoewel ik het fijn vind om in ieder geval 3 maanden hetzelfde schema te hebben. Let je verder goed op je voeding? Ik zou in ieder geval niet een uur cardio doen, tenzij je in de cut bent. Je moet anders gigantisch veel eten, wil je kracht en massa gainen. 3x20 minuten is prima.
Conclusie: wanneer je zoveel dagen per week wilt blijven trainen, zal k de cardio maximaal 3x20 doen. Je zult anders te weinig rust krijgen. Daarbij veel blijven eten en dit eventueel bijhouden!
 
Haha opeens compleet random een foto. Je week anders inrichten. Je bent nu alleen maar "ja maar, ja maar" aan het zeggen... Maak dan geen topic. Je zegt dat je huidige opzet niet meer werkt en dat je eigenlijk gewoon maar random wat cardio doet zonder specifiek idee.

Verander dat dan en zeur niet. Wat er precies moet veranderen wordt interessant als je eenmaal zover bent dat je daartoe bereid bent. Tot dan.
Amen
 
Thnxs Ricardo hier heb ik wat aan bedank voor je Andwoord en tyd
 
Back
Naar boven