AndroidHealthClinic

Cardio tips nodig met een verleden van stimulantengebruik (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

spikeycloud

Novice
Lid geworden
28 dec 2020
Berichten
5
Waardering
3
Lengte
1m79
Massa
66kg
Goede avond mensen, ik heb me geregistreerd hier omdat ik graag tips zou willen ontvangen wat ik het beste aan cardio zou kunnen doen met een verleden van stimulantengebruik.

Ik heb in het verleden een aantal jaartjes amfetamines gebruikt en methylfenidaat achtige stoffen. Ik heb dit overigens altijd wel redelijk binnen de perken gehouden -> meestal toch wat weken ertussen en vaak ook lage of normale dosissen. Het is wel zo dat er soms een nachtje is doorgehaald met de nodige herdoseringen. Ondanks het nu ongeveer twee maanden geleden is dat ik fatsoenlijk aan de stimulanten gezet heb, heb ik toch het idee dat mijn huishouding van dopamine en noradrenaline etc nog niet geheel optimaal is….maar echt zeker weet ik dit niet. Maar het voelt gewoon niet goed.

Ik probeer ongeveer 3 keer per week iets aan cardio te doen en ook 2-3 keer per week krachttraining. Nu de sportscholen weer gesloten zijn doe wat minder aan krachttraining.

Nu is mijn vraag wat voor cardio ik heb beste kan doen om de huishouding weer een beetje op orde te krijgen. En dan ook met name ben ik dan geïnteresseerd in de details hoe lang ik het moet doen en hoe ik het beste kan opbouwen. Voor de duidelijkheid ik hoef geen vet te verliezen het gaat mij louter om meer feel good chemicals aan te maken en dopamine receptoren receptoren te vermeerderen.

Mochten er nog vragen zijn, ask away!
 
In principe neemt dopamine al toe na een sportsessie. Hoe je dit permanent zou kunnen verhogen durf ik niet te zeggen
Voldoende vitamine, fruit en eiwitten binnen krijgen draagt ook bij aan een goed dopamine gehalte.
Ik betwijfel of je huishouding wel zo in de war is gegooid als je zelf aangeeft weken rust er tussen te houden.
Je serotonine levels herstellen zich in max 3 maanden tijd volgens mij. Vanwaar denk je dat het niet goed zit?
 
In principe neemt dopamine al toe na een sportsessie. Hoe je dit permanent zou kunnen verhogen durf ik niet te zeggen
Voldoende vitamine, fruit en eiwitten binnen krijgen draagt ook bij aan een goed dopamine gehalte.
Ik betwijfel of je huishouding wel zo in de war is gegooid als je zelf aangeeft weken rust er tussen te houden.
Je serotonine levels herstellen zich in max 3 maanden tijd volgens mij. Vanwaar denk je dat het niet goed zit?
Ik verwacht dat het niet er iets aan de hand is met de serotonine want heb weinig tot geen substanties gebruikt die echt veel serotonine releasen. Ook nooit MDMA gehad oid.


De reden waarom ik verwacht dat het (gedeeltelijk) daardoor komt is dat ik de laatste tijd behoorlijk wat last heb van mentale klachten. Met name in de vorm van heel erg overheersende gedachtes en zelfvervreemding. Als ik bijvoorbeeld nu een lage dosis amfetamine ( ga ik niet doen ) zou pakken dan weet ik dat de kans groot is dat de klachten enigszins verminderen. Dat is de reden waarom ik verwacht dat het daar iets mee te maken kan hebben. Maar dat blijft natuurlijk een beetje de vraag. Buiten dat heb ik ook een aantal jaartjes last van een depressie dus dat speelt ook zeker mee.
 
Ik verwacht dat het niet er iets aan de hand is met de serotonine want heb weinig tot geen substanties gebruikt die echt veel serotonine releasen. Ook nooit MDMA gehad oid.


De reden waarom ik verwacht dat het (gedeeltelijk) daardoor komt is dat ik de laatste tijd behoorlijk wat last heb van mentale klachten. Met name in de vorm van heel erg overheersende gedachtes en zelfvervreemding. Als ik bijvoorbeeld nu een lage dosis amfetamine ( ga ik niet doen ) zou pakken dan weet ik dat de kans groot is dat de klachten enigszins verminderen. Dat is de reden waarom ik verwacht dat het daar iets mee te maken kan hebben. Maar dat blijft natuurlijk een beetje de vraag. Buiten dat heb ik ook een aantal jaartjes last van een depressie dus dat speelt ook zeker mee.
Toevallig met je huisarts over gehad? Wat voor drugs heb je precies gebruikt? Misschien een bloedtest doen waar het een en ander uitgelezen kan worden?
 
Toevallig met je huisarts over gehad? Wat voor drugs heb je precies gebruikt? Misschien een bloedtest doen waar het een en ander uitgelezen kan worden?
Mjah diverse keren en zelfs een keer met een neuroloog. Die gaf aan dat schade voornamelijk komt als je echt voor een lange tijd dagelijks gebruikt. Want bij mij niet het geval is. Een verklaring die mogelijk zou kunnen zijn is dat de katers van deze substanties mischien de depressie wat naar voren hebben gebracht.

Stoffen die ik gebruik heb zijn o.a. 2-FA, 3-FA, 2-FMA, isopropylphenidate etc etc. Worden in de volksmond ook wel research chemicals genoemd. Een bloedtest kan ik eventueel voor de zekerheid wel navragen of ze dat kunnen meten.
 
Mjah diverse keren en zelfs een keer met een neuroloog. Die gaf aan dat schade voornamelijk komt als je echt voor een lange tijd dagelijks gebruikt. Want bij mij niet het geval is. Een verklaring die mogelijk zou kunnen zijn is dat de katers van deze substanties mischien de depressie wat naar voren hebben gebracht.

Stoffen die ik gebruik heb zijn o.a. 2-FA, 3-FA, 2-FMA, isopropylphenidate etc etc. Worden in de volksmond ook wel research chemicals genoemd. Een bloedtest kan ik eventueel voor de zekerheid wel navragen of ze dat kunnen meten.
Ben zelf geen expert op het gebied maar probeer met je mee te denken ;)
Sowieso een depressie an sich kan natuurlijk al tig aanleidingen hebben en de drugs zou dan dit inderdaad naar voren kunnen brengen.
Precies wat je zegt, schade na lange tijd gebruiken weinig tijd tussen laten is best logisch maar uit je verhaal maak ik op dat dat allemaal wel mee valt.
Uit een bloedwaardetest zou je je testosteron gehalte kunnen lezen, wellicht dat deze erg laag ligt. (En dus de depressie zou kunnen verklaren)
Dopamine en serotonine gehaltes kunnen volgens mij niet gemeten worden door zo'n test.
 
Ben zelf geen expert op het gebied maar probeer met je mee te denken ;)
Sowieso een depressie an sich kan natuurlijk al tig aanleidingen hebben en de drugs zou dan dit inderdaad naar voren kunnen brengen.
Precies wat je zegt, schade na lange tijd gebruiken weinig tijd tussen laten is best logisch maar uit je verhaal maak ik op dat dat allemaal wel mee valt.
Uit een bloedwaardetest zou je je testosteron gehalte kunnen lezen, wellicht dat deze erg laag ligt. (En dus de depressie zou kunnen verklaren)
Dopamine en serotonine gehaltes kunnen volgens mij niet gemeten worden door zo'n test.
Haha doe je goed, kan ik alleen maar waarderen natuurlijk. Testostoron heb ik toevallig recentelijk laten testen dit kwam op 16nmol/L als ik me niet vergis. Maar ik kwil het voor de zekerheid nog een keer laten testen omdat het toch een momentopname blijft.
 
Zijn allemaal jong geweest maak het niet te spannend doe de cardio die jij leuk lijkt en eet gezond.
 
Buiten dat heb ik ook een aantal jaartjes last van een depressie dus dat speelt ook zeker mee.

dit vraagt wel om een professionele oplossing ,een vlucht in drugs (is een vorm van zelfmedicatie )is niet de goede,
veel sporten of het nu cardio of kracht is kan een klein beetje helpen tegen de leegheid die je ervaart ,die depressie
moet bij de bron aangepakt worden want als het erger word vergroot je de kans dat je uit wanhoop ooit besluit om een trein te gaan koppen of gaat bungeejumpen vanaf een keukentrapje
van heel erg overheersende gedachtes en zelfvervreemding.

De oorzaak van depersonalisatie ligt vaak in een psychisch trauma.

De gemoedstoestand komt voor als onderdeel van verschillende psychische aandoeningen, met name klinische depressie, bepaalde neurosen en angststoornissen.


Als ik bijvoorbeeld nu een lage dosis amfetamine ( ga ik niet doen ) zou pakken dan weet ik dat de kans groot is dat de klachten enigszins verminderen.

die klachten verminderen niet ,je camoufleert /dempt ze enkel met drugsgebruik en je blijft hangen in een vicieuze cirkel
van gevoelens van onrust en angst dempen door gebruik en je bent hier in niet de enigste ,miljoenen mensen doen dit ,of het nu met drank,medicijnen misbruik of drugs is
 
Kwestie van beginnen, minder (be)denken, stoppen met proberen en gaan doen. Nieuw perspectief is het doel.
 
Ik heb het hele circus qua proffesionele hulp al gehad. Maar bedankt iedereen voor de reacties en tips. Kga me focussen op nog wat meer sporten en nog wat kritischer kijken naar mijn voeding
 
Lopen. Runner's high is ook dopamine gerelateerd dacht ik.
 
Back
Naar boven