AndroidHealthClinic

cardio tot de maxxx. haalbaar of niet?

Bezoekers in dit topic

kaajoenie

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
25 okt 2008
Berichten
61
Waardering
0
eej,
zo'n 8 maanden terug zat ik op 18% vet
op dit moment 9.5%.
en ik heb de komende 2 weken eindelijk eens tijd om VOL gas te geven,
en ik zat eraan te denken om elke dag 2uur cardio te doen.
mijn vraag is of dit mogelijk/verstandig is?

planning is als volgt:

shake

8.30 - 10.00 KT + cardio
shake
15.00 -16.00 cardio

en dit dan elke dag..

of is 2uur achter elkaar ook mogelijk?

mijn doel is om zsm, op 4 á 5% te zitten. daarnaast niet te veel spiermassa verliezen uiteraard.

heb wel rondgekeken dus kom aub niet met die comments..[max 7x 1 uur pw blabla]

ohh en, fitness instructeur zegt dat spierpijn door cardio niks geeft en dat ik dan door kan cardioën. klopt dit?

peaceeeee
 
4 percent vet? waarom zou je dat percentage willen halen als je al ripped to the bone bent? lager staan is naar mening enkel goed als je wedstrijden wil draaien.
 
die 2 shakes is dat alles wat je "eet" per dag ?
 
2 uur per dag is echt bullshit beter die je gewoon 1 uur per dag en dan 7x per week in combinatie met 3x kracht
 
ohh en, fitness instructeur zegt dat spierpijn door cardio niks geeft en dat ik dan door kan cardioën. klopt dit?

Als je door cardio je spieren beschadigd, wat vaak gebeurt is als je spierpijn hebt (hetzij door een microtrauma, hetzijn door celschade door lactaat vorming) is het goed om je spieren wat rust te geven.
Een dag cardio op een lager niveau zou al heel wat schelen.


?????????
 
haha. nee natuurlijk niet. heb daarnaast nog 6-8 maaltijden.
en ripped to the bone ben ik ook niet echt.
ik wil van dat kwabje af, die je ziet zitten als ik zit :eek:
echt walgelijk :rolleyes:


guidson: 2 uur per dag is echt bullshit beter die je gewoon 1 uur per dag en dan 7x per week in combinatie met 3x kracht
\

iemand anders n mening hierop?
 
Topsporters doen soms wel meer. Denk aan wielrenners, die tijdens de tour 3 weken lang dag in dag uit (op 2 rustdagen na) rond de 8000 kcals per dag verbruiken. Het zal ook wel per lichaam verschillen wat maximaal mogelijk is.

Verder is van belang:

- eten
- slapen
- intensiteit van de cardio (doe in ieder geval iets dat weinig belastend is voor gewrichten, zoals cardio op een crosstrainer of fietsen, volgens runners.nl is de maximaal te rennen afstand per week 100 km voor amateurs (profs doen soms tot wel 200 km per week))
 
haha. nee natuurlijk niet. heb daarnaast nog 6-8 maaltijden.
en ripped to the bone ben ik ook niet echt.
ik wil van dat kwabje af, die je ziet zitten als ik zit :eek:
echt walgelijk :rolleyes:


guidson: 2 uur per dag is echt bullshit beter die je gewoon 1 uur per dag en dan 7x per week in combinatie met 3x kracht
\

iemand anders n mening hierop?

Je bedoelt huidplooien? Als je zit heb je die sowieso namelijk. Als dat strak zou zijn als je zit dan scheur je open als je op gaat staan.
 
joep7 bedankt voor je nuttige reactie. ik doe altijd alleen maar crosstrainer.. verbruikt het meest per uur volgens die teller :')

dus volgens jou kan ik gewoon 5x 2uur in de week trainen, dan wel met 2 dagen rust?

kan ik mee leven :')
 
@ kaajoenie

Het zou in ieder geval niet bij voorbaat moeten worden uitgesloten. Mij lijkt het goed mogelijk, mits men goed slaapt en voldoende eet. En bij dat laatste gaat het misschien mis. Je wilt die extra cardio doen om extra snel af te vallen. Je gaat niet 2 uur cardio doen om dan 1 uur volledig te compenseren met extra eten, waarbij het kcal-tekort niet veel groter dan 500 wordt, toch?

Bij een groter tekort aan kcals wordt het erg moeilijk om goed te trainen. Je hebt constant weinig glycogeen op voorraad, wordt dan ook snel moe en bent eerder vatbaar voor een virus. Kans op overtrainen wordt volgens mij ook groter (de KT die je doet speelt daarbij ook een rol).

De beste manier om op een redelijk comfortabele manier een (veel) groter dagelijks kcal-tekort dan 500 te creeren zou zijn zeer veel te wandelen. Dit is een aanzienlijk minder intensieve vorm van lichaamsbeweging, waarbij je relatief veel lichaamsvet kunt aanspreken. Van lage glycogeenwaardes heb je dan minder last lijkt me.

Maar goed, wie gaat er +/- 8 uur intensief wandelen per dag? Kost veel teveel tijd natuurlijk. Mijn broertje was 2 maanden lang met hebben en houden op de rug door Europa getrokken, onder andere door de Jura en de Alpen. 25 tot 40 km per dag door bergachtig en minder bergachtig gebied, equivalent van opbepakt 50+ km per dag in Nederland. Had waarschijnlijk een kcal-tekort van 2000 per dag. Viel zeker 12 kilo vet af. En dat met 1 rustdag in 8 weken.
 
haha. nee natuurlijk niet. heb daarnaast nog 6-8 maaltijden.
en ripped to the bone ben ik ook niet echt.
ik wil van dat kwabje af, die je ziet zitten als ik zit :eek:
echt walgelijk :rolleyes:


guidson: 2 uur per dag is echt bullshit beter die je gewoon 1 uur per dag en dan 7x per week in combinatie met 3x kracht
\

iemand anders n mening hierop?

daarom dat ik ook twijfelde of je echt op negen percent zat, bij vier percent plakt het vel letterlijk over je spieren en dit hou je nooit langer dan enkele dagen vol (enkele uitzonderingen daargelaten)

hoe heb je het gemeten, huidplooimeter?
 
bij de fitness..
zo'n soort van stuur wat je vast moest houden ;P

ik zal binnenkort wel een foto uploaden.. alsk weet hoe het werkt xd
dan snap je wel dat mn buik strakker kan, ookal heb ik 9.5% vet.
 
bij de fitness..
zo'n soort van stuur wat je vast moest houden ;P

ik zal binnenkort wel een foto uploaden.. alsk weet hoe het werkt xd
dan snap je wel dat mn buik strakker kan, ookal heb ik 9.5% vet.

zo'n meting klopt niet. je zit mischien wel op 13%.
 
zo'n meting klopt niet. je zit mischien wel op 13%.

wanneer klopt het dan wel?

zo'n inbody test?
in december had ik daarmee 13.5%..
ik denk echt wel dat ik daar onder zit.

100_1357.jpg
 
wanneer klopt het dan wel?

zo'n inbody test?
in december had ik daarmee 13.5%..
ik denk echt wel dat ik daar onder zit.

Veel meer te cutten dan dit hoef je niet hoor, dit is inderdaad wel iets lager dan 13,5% zo te zien. ;)
 
Je wilt met dit fysiek 2 uur cardio per dag doen?! Totaal onnodig (stom wellicht dat ik nu nog met die post kom, je had allang gezegd dat je op 9,5 % zat). Ik zou eerder gaan bulken en flink aan de krachttraining.
 
wanneer klopt het dan wel?

zo'n inbody test?
in december had ik daarmee 13.5%..
ik denk echt wel dat ik daar onder zit.

Is dit 9,5% BF ???

Ik zou 12 schatten, maargoed, zoveel verstand heb ik er ook niet van.
Maar electrische meters zijn ook niet heel acuraat he ;)

2 uren cardio per dag (lijkt) me overbodig bij dit fysiek, echter is het wel mogelijk, bij dit fysiek zou ik 30/60min per dag eerder geschikt vinden, naast je KT!

Succes!
 
Is dit 9,5% BF ???

Ik zou 12 schatten, maargoed, zoveel verstand heb ik er ook niet van.
Maar electrische meters zijn ook niet heel acuraat he ;)

2 uren cardio per dag (lijkt) me overbodig bij dit fysiek, echter is het wel mogelijk, bij dit fysiek zou ik 30/60min per dag eerder geschikt vinden, naast je KT!

Succes!

thanks voor advies :D
ik geloofde het eerlijk gezegd ook niet. 9.5 is wel erg droog, toch? wel heb ik bij mn benen amper vet, misschien ligt het daar aan?
maar hoe kan je het nou wel accuraat opmeten? ben k wel erg nieuwsgierig naar..
 
thanks voor advies :D
ik geloofde het eerlijk gezegd ook niet. 9.5 is wel erg droog, toch? wel heb ik bij mn benen amper vet, misschien ligt het daar aan?
maar hoe kan je het nou wel accuraat opmeten? ben k wel erg nieuwsgierig naar..

YW!

9,5% is het denk ik nog niet, maar gaat wel de goede kant op ;)
Met een huidplooi-meter (3 of 4 punts meting) weet je echt waar je staat!
 
Back
Naar boven