Fitness Seller

[Cardio] Touwtjespringen

Bezoekers in dit topic

Nitro

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
20 jan 2004
Berichten
232
Waardering
0
Je ziet boksers wel eens vaak touwtjespringen. Lijkt me wel een relaxede manier om wat conditie op te bouwen.

Iemand hier ervaring mee of kan je beter maar wat gaan lopen.
 
ik heb 3 jaar lang, 3x per week touwtje springen geweest.. je krijgt er wel goeie uithoudingsvermogen van.. en je schouders kunnen op laatst ook tegen verzuring..

en conditioneel ik het wel okee, maar raad ik je toch aan te gaan hardlopen..
 
touwtjespringen kun je thuis voor de tv doen


hardlopen doe je buiten, en als je door overmoed te ver bent gelopen heb je een probleem: je moet ook weer terug zien te komen ( of je pakt de loopband op de gym):D
 
FrederX zei:
en conditioneel ik het wel okee, maar raad ik je toch aan te gaan hardlopen..

waarom beter hardlopen dan touwtjespringen? vraag ik me gewoon af.... :o
 
zie je nog iets behalve je pc :s
 
Goeie manier om aan HIIT te doen, je moet het alleen wel 'kunnen'...
Als ik me goed herinner was er een member die enkel touwtjes sprong als cardio (ik denk Man Mountain ???)
 
ik heb het ook gedaan in de cut naast normale cardio. als ik me niet vergis is er ook al een redelijk grote topic over te vinden!
 
Heb het ook gedaan, aangezien ik het niet leuk vind om te gaan hardlopen vond ik touwtjespringen een perfect alternatief.
 
Het voordeel van touwtjespringen is dat je het altijd en overal kunt doen. Voor hardlopen gaat dat niet op, tenzij je graag door de regen huppelt ofzo.
Daarnaast is touwtjespringen gewoon leuk, tenminste als het juist uitgevoerd wordt en de omstandigheden er naar zijn. Ik spring 3 tot 4 keer per week en dan minstens een half uur per keer. Ik zet mijn stereo lekker hard en spring op het ritme (motivatie!). Het springen kun je afwisselen, je kunt lekker rustig 'links-rechts-links-rechts', je kunt met twee benen tegelijk springen, je kunt op 1 been springen en het afwisselen, je kunt 'skiënd' springen; dit houdt in: met twee benen tegelijk naar rechts springen dan met twee benen tegelijk naar links springen en dit herhalen. En zo zijn er veel meer oefeningen mogelijk met het springen.
Verder is touwtjespringen een goede HIIT. Je bouwt er vooral veel conditie mee op, wat ook handig is.
Over touwtjespringen heb ik veel gelezen en vooral veel tegenstrijdigs. Mensen schijnen te denken dat het springen slecht voor je hielen is ofzo, terwijl er weer een heel kamp is dat beweert dat juist lopen nog schadelijker is. Maar goed, ik merk er niets van.
Touwtjespringen is dus erg aan te raden.
 
Back
Naar boven