AndroidHealthClinic

Cardio voor de training? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het idee is dat je hartslag alvast wat omhoog gaat tijdens de warming up. Dat is wat anders als de spier zelf opwarmen. Juist met een squat of deadlift, oefeningen waarbij je hartslag als een gek omhoog schiet, is het echt wel een aanrader om alvast opgewarmd te hebben (lees: hartslag alvast wat hoger).

Of vind je het verstandiger dat je hartslag vanuit rust 70bpm binnen een paar seconden naar de 140bpm schiet? Be my guest.

Inb4 "ja maar zo doe ik het altijd". Interesseert me niet.
Dan kan je toch ook beginnen met BW squats en dan langzaam verzwaren?
 
Dan kan je toch ook beginnen met BW squats en dan langzaam verzwaren?
Dat is idd ook hoe ik het nu altijd op de compound oefeningen doe. Met een lege stang beginnen en dan langzaam opbouwen naar de werksets.
 
Je haalt twee dingen door elkaar. Een warming up én cardio.
En een 10 min durende cardio sessie is een warming up of cooling down.
Meestal wandel of fiets ik naar de sportschool en daar begin ik met een lichter gewicht wat goed voelt en dan ga ik in zo'n 3 stappen naar het werk gewicht.
 
Ik krijg de indruk dat de meeste mensen gewoon lui zijn of een aversie hebben van 'cardio'. Zelfs met dit prachtige weer komen de meesten nog met de auto naar de sportschool, ook al komen ze echt niet van ver. En als warming op doen ze enkel wat opwarm-setjes.
Naar de gym lopen is mijn warming up. Al laat ik me in dit weer serieus met de auto brengen omdat ik anders he-le-maal doorweekt in het zweet aankomen :roflol: Schaam me kapot lol

Dan kan je toch ook beginnen met BW squats en dan langzaam verzwaren?
Ik merk aan mezelf dat zelfs dan m'n hartslag te snel in een keer stijgt en dat voelt niet aangenaam. Een warmingup op de loopband waarbij je hartslag gedurende 10 minuten langzaam stijgt voelt voor mij veel fijner.
 
We willen er niet allemaal zo uit gaan zien zoals jij
Sorry, maar deze 'grap' is inmiddels al door iedereen uitgemolken. Jij kunt beter! :cool:

Overigens is de gemiddelde Nederlander, zeker van mijn leeftijd, borderline overgewicht, dus voor de meesten zou een beetje extra beweging/cardio geen kwaad kunnen...
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar deze 'grap' is inmiddels al door iedereen uitgemolken. Jij kunt beter! :cool:

Overigens is de gemiddelde Nederlander, zeker van mijn leeftijd, borderline overgewicht, dus voor de meesten zou een beetje extra beweging/cardio geen kwaad kunnen...
Dit was geen grap
 
En niet vergeten adem te halen bij die cardio!
 
Ik ben liever een standaard Nederlander met overgewicht dan dat ik er uit zie of ik zo uit the walking dead kom lopen.
Dan heb je jouw doel bereikt, zombies hebben ook geen kuiten, ze hebben net als jij sokken aan om de tibia en fibia bij elkaar te houden.
Geen grap... slechts medelijden.
 
Dan heb je jouw doel bereikt, zombies hebben ook geen kuiten, ze hebben net als jij sokken aan om de tibia en fibia bij elkaar te houden.
Geen grap... slechts medelijden.
Goedzo Ron, team seniele ouwe gek moet elkaar immers bijstaan!
 
Sorry, maar deze 'grap' is inmiddels al door iedereen uitgemolken. Jij kunt beter! :cool:

Overigens is de gemiddelde Nederlander, zeker van mijn leeftijd, borderline overgewicht, dus voor de meesten zou een beetje extra beweging/cardio geen kwaad kunnen...
Ik zag ze de afgelopen dagen overal weer lopen, de wandelende vleesbergen.

Prima als je de duursport-look niets vind en ook iemand die dun is kan ongezond zijn, maar als je 3x zoveel volume inneemt dan past bij je lengte met een vp dat veel te hoog is dan ga je daar vroeger of later her en der last van krijgen.

De meeste mensen vinden een bodybuilding uiterlijk ook niets, dat is soms ook een manier om dan maar niets te hoeven doen, alsof de keuze alles of niets is.
 
Juist met een squat of deadlift, oefeningen waarbij je hartslag als een gek omhoog schiet, is het echt wel een aanrader om alvast opgewarmd te hebben (lees: hartslag alvast wat hoger).
Dus warm ik op met de oefening. Nooit last van hartslag of iets dergelijks. En heb periodes gehad dat ik meer dan 7 x per week naar een max squat toewerkte.

Of vind je het verstandiger dat je hartslag vanuit rust 70bpm binnen een paar seconden naar de 140bpm schiet? Be my guest.
Ik kan prima opwarmen met de oefening zelf. Als je liever je knietjes opwarmt mbt squat ga je lekker 5 minuten fietsen of iets dergelijks, geen enkel probleem.

Inb4 "ja maar zo doe ik het altijd". Interesseert me niet.
Reageer dan ook niet op mijn post want ik zie nergens steekhoudende argumenten om het voor mijzelf anders te doen.
 
Laatst bewerkt:
dan dat ik er uit zie of ik zo uit the walking dead kom lopen.
Goedzo Ron, team seniele ouwe gek
Even off-topic. Speciaal voor Bokito (maar eigenlijk voor iedereen voordat op 'Plaats Reactie' wordt geklikt):
think.jpg
 
Laatst bewerkt:
Of vind je het verstandiger dat je hartslag vanuit rust 70bpm binnen een paar seconden naar de 140bpm schiet?
Is dat niet volledig afhankelijk van de conditie van je hart? Hoe beter de conditie van je hart, hoe sneller je hartslag daarna weer normaliseert?
 
Is dat niet volledig afhankelijk van de conditie van je hart? Hoe beter de conditie van je hart, hoe sneller je hartslag daarna weer normaliseert?
Ongetwijfeld, maar het normaliseren nadat m’n hartslag verhoogd is geweest ervaar ik dan weer geen problemen mee.

Het is vooral “de klap” die ik krijg als ik vanuit rust gelijk ga squatten, ook al is het alleen de barbell. Die klap ervaar ik niet als m’n hartslag al wat is verhoogt door middel van een warmup.
 
Back
Naar boven