Fitness Seller

Cardio: voor of na de training

Bezoekers in dit topic

Jarson

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
17 mrt 2010
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Ik heb vele verschillingen meningen gehoord wanneer je aan cardio zou moeten doen.

Eerst maar op de fiets of hardlopen voor 15minuten en dan aan de bak. Of toch maar daarna? Ik had laatst gehoord dat cardio na de training er wel voor zorgt dat je sterker wordt, maar dat het "het groter" worden juist verminderd.

Iemand die voor opheldering kan zorgen?

Bedankt.
 
Na de Krachttraining!

cardio na de training er wel voor zorgt dat je sterker wordt, maar dat het "het groter" worden juist verminderd.

nooit van gehoord. onzin
 
Bedankt voor de opheldering.
 
Idd erna, dan heb je gewoon veel meer profijt van je cardio.
 
Opwarming van 10 minuten ongeveer is prima, dan KT (dus ook geen volle-bak cardio).
Als aan het cutten / afvallen bent dan nog minimaal 30min cardio achter je KT aan.
 
cardio na KT suckt. beter op aparte dagen of sochtends cardio en savonds KT.
 
cardio na KT suckt. beter op aparte dagen of sochtends cardio en savonds KT.

Cardio na KT suckt idd omdat je al moe bent en je meeste van je KH al hebt verbruikt. Het suckt, maar is effectief.

Ben liever wat slapper op een fiets dan dat je daar met een paar tientalle kilos bove je hoofd ofzo hangt te bengele
 
Net terug van de Gym; 8 minuten warming up op de crosstrainer, vervolgens krachttraining gedaan en daarna nog 40 min Crosstrainer wat me 700 kcalorien opleverde. Nu moet ik toegeven dat ik normaal gesproken maar tot 400 (circa 25 minuten) kcalorien ga, maar vandaag ging het lekker dus ik ging gewoon door.

Intensief cardioen vóór de krachttraining zorgt ervoor dat je niet meer tot het uiterste kan gaan tijdens de KT omdat je veel energie al verbruikt hebt door het cardioen.
 
Intensief cardio na de KT is idd niet aan te bevelen. Wat rustiger op een hartslag van 140 is prima te doen vind ik (wat ook aangeraden wordt).
Op rustdagen ga ik wel wat dieper want anders vind ik er geen bal aan.
 
Ik heb vele verschillingen meningen gehoord wanneer je aan cardio zou moeten doen.

Eerst maar op de fiets of hardlopen voor 15minuten en dan aan de bak. Of toch maar daarna? Ik had laatst gehoord dat cardio na de training er wel voor zorgt dat je sterker wordt, maar dat het "het groter" worden juist verminderd.

Iemand die voor opheldering kan zorgen?

Bedankt.


Voor de training een minuut of 10-15 fietsen is prima, is een goede warming-up.
mbt cardio na de KT naar gelang de doelstelling.
Ben je aan het cutten dan is het zeker goed te doen een half uurtje cardio na KT, als je daarna maar wel goed eet en de rustdagen ook echt goed als hersteldagen gebruikt.
Als het doel van cutten bereikt is dan bouw je het stukje cardio na KT weer wat af.
Voor de training verder is fietsen dus altijd goed.

Voor bodybuilding is teveel cardio op hersteldagen slecht. Voor extreem cutten maar ook spiermassa verminderen is het prima.

succes.
 
Voor de training een minuut of 10-15 fietsen is prima, is een goede warming-up.
mbt cardio na de KT naar gelang de doelstelling.
Ben je aan het cutten dan is het zeker goed te doen een half uurtje cardio na KT, als je daarna maar wel goed eet en de rustdagen ook echt goed als hersteldagen gebruikt.
Als het doel van cutten bereikt is dan bouw je het stukje cardio na KT weer wat af.
Voor de training verder is fietsen dus altijd goed.

Voor bodybuilding is teveel cardio op hersteldagen slecht. Voor extreem cutten maar ook spiermassa verminderen is het prima.

succes.

Ik dacht juist overal gelezen te hebbend at je in je cut als je eerst KT gedaan hebt en daarna cardio je na de cardio juist de kcal zoveel moet vermijden? Zodat je vetverbranding door blijft gaan... En na je KT en voor je cardio (er dus tussenin :P) een whey shake moet pakken zodat je minder spierafbraak hebt?
 
Voor bodybuilding is teveel cardio op hersteldagen slecht. Voor extreem cutten maar ook spiermassa verminderen is het prima.

succes.

:janken:

---------- Toegevoegd om 12:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:18 ----------

Ik dacht juist overal gelezen te hebbend at je in je cut als je eerst KT gedaan hebt en daarna cardio je na de cardio juist de kcal zoveel moet vermijden? Zodat je vetverbranding door blijft gaan... En na je KT en voor je cardio (er dus tussenin :P) een whey shake moet pakken zodat je minder spierafbraak hebt?

Nee. Er zijn er die het doen, maar het gaat uiteindelijk om het totaal plaatje van die dag, sommige zeggen zelfs dat het totaal plaatje van de week belangrijker is. Als je niet eet ga je spiermassa verliezen, bovendien is er wel onderzoek naar gedaan en kan me herinneren dat goed eten beter voor vet verlies is dan niet of te weinig eten. Je kunt wel de koolhydraten beperken, maar zou ze er niet helemaal uitgooien.

Die whey shake overal tussendoor geloof ik niet zo in. Zorg dat je een uur of 2 uur van tevoren goed eet en dan goed eten na de training, dan hoef je je geen zorgen te maken. Je moet voorkomen dat je katabool wordt, dat is belangrijker dan die shakies tussendoor.
 
Het ligt er ook sterk aan hoe hoog je vetpercentage is. Je kunt je voorstellen dat een BB`er tijdens de wedstrijdvoorbereiding op 5% nog net iets droger probeert te worden er een andere aanpak wordt gevraagd dan bij iemand die op 20% staat.
Cardio voor de KT is niet aan te raden, het kost hoe dan ook kracht. Een warming-up doen op een fiets of loopband etc, kan natuurlijk wel. Al kun je, jezelf afvragen wat daar de zin van is. Beter is misschien om een paar opwarmsetjes te doe voor de spiergroepen die je gaat trainen ipv het (proberen) op te warmen van het cardio vasculaire systeem.
Na de KT je cardio training uitvoeren, de glycogee vooraden i de spieren (en misschien ook de lever!) zijn al wat aangesproken waardoor er uit de vetreserves geput gaat worden.
En het gaat inderdaad om het totaalplaatje. Dan kan een shake je voeding compleet maken, maar de basis moet goed zijn anders voegt een shake niets toe.
 
Back
Naar boven