XXL Nutrition

Cardio voor of na me training? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BuckDanny

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 jul 2006
Berichten
2
Waardering
0
Ik doe nu 30 min cardio voor mijn krachttraining crosstrainer of hardlopen.
Ik vroeg me af wat beter is voor of na me krachttraining cardio.
???
 
erna zou ik doen want dan heb je meer energie over voor je krachttraining en dat is belangrijker.
 
Erna vanwegen bovengenoemde reden. Maar ook omdat dan je Glycogeen voorraad al behoorlijk verlaagd is en je dus sneller in de vetverbranding "zone" komt.
 
eens met jamesss
 
was er niet eens een studie van dat je gains wat verminderd worden door cardio na de training te doen?
 
Alleen als je cardio je hoofddoel is voor het trainen, dwz. als je een roeier , hardloper of fietser bent, kan het evt. nuttig zijn eerst cardio te doen. Maar dan nog alleen uit tijdnood want een slimme duursporter zal die 2 apart houden als cardio voor hem/haar hoofdzaak is.

Alle anderen moeten alleen cardio doen NA hun training! Of idd ook op een ander moment (van de dag) als ze daar zin/tijd voor hebben.
 
Ik weet het niet. Als je herstel beinvloed zou worden door cardio te doen na een krachttraining, wat dan als je de volgende dag een cardio sessie doet? Dan herstellen je spieren ook nog van de vorige krachttraining. Maakt het echt wel zoveel uit?
 
Doe zelf het liefste cardio meteen na de training omdat ik gemerkt heb dat het scheelt met herstel als het om trage cardio gaat en ik bij intervalcardio dan nog de puf of kan brengen om het te doen omdat ik nog opgewarmd ben.
Let wel, dan neem ik wel altijd tijdens de training suikers en supplementen en wacht daar zeker niet mee tot na de training.
 
Dan ben ik minder stijf na afloop: het is goed voor de bloedcirculatie om cardio direct na de training te doen.
 
Ik zou na mijn training gaan cardioën
 
Let wel, dan neem ik wel altijd tijdens de training suikers en supplementen en wacht daar zeker niet mee tot na de training.

Dat is weer zo'n typisch dilemma, ga ik dan niet m'n inspanning enorm tegen werken omdat je meteen je glycogeen voorraad weer aanvult met die suikers? Ik ken zat mensen die eerst een half uur op een trainer gaan lopen, en dan effe een flesje isostar scoren. Het lijkt me een beetje contra productief.
 
Cardio na de kt. Gewoon omdat je zo meer kracht en energie hebt om de gewichten te tillen.
 
Back
Naar boven