MuscleMeat

Cardio voor of na training? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Levrone@

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2003
Berichten
1.639
Waardering
0
Hey bro's

Ik zit weer bijna tegen me cutperiode aan, ik vroeg me af wat namelijk beter is ;cardio voor training of direct na je gewichttraining.Ik gebruik er ook clen bij,,,,,,



Graag wat tips


groetjes

Levrone@:D
 
Ik zou zeggen na je training. tijdens je krachtraining wordt grotendeels koolhydraten aangesproken voor je energieverbruik. indien je hierna gaat cardioen zal vet eerder worden aangesproken om te verbranden. Mede doordat je met cardio na ong. een half uur pas vet begint te verbranden waarna de verhouding vetverbranding: koolhydratenverbranding hoger ligt dan als je eerst zou cardioen.

Daarentegen zal je bij eerst cardio en dan krachttraining ook nog wel de nodige vetten verbranden tijdens je krachttraining maar je hebt die koolhydrate wel nodig voor je krachttraining.

ik zou deze thread overigens wel verplaatsen naar training
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by admin
Na

hey T jij was toch zo voorstander van Geen cardio NA je training???

op aparte dagen cardioen???
 
Idd maar als je moet kiezen dan liever na dan voor.
 
Originally posted by dandyman
Ik zou zeggen na je training. tijdens je krachtraining wordt grotendeels koolhydraten aangesproken voor je energieverbruik. indien je hierna gaat cardioen zal vet eerder worden aangesproken om te verbranden. Mede doordat je met cardio na ong. een half uur pas vet begint te verbranden waarna de verhouding vetverbranding: koolhydratenverbranding hoger ligt dan als je eerst zou cardioen.

Daarentegen zal je bij eerst cardio en dan krachttraining ook nog wel de nodige vetten verbranden tijdens je krachttraining maar je hebt die koolhydrate wel nodig voor je krachttraining.

ik zou deze thread overigens wel verplaatsen naar training

IK zit er aan te denken om s'morgens vroeg na het opstaan een half uurtje te gaan hard lopen buiten,moet ik dan wat eten voordat ik ga hardlopen? een banaan ofzo of gewoon op een lege maag gaan rennnen?

Overigens ik ben dit van plan 4á 5 keer in de week te doen , met me normale gewichtstraining erbij.:D
 
Originally posted by Levrone@

IK zit er aan te denken om s'morgens vroeg na het opstaan een half uurtje te gaan hard lopen buiten,moet ik dan wat eten voordat ik ga hardlopen? een banaan ofzo of gewoon op een lege maag gaan rennnen?

Overigens ik ben dit van plan 4á 5 keer in de week te doen , met me normale gewichtstraining erbij.:D
alleen wat eiwitten in de vorm van een shake oid.
 
lege maag of proteine, geen koolhydraten iig en gooi die clen eruit en vervang door een otc fatburner.
 
Thanks bro's !!
 
Originally posted by bestoldschool
lege maag of proteine, geen koolhydraten iig en gooi die clen eruit en vervang door een otc fatburner.

Bro, wat voor proteine bron raad je me aan??

Kan ik bijv 2 eetlepels whey met ca.400ml magere melk drinken voor het cardio gaan????
 
Whey liever zonder de melk, maar met melk zou geen ramp hoeven te zijn, probeer beiden voor een paar weken.
 
Ik hoef geen onderscheid te maken met de cardio op rustdagen ??? ALs gebruiker hoeft het niet neem ik aan??
 
ik ga meestal 12 minuutjes fietsen voordat ik me benen ga trainen. Heb opzich geen cardio nodig, doe het een beetje om droog te blijven. Voordeel is ook dat je warm bent. Maar kan ik het beter na me beentraining doen dan?Of geldt dat meer voor zwaardere cardiotrainingen? 12 minuten is weinig..
 
Idd, 12 minuten zie ik als warming-up :D Ik fiets 15 minuten naar de gym.
 
Originally posted by bestoldschool
lege maag of proteine, geen koolhydraten iig en gooi die clen eruit en vervang door een otc fatburner.


Waarom moet ik de clen eruitgooien????
 
Maar t is dus beter om cardio op je rustdag te doen.
maar dan is t dus geen ACTIEVE rustdag meer?
 
nee maar ook geen PASSIEVE rustdag meer ???
 
idd???
actieve rustdag klinkt idd tegentrijdig:D
 
Back
Naar boven