Fitness Seller

Cardio, waarom niet gewoon minder eten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Larssonn

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2010
Berichten
3.702
Waardering
449
Lengte
1m88
Massa
87kg
Bij het cutten gaan veel mensen cardio doen om extra kcal te verbruiken, maar waarom? Waarom zou je niet gewoon minder eten? Bij het cardio verbrand je, ik zeg maar wat, 400kcal, waarom zou je dan niet gewoon 100 gram minder KH'en eten?

Of is het zo dat je met cardio eerder je vetreserves aanspreekt dan met simpelweg minder eten?
 
in een periode van cutten ga je minder eten + meer cardio
 
Eten = is hetgeen waar je voor leeft (ik ben echt verslaafd en begrijp dus de mensen niet die nooit honger hebben). Dus alles wat je extra kan eten, is leuk meegenomen. Dus hoe meer je sport, hoe meer je mag eten. Tevens heeft het sporten een groter effect op je verbranding dan lui op je kont te zitten.
 
When trying to cut down do you prefer to use HIIT or just normal cardio?

"Neither. If you have your diet 100%, you don’t even have to look at the treadmill. It’s a simple case of calories in vs. calories out. If you consume more calories than you burn, you put on weight. If you consume less calories than you burn, you lose weight.

What cardio does is help accelerate burning those calories, but if you are already under your caloric maintenance, there’s no real need to do any cardio, although it can bring about fat losses much faster, you may also find it to be catabolic (muscle-wasting)."
-Zyzz
http://www.simplyshredded.com/exclusive-zyzz-interview.html
 
Bij het cutten gaan veel mensen cardio doen om extra kcal te verbruiken, maar waarom? Waarom zou je niet gewoon minder eten? Bij het cardio verbrand je, ik zeg maar wat, 400kcal, waarom zou je dan niet gewoon 100 gram minder KH'en eten?

Of is het zo dat je met cardio eerder je vetreserves aanspreekt dan met simpelweg minder eten?

+1

je begint met minder eten en dan voeg je cardio toe als je gewicht zo laag wordt dat nog minder eten geen optie is.

Maar sommige mensen doen liever een half uur intensieve cardio dan simpelweg een beetje minder te eten.
 
  • Veel mensen vinden het lekker vinden om te sporten
  • Je kunt meer eten bij hetzelfde vetverlies
  • Het is goed voor de gezondheid
  • Het uithoudingsvermogen verbetert, wat een mogelijk voordeel kan zijn bij de krachttraining
  • Om een groter energietekort te creëren maar niet minder macro- en micronutriënten binnen te krijgen
  • Om te compenseren voor een uit de hand gelopen maaltijd
  • Rennen met de hond is goed voor het beestje
 
Laatst bewerkt:
Er zijn inderdaad meerdere wegen naar Rome, maar vergeet niet dat je ook de nodige voedingsstoffen etc. uit je voeding haalt die je niet wilt/kunt missen. Zeker als geen spierafbraak wilt.
Dus als je al niet veel eet en je gaat nog minder eten kan je hier last van krijgen en dan is een cardio een mooi middel om met evenveel eten toch je doel te bereiken. Zelf doe ik nauwelijks cardio, ook niet in de cut.
 
+1

eten doe je voor de voedingstoffen

ga je gewoonweg minder eten krijg je die ook minder binnen.

maak ik liever een calorie tekort door cardio terwijl ik weet dat mijn lichaam nog voldoende voeding krijgt dan dat ik het ga uithongeren
 
+1

je begint met minder eten en dan voeg je cardio toe als je gewicht zo laag wordt dat nog minder eten geen optie is.

Maar sommige mensen doen liever een half uur intensieve cardio dan simpelweg een beetje minder te eten.

puur met betrekking tot afvallen ben ik het met je eens, maar wat denk jij van het positieve effect op je cardiovasculaire systeem.
 
Cardio verbetert (vooral bij vrouwen) bloedtoevoer naar vet waar het moeilijk weg te krijgen is.
 
Cardio verbetert (vooral bij vrouwen) bloedtoevoer naar vet waar het moeilijk weg te krijgen is.

Maar heeft dat ook een gunstige invloed op vetverlies?

Ik zou me namelijk ook juist voor kunnen stellen dat vet dat 'moeilijk weg te krijgen is' juist meer energie kost om vrij te maken dan 'makkelijk vet'. In dat geval zul je bij een gelijke energiebalans uiteindelijk meer vet verliezen in het geval van 'stubborn fat' :rolleyes:
 
Maar heeft dat ook een gunstige invloed op vetverlies?

Ik zou me namelijk ook juist voor kunnen stellen dat vet dat 'moeilijk weg te krijgen is' juist meer energie kost om vrij te maken dan 'makkelijk vet'. In dat geval zul je bij een gelijke energiebalans uiteindelijk meer vet verliezen in het geval van 'stubborn fat' :rolleyes:

Ben niet zeker maar ik vermoed van niet, gebeurt gewoon minder snel volgens mij.
Daarom kan je er imo beter alles aan doen om het te bevorderen, receptoren ratio (vetverlies/vetopslag) is 1:9 bij vrouwen denk ik. (even uit het hoofd)
 
maar je kunt dus theoretisch ook zonder cardio onder de 10%bf komen? ik heb namelijk echt een intense hekel aan cardio.. tot nu toe al 6 kilo's kwijt zonder enige cardio, en daarbij ook nog noob spiermassa gains gemaakt :D
 
Ik vind het zelf ook heel fijn als ik cardio doe dat ik mooi strak wordt maar ook dat mijn conditie verbeterd.
 
puur met betrekking tot afvallen ben ik het met je eens, maar wat denk jij van het positieve effect op je cardiovasculaire systeem.

Of het verstandig is om cardio te doen .... voor bankzitters zeker (maar zelfs voor hen met mate). Voor BB'ers die toch al tig keer in de week een uur of twee in de sportschool zijn een stuk minder. Maar wat wil je bereiken met dat cardiovasculaire systeem van je ? Meer is niet beter.
 
Het maakt geen ruk uit volgens mij, alleen je moet opassen dat als je minder eet je wel genoeg eiwitten en vetten binnenkrijgt, haal je dat niet dan moet je voeding en je cardio beide omhoog
 
Cardio (zeker hoge intensiteits..) doe je ook om je metabolisme op te stoken
 
Cardio (zeker hoge intensiteits..) doe je ook om je metabolisme op te stoken

Dit is hier niet relevant.

We vergelijken het doen van cardio (een x aantal kcal tijdens de cardio zelf en een x aantal kcal naverbranding -->metabolisme) met hetzelfde aantal kcal in mindering brengen op je voeding.
 
Dus in principe heb je alleen als voordeel dat je uithoudingsvermogen toeneemt als je cardio doet in plaats van minder eten? Als je gewoon je KH'en terugschroeft en voor de rest krijg je nog steeds evenveel vetten en eiwitten binnen dan heb je een prima manier om te cutten en hoef je niet te cardioën?

Lijkt me vrij duidelijk, thanks! :thumbs:
 
Cardio maakt moe en hongerig...ik kan veel beter cutten zonder cardio!
 
Back
Naar boven