XXL Nutrition

Cardio, zware of lichte weerstand (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Speeddragon

Cool Novice
Lid geworden
23 mei 2013
Berichten
40
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
106kg
Ik ben al een tijdje bezig met afvallen en weer in vorm komen. Over voeding en training valt genoeg te lezen op het forum. Ook over cardio. Er is me echter 1 ding dat me onduidelijk blijft.

Als je op een fiets/crosstrainer gaat zitten kun je ook de weerstand aanpassen.

Als je nu een LISS sessie gaat doen (zover ik het begrijp dus een bepaalde tijd op een constante snelheid), dan zijn er 2 dingen mogelijk:
-Apparaat op een hoge weerstand en dus minder snel bewegen (want weerstand is hoger dus je kan niet zo hard), dan ga je best kapot.
-Apparaat wat lichter zetten en wat sneller bewegen, dan ga je ook kapot na een tijdje.


Ditzelfde geld natuurlijk voor een HIIT sessie. De sprint momenten kunnen met een erg hoge weerstand en dan zo hard mogelijk proberen te gaan. Maar ook op een wat lagere weerstand en dan zo snel mogelijk proberen te gaan. Dit geld ook voor de rustigere momentjes.


Wat is jullie visie hierop, misschien zoek ik wel helemaal verkeerd.
 
Wat is precies je vraag? Uit je inleiding haal ik dat je terug in vorm wilt komen, dus ik denk dat je bedoelt: wat is het verschil tussen de twee verschillende methodes als het gaat om energieverbruik en spieropbouw?

In dat geval:

Bij spinning maken ze ook gebruik van beide moties. Daar zei de instructeur altijd dat je met een zware weerstand meer riching het opbouwen van massa gaat en met een lage weerstand vooral richting uithoudingsvermogen. Daarnaast bepaalt je hartslag ongeveer je verbranding in kcal. Maar ik vermoed dat zware weerstand meer kcal verbruikt op dezelfde hartslag i.v.m. meer gebruik van de beenspieren.
 
Wat is precies je vraag? Uit je inleiding haal ik dat je terug in vorm wilt komen, dus ik denk dat je bedoelt: wat is het verschil tussen de twee verschillende methodes als het gaat om energieverbruik en spieropbouw?

In dat geval:

Bij spinning maken ze ook gebruik van beide moties. Daar zei de instructeur altijd dat je met een zware weerstand meer riching het opbouwen van massa gaat en met een lage weerstand vooral richting uithoudingsvermogen. Daarnaast bepaalt je hartslag ongeveer je verbranding in kcal. Maar ik vermoed dat zware weerstand meer kcal verbruikt op dezelfde hartslag i.v.m. meer gebruik van de beenspieren.

opbouwen van massa? Denk niet dat je veel massa gaat opbouwen.
 
boeit geen fuck bewegen is bewegen, en cardio is katabool. gewoon doen wat je t leukst vindt
 
Ik deed mijn uitspraak zo, dat ik mijn onzekerheid over zowel jouw uitspraak als mijn respons kon verbloemen, in de hoop dat jij hem zou nuanceren.
Je uitspraak is niet incorrect, ik begreep echter niet wat je er mee wilt vertellen.
Elke trainig, of dat nou cardio of krachttraining is, is katabool.
Dus die bijzin verwarde mij!
 
Ik dacht al dat het moeilijk was mijn vraag goed te verwoorden.
Ik wil inderdaad vet verliezen en vraag me eigenlijk af wat het beste is op het gebied van cardio:

Veel bewegingen met een lichtere weerstand (en daarbinnen kan je natuurlijk variëren met een constante snelheid of met langzamer en sneller), Je maakt over het algemeen dus veel toeren die licht zijn maar je gaat als een gek heen en weer)

Minder bewegingen met een zwaardere weerstand, (waarbinnen je dus ook kan variëren met een constante snelheid of met langzaam en sneller), Je maakt dus tragere langzamere bewegingen die meer kracht kosten.

Bij allebei ga je uiteindelijk gewoon echt kapot. Dus ik weet echt niet wat beter is..
 
Back
Naar boven