Ik ben een dr Jekyll en Hyde mens.. op vakantie cardio ik me ongans, daar ik me fietsend voortbeweeg.. dan val ik ook gigasnel af.. ja, kunst met 1500kcal en 6-8 uur fietsen (vaak ook nog in de bergen ook).
Voorheen deed ik 2 en soms 3x per week aan spinning.. Ik roep steeds daar weer aan te beginnen en zou dat voor optimale vetverbranding ook moeten doen, maar ik heb inmiddels een hekel aan lesjes gekregen,zelfs al zijn het leuke lesjes zoals spinning.
Aan hardlopen en wandelen heb ik echt een gruwelijke hekel! Zwemmen is leuk, mits er een spelelement in zit, dwz. bijv. onder water zwemmen of op rug en dan alleen met benen. Maar niet vaker dan 1x per week..in feite doe ik het miss 10x per jaar of zo.
Kanoën lijkt me geweldig.. heb het even gedaan en wilde lid worden van een vereniging, maar helaas denkt mijn (rechter)schouder er anders over.. heb al 10 jaar RSI namelijk :bawling:
Maar.. gelukkig heb ik ooit wegens spinning een rookvrije sportschool uitgekozen op 13 km afstand.. dus ik kom toch wel op 100 km fietsen per week, ook al doe ik geen cardio. Heb nl. geen auto en er is geen OV daarzo. Alleen als het 30 graden vriest en ijzelt blijf ik thuis.. maar het is opvallend hoeveel verschil er tussen de aanrijtijd en de terugkeertijd zit.. heen is af en toe 25 minuten, terug kan heel af en toe wel een uur duren. Op de heenweg zit er ook (best leuk intervalletje) ook nog een 7% helling van 400 meter die ik meestal staand en zo snel als mogelijk 'opvlieg'.
Espi (gemiddeld 9 tot 12 duizend K/jaar)