MuscleMeat

Cardio

Bezoekers in dit topic

tonbors

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
0
Hoe lang moet je eigenlijk cardio doen met de doelstelling om vet te verbranden? Ik doe nu een uur op de loopband, om vier uur in de middag in een iets lager tempo dan hard hollen. Iets sneller dan snel wandelen zeg maar. Maar die knakker van de sportschool zegt dat je zo geen vet verbrandt, dat doe je volgens hem alleen als je hardloopt. Is dit waar?

je verbrand calorieen...

Hoe sneller je loopt, des te hoger is de totale verbranding, maar des te lager is (procentueel, niet absoluut) het gedeelte dat daarvan uit vetverbranding komt. Ik meende dat mat een hartslag tussen 60% en 70% van je maximum (220 - leeftijd) je netjes vet verbrand. Als je erg lang en hard loopt gaat je lichaam zelfs eiwit verbranden (uit je spieren !) Zelfs met rustig wandelen verbrand je vet (niet veel, maar toch).

Zoek ook eens op HIIT, hele leuke discussies daarover hier op dit board.

Wat voor mij het beste werkte was rustig wandelen, zonder enige twijfel, verloor zelfs meer kilo's als met sprinten

220-leeftijd daarvan 70% is een richtlijn maar zeker niet de manier hoe je moet berekenen wanneer je omslagpunt komt waarin je vet verbrandt.

Grtz

• Topic Starter Topic Starter
Ok dan ga ik gewoon op deze manier verder.

hardslag op 125 ongeveer,dan zit je goed. en het beste is dan om een paar keer tussen door vol gas te geven.
en ben je echt bezig met cutten dan is het ook beter om je cardio voor je kt training te doen.

Terug
Naar boven