MuscleMeat

cardio (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

arnoldy

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2005
Berichten
74
Waardering
0
aangezien ik een ganse week 6u15 uit mijn bed moet kan ik in de week geen cardio op mijn nuchtere maag doen...enkel op zaterdag en zondag, nu vind ik 2 dagen de week cardio bij een cutdieet te weinig...

is het verstandig om nog 2 keer de week na mijn training 30 min cardio te doen en eerst voor ik aan mijn cardio begin een eiwitshake te drinken om mijn spieren al wat te voeden?

en woensdag is mijn rustdag, dan s avonds op een volle maag een uur gaan fietsen haalt dat wat uit om vet te verbranden, of verbrand ik dan gewoon mijn eten van de dag?

mijn cardio hartslag ligt tussen de 125 en de 130 is deze goed? ik weeg 84 kg
 
Als je op nuchtere maag cardio doet zou ik niet eerst en shake nemen, dan is het namelijk niet meer op nuchtere maag. Woensdagavond 3 kwartier fietsen is perfect (langer zou ik niet doen ivm spierverlies) ook zou ik het 1 a anderhalf uur na een maaltijd doen.
 
en mijn hartslag mag toch ook niet te hoog liggen of ik verlies dan toch meer spieren omdat ik van mijn glycogeenreserves ga pakken of is dat niet zo? wat is de normale hartslag dan?
 
Mr Brutez en ik verschillen van mening over die whey-shake. Ik zou juist wel voor elke cardio sessie een shake nemen. Twee keer na de training cardio is prima, en nog een keer op woensdag met een volle maag is misschien iets minder effectief, maar kan zeker geen kwaad.
 
niets eten voor de cardio, ook geen shake want dan is het niet meer op nuchtere maag. Maar wat voor verschil maakt het als je iedere dag om 05:30 opstaat om te cardioen ???? Ik sta iedere morgen ook zo vroeg op, en het went vanzelf, ´savonds een halfuurtje eerder je bed in en je bent net zo fit.

wie mooi wil zijn moet pijn lijden ! :smile:
 
ik kan pas ten vroegste om 22u30 slapen, das gewoon ni te doen dan, dan recupureer ik niet meer voldoende, en dat van die shake, daar zijn geen kh in, ik neem 400 ml water en 40 gr whey, dat zijn 3gr kh van de whey dus gebruik ik toch als energy nog steeds mijn vetten maar bezorg ik mijn spieren al wat nutrienten
wat van de hartslag? kan iemand daar op reageren? of mag ik zo hard lopen of fietsen als ik wil, dacht van niet....????
 
Gewoon half uurtje achter je KT aan. Op je vrije dagen eventueel wat langer. En wat betreft je hartslag: kies een tempo waarbij je gewoon lekker intensief bezig bent maar niet zo zwaar dat je buiten adem raakt.
 
Brutez zei:
Als je op nuchtere maag cardio doet zou ik niet eerst en shake nemen, dan is het namelijk niet meer op nuchtere maag. Woensdagavond 3 kwartier fietsen is perfect (langer zou ik niet doen ivm spierverlies) ook zou ik het 1 a anderhalf uur na een maaltijd doen.

ik zou toch wel een beetje whey nemen alvorens je gaat cardio'en. Dit om het catabole effect tegen te gaan.
 
Al eens intervaltraining geprobeert na je training (HIIT)


[Link niet meer beschikbaar]
 
teddybeerke zei:
Al eens intervaltraining geprobeert na je training (HIIT)


[Link niet meer beschikbaar]
Dit is ook in mijn visie de beste manier, just try it en je bent meteen verkocht.
 
Ik zou HITT achter de hand houden..
 
Gewoon 30 minuutjes na je gewone training ff cardio-en. Na je Krachttraining even een eiwitshake nemen en dan met de cardio beginnen.
 
neen hoe werkt deze interval training?
 
en 30 min volstaat na de training?
 
Om mee te beginnen wel ja
 
Back
Naar boven