XXL Nutrition

Cardio (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BB-girl

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
17 mei 2005
Berichten
105
Waardering
0
effe een vraagje,

Doen jullie cardio- duurtraining wanneer je aan het bulken ben. Ik wil spiermassa aankomen en heb echt een hekel aan binnen op zo´n stepper of criscrosser te staan.

Ik weet dat het aan de ene kant wel nodig is om conditie op te bouwen (vooral met benen trainen kan ik dat gebruiken).

Maar vraag me af wat jullie doen, en hoe lang jullie dan cardioën, gezien vetverbranding niet echt nodig is tijdens bulk en je dit na 20 minuten cardioën bereikt.
 
BB-girl zei:
effe een vraagje,

Doen jullie cardio- duurtraining wanneer je aan het bulken ben. Ik wil spiermassa aankomen en heb echt een hekel aan binnen op zo´n stepper of criscrosser te staan.

Ik weet dat het aan de ene kant wel nodig is om conditie op te bouwen (vooral met benen trainen kan ik dat gebruiken).

Maar vraag me af wat jullie doen, en hoe lang jullie dan cardioën, gezien vetverbranding niet echt nodig is tijdens bulk en je dit na 20 minuten cardioën bereikt.
Cardio in de bulk is niet noodzakelijk, maar het wordt vaak gedaan om het vet niet al te hoog te laten oplopen. In de bulk zou ik het beperken tot 3 x 45 minuten.
Om conditie voor je beentraining te krijgen, hoef je je cardio niet te doen. Dat komt vanzelf wel door het harde trainen zelf. De conditie van krachttraining verschilt namelijk van de conditie die je door cardiotraining opbouwt. Sterker nog, volgens mij wordt je conditie van cardiotraining niet echt veel beter.

Succes ermee en bulk ze.
 
Ben flink op dieet en aan het cardio-en :shake:, maar normaal laat ik het links liggen ;). Ik kan me er niet voor motiveren :nope:
 
Ik doe alleen cardio in mijn vorbereiding.. verder niet...
 
saint zei:
Cardio in de bulk is niet noodzakelijk, maar het wordt vaak gedaan om het vet niet al te hoog te laten oplopen. In de bulk zou ik het beperken tot 3 x 45 minuten.
Om conditie voor je beentraining te krijgen, hoef je je cardio niet te doen. Dat komt vanzelf wel door het harde trainen zelf. De conditie van krachttraining verschilt namelijk van de conditie die je door cardiotraining opbouwt. Sterker nog, volgens mij wordt je conditie van cardiotraining niet echt veel beter.

Succes ermee en bulk ze.

jeetje 3 x 45 min ! ik kom nog niet eens aan 2 x 30 en ben niet aan bulken haah
 
Als je echt wil bulken ongeacht de stijging van je vetpercentage zou ik naast je gewicht training zo min mogelijk lichaamelijke activiteiten uitvoeren :D

Eventuele korte cardio sessies zijn op zich wel goed omdat ze zorgen voor een grotere vraag naar voeding en toch je vetpercentage op peil houden.
 
Laatst bewerkt:
cardio in de bulk moet ik weer compenseren met nog meer eten, maar het zorgt ook voor een betere conditie, en een beter herstelvermogen en dat is wel een positief effect in de bulk, dus minimaal 1 keer per week voor mij.
 
Ik doe vrij veel cardio. Moet 5 keer per week naar de sportschool fietsen wat zo'n 40minuten per dag is......plus normaal vervoer met mijn fiets wat ook vaak 30 min extra op een dag is plus het feit dat ik nog op mijn koersfietst sprint en rij. En ik fiets nooit zachtjes (zeg maar gerust dat ik altijd vrolijk door rag) dus het valt allemaal onder cardio. Negatief effect heb ik er nog niet van gemerkt maar als ik een uurtje fiets en mijn hartslagmeter zegt dat dat mij zo'n 1000kcal kost moet ik het er wel weer aanvreten natuurlijk.
 
Ja daar hebben jullie wel gelijk in, buiten dat ik dan op de sportschool zou duurtrainen, wandel ik ook bijna elke dag een uur met mijn hond op de hei dus dat is ook al iets (maarja volgens mij krijg je daar ook geen conditie van).

Ik denk dat ik het op 2 keer in de week 30 minuten hou. (als ik er zin in heb :grinny: )
En daar bij dan maar wat extra eten :meal:
 
Back
Naar boven