Fitness Seller

Carrotpower!!! (Road to 85kg) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Maar gaat je gewicht dan ook nu omhoog? Omdat je nog steeds op 63 kg staat...
Het fluctueert heel erg, gisteren was ik 63,5kg en vandaag 65,0kg (terwijl ik gisteren ging sporten werken en weinig dronk). Ik eet elke dag 3200kcal.
 
Schommelingen zijn ook heel normaal. En 2 kg per dag schommelen is ook totaal niet gek.
Meestal ben je na sporten ook zwaarder... wat ik begrijp is dat je spieren dan ook meer vocht bevatten.

Goed dat het je iig wel lukt om je kcal te halen elke dag! :thumb:

Ik hoop dat je gewicht nu eens goed doorzet!
 
Schommelingen zijn ook heel normaal. En 2 kg per dag schommelen is ook totaal niet gek.
Meestal ben je na sporten ook zwaarder... wat ik begrijp is dat je spieren dan ook meer vocht bevatten.

Goed dat het je iig wel lukt om je kcal te halen elke dag! :thumb:

Ik hoop dat je gewicht nu eens goed doorzet!
Thanks! De havermout shakes helpen wel enorm (1500kcal).

Maar wat vindt je van mijn schema? 2x deadlift 2x squat en 2x ohp niet teveel in de week (op zwaar gewicht)?
 
Wat vinden jullie van dit schema :
6x in de week chest/tri, back/bi, legs/shoulder :

Chest/tri :
Incline bench press 3x5
Dumbbel flat press 3x10
Pec fly 3x10
Cable flies 3x10
Dips 3x10
Tricep cable down 3x10
Tricep cable overhead 3x10

Back/bi :
Deadlift 1x5
Yates Row 3x10
Chin up 3x10
Lat pull down 3x10
Close grip row 3x10
Barbell curl 3x10
Dumbbel curl 3x10

Legs/shoulders
Low bar squat 3x5
Stiff leg deadlift 3x10
Leg press 3x10
Leg extensions 3x10
Overhead press 3x5
Rear delts fly met dumbbel 3x10
Front delts dumbbel 3x10
Back delts 3x10 (machine)

Ik wissel bij chest day de incline bench met dumbbel incline en de dumbbel flat met bench flat.

Ik vond de greyskull te weinig volume hebben en haalde er geen voldoening uit. Ik wou vraag vaker naar de gym en heb dit schema gemaakt. Eerst powerlift compound oefeningen en daarna bodybuild oefeningen.

Is dit een goed schema? Of teveel volume?
Het idee lijkt mij prima, je pakt alles twee keer per week met aardig wat volume.zou vooral uitkijken dat niet te veel volume doet en niet goed herstelt. Maar dat voel je snel genoeg aan denk ik.
Ik zou de dubbele oefeningen misschien laten (de twee soorten flyes en triceps bijvoorbeeld, een van elk is denk ik wel genoeg).

Ben je al een monster onderhand? :D
 
Ga je aan de hulpmiddelen, dat je van plan bent 6x te trainen?
 
Het idee lijkt mij prima, je pakt alles twee keer per week met aardig wat volume.zou vooral uitkijken dat niet te veel volume doet en niet goed herstelt. Maar dat voel je snel genoeg aan denk ik.
Ik zou de dubbele oefeningen misschien laten (de twee soorten flyes en triceps bijvoorbeeld, een van elk is denk ik wel genoeg).

Ben je al een monster onderhand? :D
Thanks cnh :). En dit is mijn fysiek op dit moment +/- 63kg :
C7953FE5-6762-4CEB-A907-9C935F01C69D.jpeg A98CD9C5-927E-4E08-A4A3-C50A5EF3A506.png

Ga je aan de hulpmiddelen, dat je van plan bent 6x te trainen?
Ja ik denk een extra lavendel busje omdat ik vaker op de pot moet :D
 
Gaat goed bro. Je schema is te doen.
Als ik zoiets zo doen zou ik 1 dag lichter in gewicht gaan en meer reps, en de andere dag hoger in gewicht en minder reps.
 
Ik hoop dat je gewicht nu eens goed doorzet!

Het idee lijkt mij prima, je pakt alles twee keer per week met aardig wat volume.zou vooral uitkijken dat niet te veel volume doet en niet goed herstelt.
Wat Marina en cnh zeggen... niet te veel afbeulen per week, want je moet die opgaande lijn in gewicht aanhouden.

Al een stuk buffer dan op je avatar voor zover te zien met deze aardappel foto's... Gaat goed!
 
Gaat duidelijk goed!
Wil best wel ruilen hoor. :D delen mag ook :p
 
je fysiek is echt goed vooruit gegaan, dat gaat lekker :thumbup:
hou er bij je nieuwe schema rekening mee dat je voldoende rust pakt, je groeit als je rust
 
Bedankt voor de reacties iedereen :). Tot nu toe gaat Mn schema goed en ik voel ook goed nu ik bijna elke dag sport. Alleen ik merk wel dat ik met de tricep en bicep niet meer zoveel kan dan op Mn powerlift programma. Maar mijn main lifts gaan nog steeds goed vooruit, dus ben tevreden :).
 
Ik heb een vraagje over squat en deadlift :

Squat
Wanneer ik squat, dan squat ik zowat parallel als ik weer omhoog kom. Het ziet eruit zoals Layne Norton ook squat. Mijn rug blijft wel recht, maar zo neemt mijn rug de hele squat over en dat is niet de bedoeling toch? Dit gebeurt alleen bij werk setjes. Bij maxes vlieg ik zowat voorover.

Deadlift
Hetzelfde hier : als ik mijn startpositie bekijk van mijn sumo deadlift, dan is mijn bovenlichaam bijna horizontaal en mijn kont al bijna op de grond om überhaupt bij de stang te komen. als ik dan de deadlift uitvoer, kromt mijn rug als een kat. Dit gebeurt al bij warming up.
 
Ik volg nu David Laids DUP programma :
Dropbox - Push_Pull_Legs Split.docx
(6 daags push pull legs).

Het bevalt me echt heel erg maar het probleem is dat het me niet echt lukt. Ik begon gisteren met de pull en ik moest mijn heavy single doen van 160kg en daarna 4x8 110kg en daarna 100kg 3x5 paused deadlifts. Ik heb gisteren meer deadlifts gedaan dan wat ik een maand zou doen met greyskull.

Ik heb nu last van mijn onderrug. Niet pijn, maar ik denk meer dat het kom dat ik het volume niet gewend ben.

Maar het probleem is, is dat ik vandaag mijn heavy single van 140kg squat niet kon doen. Ik voelde het echt erg in mijn onderrug en benen (ik pullde gisteren sumo) dat ik 130kg niet eens 1x kon. Ik ben maar meteen gestopt vandaag en heb naar mijn lichaam geluisterd.

Wat raden jullie mij aan om te doen? Is dit programma te zwaar voor mij? Of moet ik gewoon aan de volume wennen?
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee...

Maar doe je ook echt 6 dagen in de week met maar 1 dag rust?
Zo ja dan overwegen wat meer rustdagen in te plannen.

Mocht het teveel volume in 1 x zijn dan het volume wat aanpassen en in plaats van er vol in te gaan opbouwen in volume?
Maar het kan ook zijn als je meer rustdagen hebt zoals in de eerste opmerking dat je dan minder last hebt.

Het kan ook gewoon zijn dat dit niet een programma is wat je ligt. Misschien te zwaar of teveel volume oid. Maar misschien is een ander programma dan wat geschikter. Het blijft een kwestie van proberen wat goed voelt en goed bevalt en waarmee je tevreden bent met je progressie.

Geen idee of je uberhaupt wat aan mijn antwoord hebt... :o maar dit zijn even wat gedachtes.
 
David laid... Leuk fysiek maar laat programeren maar aan de echte kenners over. Dat volume voor deadlifts is echt absurd. En wie verzint het om 45-60 seconden static hold met 120% van je 1RM squat te doen? Al die variatie in oefeningen is ook echt dom en gaat je progressie alleen maar in de weg staan.

Zoek een coach en laat die de programmering voor je doen, fabriceer zelf wat of jat wat van iemand die er verstand van heeft. Dit gaat je niks behalve blessures opleveren.
 
David laid... Leuk fysiek maar laat programeren maar aan de echte kenners over. Dat volume voor deadlifts is echt absurd. En wie verzint het om 45-60 seconden static hold met 120% van je 1RM squat te doen? Al die variatie in oefeningen is ook echt dom en gaat je progressie alleen maar in de weg staan.

Zoek een coach en laat die de programmering voor je doen, fabriceer zelf wat of jat wat van iemand die er verstand van heeft. Dit gaat je niks behalve blessures opleveren.
Dacht dat ik de enige was :roflol:
 
Deadlift
Hetzelfde hier : als ik mijn startpositie bekijk van mijn sumo deadlift, dan is mijn bovenlichaam bijna horizontaal en mijn kont al bijna op de grond om überhaupt bij de stang te komen. als ik dan de deadlift uitvoer, kromt mijn rug als een kat. Dit gebeurt al bij warming up.
Het bevalt me echt heel erg maar het probleem is dat het me niet echt lukt. Ik begon gisteren met de pull en ik moest mijn heavy single doen van 160kg en daarna 4x8 110kg en daarna 100kg 3x5 paused deadlifts. Ik heb gisteren meer deadlifts gedaan dan wat ik een maand zou doen met greyskull.
hier gaat iets heel erg mis
deze volumes in combinatie met deze uitvoering gaat een keer fout, het is gewoon te zwaar voor je, je sloopt jezelf fysiek en mentaal
 
Ik heb een vraagje over squat en deadlift :
Als ik dan de deadlift uitvoer, kromt mijn rug als een kat. Dit gebeurt al bij warming up.

Oei, dat lijkt me niet goed. Goede houding en rechte rug is essentieel, zeker met die zware gewichten. Kun je eens een filmpje posten? Het is echt superbelangrijk dat je houding goed is. Toen ik begon met deadlifts was mijn houding ook echt niet goed, ik ben blij dat ik door anderen gecorrigeerd ben. Beter een stapje terug doen en je focussen of een rechte rug en correcte houding. Bij mij boden Rack Pulls een goede oplossing, omdat ik moeite had met een correcte houding bij zware deadlifts vanaf de grond.
 
Back
Naar boven