XXL Nutrition

Caseine, een enorme belasting voor het lichaam?

Bezoekers in dit topic

Amateurtrainert

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 feb 2009
Berichten
195
Waardering
9
Lengte
1m77
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/29151-een-gezonde-manier-van-eten.html
Melk bevat caseïne (de basis voor een van de sterkste lijmen gebruikt bij houtbewerking...) dat stolt in de maag en grote taaie, moeilijk te verteren wrongen vormt. Deze dikke kleverige massa vormt een enorme belasting voor het lichaam. Er moet dan een aanzienlijke hoeveelheid energie gebruikt worden om de massa kwijt te raken. Bovendien verhardt iets van de massa en blijft aan de darmwand kleven waardoor absorptie van nutriënten gehinderd wordt. Resultaat: lethargie.

Zat zelf ook te denken om caseine te pakken voor het slapen gaan, maar ik las dus laatst dit. Zou graag weten wat jullie hierover te zeggen hebben. Ik probeer sowieso te cutten om mijn bierbuik weg te krijgen dus ik pak liever geen producten die een 'aanzienlijke hoeveelheid energie' kosten om kwijt te raken.
 
hoe meer energie iets kost = hoe meer calorieën je verbrand, toch?

verder neemt 90% van dbb caseine of kwark, dus zo erg lijkt het me niet..?

ze doen net alsof het een of andere drugs is
 
Het onderzoek dat werd uitgevoerd door een team van artsen en wetenschappers verbonden aan Menzies Research Institute in Tasmanië,toont aan dat vrouwen die minimaal twee keer per week vis eten, het risico op een depressie met 25 procent verkleinen.

Door te vasten wordt het lichaam gereinigd, vasten is dan ook een populair dieet om te ontgiften. Vastenkuren zijn populair, de voordelen voor de gezondheid zijn dan ook groot. Een bijkomend voordeel van een vastenkuur is dat het een van de snelste methodes is om af te vallen.

Afvallen met grapefruit of grapefruitsap

wat een kudt website
 
Ja maar die energie gaat dan, als het artikel klopt, alleen maar naar het verbranden van die caseine.

En omdat bijna het hele forum het hier neemt, wil dat nog niet zeggen dat het artikel niet klopt ;)

Wil gewoon weten of er iemand is die hier op wetenschappelijk basis iets van kan zeggen. Bijvoorbeeld of het waar is dat caseine een dikke kleverige massa vormt in de maag die tegen je buikwand gaat zitten en waardoor nutrienten minder goed opgenomen worden. Het lijkt mij dat ze dit niet zomaar gaan lopen verzinnen, en het is ook niet alsof de artikelschrijver er baat bij zou kunnen hebben dat er minder melk wordt gedronken of minder caseineproducten worden verkocht.

Dus als het onzin is kan ik dat stuk uit het artikel niet goed duiden. De claims die ze doen zullen niet helemaal uit de lucht zijn komen vallen.

---------- Toegevoegd om 18:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:19 ----------

wat een kudt website

Weet niet waar je dat stukje over grapefruit vandaan hebt maar dat staat helemaal niet in het artikel.

En ik zie ook niet in wat er niet klopt aan 'vasten reinigt/ontgift je lichaam'.

Ook dat onderzoek over vis eten en minder risico op depressie zou toch makkelijk zo kunnen zijn, waarom denk jij dat dat onzin is?


Enkel zeggen:"Wat een kudt website" met geen enkele onderbouwing, daar heeft niemand wat aan.
 
het hele principe van 'vasten om je lichaam te "reinigen"' is verzonnen om mensen onzinnige producten te verkopen en slaat nergens op.

ze snappen het verschil tussen correlatie en causatie niet
 
Enorme belasting voor het lichaam? Het is gewoon een belasting voor de spijsvertering, die verder geen kwaad kan. Het is inderdaad een eiwit dat langzamer opneemt, wat juist prima is in bepaalde situaties. Een hoop pseudoscience zo te lezen.

En lethargie? Wat heeft dat ermee te maken, wat een onzin.
 
Nou ja, het artikel heeft één bron: Harvey en Marilyn Diamond: Een leven lang fit ^^
 

pfffrrt....

Zat zelf ook te denken om caseine te pakken voor het slapen gaan, maar ik las dus laatst dit. Zou graag weten wat jullie hierover te zeggen hebben. Ik probeer sowieso te cutten om mijn bierbuik weg te krijgen dus ik pak liever geen producten die een 'aanzienlijke hoeveelheid energie' kosten om kwijt te raken.

ALS (ik zeg als) iets 'aanzienlijke hoeveelheid energie' kost dan is dat toch alleen maar goed als je cut ?

Gewoon doen (mits je geen lactose intolerantie hebt).
 
het hele principe van 'vasten om je lichaam te "reinigen"' is verzonnen om mensen onzinnige producten te verkopen en slaat nergens op.

ze snappen het verschil tussen correlatie en causatie niet

Ga ergens anders trollen.
 
ok bro sorry voor de troll ik zou idd nooit caseine eten dan ga je deaud
 
pfffrrt....



ALS (ik zeg als) iets 'aanzienlijke hoeveelheid energie' kost dan is dat toch alleen maar goed als je cut ?

Gewoon doen (mits je geen lactose intolerantie hebt).


Het kost (als we het even aannemen) een aanzienlijke hoeveelheid energie om die caseine te verteren ja, dus heeft het lichaam toch minder tijd en energie over om de reserves te verbranden? Want het lichaam is eerst bezig dat spul te verteren en verbranden en pas daarna begintie aan de reserves. En dat is waar het vet ligt opgeslagen.

Maar goed, ik heb ook nergens geclaimd dat het waar is he, ik vroeg alleen of het zo was en of er hier mensen met wetenschappelijke bronnen kunnen komen waarin staat of waaruit blijkt dat dit onzin is.
 
'minder energie over om de reserves te verbranden' wat
 
Nou ja, het artikel heeft één bron: Harvey en Marilyn Diamond: Een leven lang fit ^^
Ik lees het inderdaad in de reacties. Maar dan nog, waarom zou iemand die zulke boeken verkoopt onzinnige stellingen erin zetten die niet waar zijn? Dan maak je jezelf alleen maar ongeloofwaardig en zullen mensen je boek(en) niet (meer) kopen.

---------- Toegevoegd om 21:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:49 ----------

Als ik zo even snel op Wikipedia kijk(had ik nog niet gedaan, lui als ik ben), zijn er wel meer dingen aan de hand met caseine.
http://en.wikipedia.org/wiki/Casein#Controversies

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:54 ----------

'minder energie over om de reserves te verbranden' wat

Ga je mammie lastig vallen.
 
Wikipedia :roflol:

Ga je schamen.. Amateurtrainert is wel het understatement van het jaar bij jou..

Het internet staat vol met misinterpretaties van literatuur, cherry picking van literatuur en slecht opgezet wetenschappelijk onderzoek.
 
Ja maar die energie gaat dan, als het artikel klopt, alleen maar naar het verbranden van die caseine.

En omdat bijna het hele forum het hier neemt, wil dat nog niet zeggen dat het artikel niet klopt ;)

Wil gewoon weten of er iemand is die hier op wetenschappelijk basis iets van kan zeggen. Bijvoorbeeld of het waar is dat caseine een dikke kleverige massa vormt in de maag die tegen je buikwand gaat zitten en waardoor nutrienten minder goed opgenomen worden Het lijkt mij dat ze dit niet zomaar gaan lopen verzinnen, en het is ook niet alsof de artikelschrijver er baat bij zou kunnen hebben dat er minder melk wordt gedronken of minder caseineproducten worden verkocht.

Dus als het onzin is kan ik dat stuk uit het artikel niet goed duiden. De claims die ze doen zullen niet helemaal uit de lucht zijn komen vallen.

---------- Toegevoegd om 18:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:19 ----------



Weet niet waar je dat stukje over grapefruit vandaan hebt maar dat staat helemaal niet in het artikel.

En ik zie ook niet in wat er niet klopt aan 'vasten reinigt/ontgift je lichaam'.

Ook dat onderzoek over vis eten en minder risico op depressie zou toch makkelijk zo kunnen zijn, waarom denk jij dat dat onzin is?


Enkel zeggen:"Wat een kudt website" met geen enkele onderbouwing, daar heeft niemand wat aan.

Jij gelooft ook nog dat er een kauwgomboom in je maag groeit als je het doorslikt :roflol:
 
Wikipedia :roflol:

Ga je schamen.. Amateurtrainert is wel het understatement van het jaar bij jou..

Het internet staat vol met misinterpretaties van literatuur, cherry picking van literatuur en slecht opgezet wetenschappelijk onderzoek.
Lekker abstract gezever. Kom eens met iets concreets. Een leuke smiley kom je niet ver mee.

Ohhh wacht, jij bent natuurlijk wetenschapper! Jij hebt het allemaal zelf onderzocht! Of heb je alles uit je eigen subjectieve ervaringen opgemaakt?

Misschien moet je eens wat minder trainen want volgens mij staat de zuurstoftoevoer naar je hersens stil omdat alles naar je spieren gaat. Vandaar dat je niet met een onderbouwde reactie kunt komen maar het enkel met smileys moet doen.
 
Wikipedia is inderdaad een sterke bron, had er mijn hele scriptie op geschreven en had een 10!
 
Jij gelooft ook nog dat er een kauwgomboom in je maag groeit als je het doorslikt :roflol:
Geloven...doe ik niet zo aan.

Weten wel. En ik weet wel dat jij niet kunt lezen. Ik heb hierboven duidelijk neergezet dat ik niet zeg dat het waar is, ik VROEG of het waar was.

Beetje meer mentaal, beetje minder fysiek voortaan. Succes.

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:04 ----------

Wikipedia is inderdaad een sterke bron, had er mijn hele scriptie op geschreven en had een 10!
Waar ging de scriptie over? Hoe je het beste kunt reageren zonder argumentatie?
 
Geloven...doe ik niet zo aan.

Weten wel. En ik weet wel dat jij niet kunt lezen. Ik heb hierboven duidelijk neergezet dat ik niet zeg dat het waar is, ik VROEG of het waar was.

Beetje meer mentaal, beetje minder fysiek voortaan. Succes.

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:04 ----------


Waar ging de scriptie over? Hoe je het beste kunt reageren zonder argumentatie?

Wat een armoede man.
 
Wat een armoede man.

Wederom, wat een onderbouwing man.

Feit is, dat het hier net een kindercreche is. Ik vraag duidelijk of iets waar is of niet. Vervolgens word ik belachelijk gemaakt, alsof ik meteen allerlei dingen geloof. Allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn.

Waarom bestaat dit forum. Het is er toch ook om vragen te stellen of niet? Niet om bijdehand te doen voor je eigen amusement.

De enige die nog inhoudelijk gereageerd hebben tot nu toe, en niet ad hominem begonnen te zwetsen, zijn Big T en wazzup.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven