Fitness Seller

cashewnoten .. damn! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ECLIPSE

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
21 okt 2004
Berichten
3.457
Waardering
3
vreet ik net ff een zakkie cashewnoten.. lees ik de voedingswaarden (normaal haal ik ze bij de lokale turk dus dan staan er geen voedingswaarden op :P) nou let op:

per 100g
19g eiwit
22g koolhydraten
51g vet

dat is goed voor 618 calorieen, zakje is 150g dus bijna 1000calorieen heb ik net weggevreten in 3 minuten.. DAAAAAAAAMN :P gelukkig zit ik in de bulk :P
 
zker veel alleen ook veel vetten...
 
ik weet het.. erg veel.. dat wilde ik eigenlijk accentueren met deze post :P
 
Zijn dat niet voornamelijk verzadigde vetten?

Zoniet, ga ik mezelf een zakje halen :D...
 
is het wel te eten, ben niet zo'n noten eter
 
ja anders vreet ik geen 150g weg in een paar minuten... maar ze zijn er ongetwijfeld ook met wat minder vet en ongezouten.. alleen zijn ze dan ook meteen een stuk minder lekker.. denk dat deze gebakken zijn ofzo in arachideolie
 
Op zich zijn de vetten niet verkeerd geloof ik.
 
Noten bevatten voornamelijk 'goede' vetten. Cashewnoten zijn niet de optimale keuze wat noten betreft maar wel erg lekker voor af en toe ;)
 
Ik ben zelf wel een hamster wat dat betreft. Neem elke dag een zakje (200 gram) studentenhaver mee naar school, inderdaad omdat het snel op is. Jammer alleen dat er zoveel vetten inzitten maar dat compenceer ik dan wel weer met de rest van mn eten.
 
ECLIPSE zei:
ja anders vreet ik geen 150g weg in een paar minuten... maar ze zijn er ongetwijfeld ook met wat minder vet en ongezouten.. alleen zijn ze dan ook meteen een stuk minder lekker.. denk dat deze gebakken zijn ofzo in arachideolie

nee hoor, je hebt ze niet met minder vet.

meeste noten bestaan gewoon voor ongeveer de helft uit vet..
dus 150 g/2 = 75 gram vet per 150 g noot
9 x 75 = 675 kcal

het zijn wel goede vetten en cashew noten hebben ook veel enkelvoudig OV's..
(in tegenstellong tot veel andere noten die relatief meer omega 6 hebben)
 
Grijpwijk zei:
Noten bevatten voornamelijk 'goede' vetten. Cashewnoten zijn niet de optimale keuze wat noten betreft maar wel erg lekker voor af en toe ;)

Ik da&cht juist dat het de betere note nwaren(dus toch maar studentenhaver dan??)
 
wat 1000cal? ???
gisteren ook 150gr binnengewerkt (stond niet op het doosje)
gelukkig zijnt goeie vetten
 
Cashewnoten zijn echt te lekker :D Alleen jammer dat ze zo duur zijn, waar kopen jullie ze?
 
whehe ik at die dingen veel op vakantie, vandaar dat ik nagenoeg niet was afgevallen, ondanks dat ik voor me gevoel veel at :D
 
Maar wat zit er aan natrium is, want dat baart me een beetje angst :)
 
in de bulk zeker niet verkeerd. Hoewel er zitten wel veel verzadigde vetten in (gebakken in olijfolie). walnoten is dan een betere optie, jammer genoeg ook minder smakelijk.
 
Heb ze al es gegeten, en vond ze redelijk goor..

Heb effe een pic opgezocht, want wtf moet je je eigelijk voorstellen bij
CASHEWNOTEN!!! :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Weet er iemand eigelijk hoe die noten heten die zo precies met bruin vernis gelakt zijn? Ze blinken en zijn +- 2x zo klein dan cashewnoten.. Die vind ik heerlijk..
Als die nou es gezond zouden zijn, ga ik me direct een kilo hale :p
 
Smoothmold zei:
in de bulk zeker niet verkeerd. Hoewel er zitten wel veel verzadigde vetten in (gebakken in olijfolie). walnoten is dan een betere optie, jammer genoeg ook minder smakelijk.

gebakken in olijfolie?? Is dat niet onverzadigd dan? ???
 
Ik koop ze altijd op de markt voor een leuk prijsje.Zijn ook 10x zo lekker als in bij de AH
 
Back
Naar boven