AndroidHealthClinic

Casseine? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Justifire

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2003
Berichten
1.768
Waardering
0
Zit eens wat ingredienten bij mekaar te zoeken voor mijn work-out shake.
Ben dus al aan het zoeken geweest, maar kan nergens casseine vinden?
Ben ik nou zo dom?
Is casseine hetzelfde als calcium?
Waar halen jullie het altijd?
 
Caseine is een soort eiwit. Het zit bijvoorbeeld in kwark.
Als je het los wilt kopen zal je toch in een supplementen winkel moeten zijn. Of gewoon bij je sportschool vragen.

Maar een work out shake. Is dat tijdens de training? Of bedoel je een pre- of post-workout shake?
 
Originally posted by elefino
Caseine is een soort eiwit. Het zit bijvoorbeeld in kwark.
Als je het los wilt kopen zal je toch in een supplementen winkel moeten zijn. Of gewoon bij je sportschool vragen.

Maar een work out shake. Is dat tijdens de training? Of bedoel je een pre- of post-workout shake?
post workout shake
Heb het hier ergens op het forum gezien,
ingredienten :
1 gram dextrose per droge kg lichaamsgewicht
30 gram whey
15 gram casseine
5 gram creatine
5 gram glutamine

Is wel een goei shake toch?
 
Wat betreft de glutamine moet je dit maar eens lezen:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5128

Verder klinkt het goed. Wel moet je 30-60 minuten later zeker weer een maaltijd pakken met veel eiwitten. De whey wordt erg snel opgenomen en met 15 gram caseine heb je ook geen grote voorraad aangelegd. Maar daar is de shake natuurlijk ook niet voor bedoeld.
 
meng de shake anders in melk ipv water... Krijg je ook casseine binnen.
 
Originally posted by f*cking ecto
meng de shake anders in melk ipv water... Krijg je ook casseine binnen.
Dat vind ik wel een goeie :thumb:
Nog meer adviezen?
 
Originally posted by elefino
Wat betreft de glutamine moet je dit maar eens lezen:
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5128

Verder klinkt het goed. Wel moet je 30-60 minuten later zeker weer een maaltijd pakken met veel eiwitten. De whey wordt erg snel opgenomen en met 15 gram caseine heb je ook geen grote voorraad aangelegd. Maar daar is de shake natuurlijk ook niet voor bedoeld.
Fijn dat je me hier op wijst :)
Die glutamine zal ik maar vergeten, zonde geld als ik het zo lees.
Ben niet op dieet en ben gezond, eet flink eiwitten dus lijkt het mij idd overbodig om glutamine te gebruiken.
 
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij mij maakt de casseine het grootste deel van mijn totale eiwitintake uit. Alle melk, kwark en yoghurt zijn casseine.
 
na de training alleen whey gebruiken

bv: 30gr whey
50gr dextrose
5gr creatine
water
 
dextrose is dat hetzelfde dan druivesuiker?
En doen jullie er ook iets in om meer spierherstel.

Wel moet je 30-60 minuten later zeker weer een maaltijd pakken met veel eiwitten. De whey wordt erg snel opgenomen

als je er nu lijnzaadolie bij dot is dat niet beter?
die shake is dat vlak na de trainig of een half uurtje later?
Want eer ik mij gewassen heb en thuis ben is toch vlug een half uur verstreken
Zijn veel vragen maar anders blijf ik ook dom op dit gebied,ik heb vroeger wel nog getraint,maar op de verkeerde manier:mad:
 
darkraven zei:
dextrose is dat hetzelfde dan druivesuiker?
En doen jullie er ook iets in om meer spierherstel.

ddextrose is druivesuiker. en vraag 2: ja, wei:)
de combi van kh (in dit geval snelle suikers) en wei is ideaal tegen spierafbraak. als je dan ruim eenn uur voor t trainen nog genoeg kangzame kh en eiwitten neemt ben je verzekerd van voldoende glucose van de kh om geen spieren af te breken voor energiedoeleinden


darkraven zei:
als je er nu lijnzaadolie bij dot is dat niet beter?
die shake is dat vlak na de trainig of een half uurtje later?
Want eer ik mij gewassen heb en thuis ben is toch vlug een half uur verstreken
Zijn veel vragen maar anders blijf ik ook dom op dit gebied,ik heb vroeger wel nog getraint,maar op de verkeerde manier:mad:
lijnzaadolie vertraagt de opname van eiwtten. ideaal voor t slapen gaan. na trainen zeker niet. spieen hebben snel energie nodig (kh, in dit enkele geval de dextrose..snelle suikers) en eiwitten voor hertsel.
de dextrose zorgt er als t ware voor dat de dueren naar je spieren snel open worden gezet om de eiwitten naar je spieren te loodsen. vet zal dit proces vertragen
dus nee, geen lijnzaadolie. half uur kan nnog wel maar beter is om direct na de training gelijk shake naar binne te giten

warom zou dat probleem zijn, kooop een shakebeker, giet er thuis weipoder en dextrose bij en eventueel kaneel (sommige zweren hierbij voor een betere insulinepiek en kan uiteraard geen kwaad, doe t zelf ook) en nog meer water erbij, meenemen en drinken maar nadehand. anddeers giet je je water er ter plekke bij..

zie er geen probleem in

een uur ongeveer na die shake (kan ook iets eerder of later zijn) eet je een maaltoijd met voldonde complexe kh en eiwitten voor beter herstel en spieropbuw. tegen die tijd is de shake verteerd en ideaal moment om je spieren van vold. voedingsstoffen te voorzien
 
Laatst bewerkt:
Justifire zei:
post workout shake
Heb het hier ergens op het forum gezien,
ingredienten :
1 gram dextrose per droge kg lichaamsgewicht
30 gram whey
15 gram casseine
5 gram creatine
5 gram glutamine

Is wel een goei shake toch?

hoezo niet 40 gram whey? Caseine (melkeiwit) vertraagd alleen maar de opname. Krijg een een soort time-released effect.

En je hebt de eiwitten NU nodig.
 
Thanks bro,ik wordt misschien ooit nog zo groot als jullie,in elk geval wordt ik slimmer met dit forum,had ik dit enkele jaren terug allemaal geweten.:(
 
wie zegt dat we allemaal groot zijn:)

en idd, zo zijn er meerdere die erover denken..waaronder ondergetekende. dus haal die schade maar in he:lifter::thumbup:
 
aapie80 zei:
Krijg een een soort time-released effect.

Denk je nu echt dat als je caseine en wei samen in 1 shake neem dat je maag eerst de wei laat passeren en daarna pas de caseine ??
Al die TR eiwitten is gewoon gelul
De enige TR eiwitten zijn die zoals Somnabol, bewerkte eiwitten(ingekapselde) die pas na een bepaalde preiode in de darm vrijkomen


Ik denk trouwens idd wel dat 15gr caseine op 30gr wei de zaak te vel vertraagd.
Neem gewoon 30-50 gr wei met 3dl melk (melkeiwit is 80% caseine en 20% wei)
 
anders moet je ff kijken naar de tri-pro force van j-tech, zit wei-isolaat, wei-concentraat en calsium-caseine eiwit in... dit zorgt ervoor dat er een time-released afgifte is van eiwitten! je moet maar es kijken wat je in totaal kwijt bent voor de wei en caseine enzo, vergelijk dat es met een pot tri pro..
 
Whey in water > BAH
 
Back
Naar boven