Fitness Seller

Breaking News Catastrofe in Madrid (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

magnus

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
26 apr 2007
Berichten
9.376
Waardering
143
Catastrofe op luchthaven van Madrid

Op de internationale luchthaven van Barajas in Madrid is een passagiersvliegtuig van luchtvaartmaatschappij Spanair verongelukt. Afhankelijk van de de bronnen varieert het dodental, van 45 tot 150 doden. Het dodental blijft oplopen.

Volgens een woordvoerder van de hulpdiensten op de nationale radio moest het vliegtuig een onmiddellijk na het opstijgen weer een noodlanding maken op een baan van terminal 4 op de luchthaven. Het toestel zou daarbij van de baan af geraakt zijn en vuur gevat hebben.

Hoeveel dodelijke slachtoffers er gevallen zijn is nog niet duidelijk. Verschillende bronnen hanteren andere cijfers. De belangrijkste Spaanse kranten hebben het over 45 of zelfs 50 dodelijke slachtoffers. Andere bronnen hebben het zelfs over 150 doden. Er zouden ook tientallen gewonden zijn.

Het toestel, een MD-80 van Spanair, was op weg van Madrid naar Gran Canaria. Aan boord waren 160 passagiers. Er is nog niets bekend over de indentiteit van de slachtoffers.
 
Ziet er niet goed uit, nu live op CNN (waar anders).
 
Zoiets speelt altijd in m'n achterhoofd elke keer als ik zo'n doodskist in moet.

Monteurs voor vliegtuig onderhoud zijn mensen zoals jij en ik die van binnen denken; een uur voor het einde van de werktijd ga ik het al rustiger aan doen zonder dat het opvalt.

In zo'n smerige ijzeren koker een massagraf ondergaan is het meest eerloze wat er is. Een suicide jump individueel van een flatgebouw vind ik eervoller.

Massadoding is de grootste ontering die er te behalen valt.

Oorzaak komt nooit geheel aan het licht, maar vaak zijn het kapitale blunders die vanwege slaapkoppen ontstaan zijn.
 
Vliegen blijft hoe dan ook zeer veilig,daar doet deze crash niks aan af. Het zijn geen vliegende doodskisten maar het is wel een klote manier om aan je einde te komen als het misgaat.
 
zoiets speelt altijd in m'n achterhoofd elke keer als ik zo'n doodskist in moet.

Monteurs voor vliegtuig onderhoud zijn mensen zoals jij en ik die van binnen denken; een uur voor het einde van de werktijd ga ik het al rustiger aan doen zonder dat het opvalt.

In zo'n smerige ijzeren koker een massagraf ondergaan is het meest eerloze wat er is. Een suicide jump individueel van een flatgebouw vind ik eervoller.

Massadoding is de grootste ontering die er te behalen valt.

Oorzaak komt nooit geheel aan het licht, maar vaak zijn het kapitale blunders die vanwege slaapkoppen ontstaan zijn.
+1
 
Zoiets speelt altijd in m'n achterhoofd elke keer als ik zo'n doodskist in moet.

Monteurs voor vliegtuig onderhoud zijn mensen zoals jij en ik die van binnen denken; een uur voor het einde van de werktijd ga ik het al rustiger aan doen zonder dat het opvalt.

In zo'n smerige ijzeren koker een massagraf ondergaan is het meest eerloze wat er is. Een suicide jump individueel van een flatgebouw vind ik eervoller.

Massadoding is de grootste ontering die er te behalen valt.

Oorzaak komt nooit geheel aan het licht, maar vaak zijn het kapitale blunders die vanwege slaapkoppen ontstaan zijn.

ga jij maar nooit met Garuda (indonesian) Airlines op reis :D:D
 
Brrr. Wat is dat toch met vliegrampen dat je er zoveel meer door wordt bevangen dan andere ongelukken. In de auto zou je nog veel banger moeten zijn rationeel gezien, maar toch is bijna iedereen niet 100% gerust in een vliegtuig. Ik heb geen vliegangst maar er gaat toch altijd wel iets door me heen als ik instap.
 
Brrr. Wat is dat toch met vliegrampen dat je er zoveel meer door wordt bevangen dan andere ongelukken. In de auto zou je nog veel banger moeten zijn rationeel gezien, maar toch is bijna iedereen niet 100% gerust in een vliegtuig. Ik heb geen vliegangst maar er gaat toch altijd wel iets door me heen als ik instap.

klopt maar ik de auto heb je het toch meer zelf in de hand als je rijd
 
Brrr. Wat is dat toch met vliegrampen dat je er zoveel meer door wordt bevangen dan andere ongelukken. In de auto zou je nog veel banger moeten zijn rationeel gezien, maar toch is bijna iedereen niet 100% gerust in een vliegtuig. Ik heb geen vliegangst maar er gaat toch altijd wel iets door me heen als ik instap.

I know what you mean, heb al zo'n 10 x gevlogen,maar vind het altijd wel weer 'spannend'. Die plane crashes die grijpen je inderdaad veel meer aan, ht ergste is dat je zo machteloos bent. Gelukkig gebeurd het vrijwel nooit

Verschrikkelijk dit:(

Meestal heeft het nog te maken met geld waar ALLES om draait helaas. De vliegtuig maatschappijen willen bezuinigen om grotere winst te maken, snijden in de begroting voor onderhoud, en dan krijg je zulke dingen.
 
Brrr. Wat is dat toch met vliegrampen dat je er zoveel meer door wordt bevangen dan andere ongelukken. In de auto zou je nog veel banger moeten zijn rationeel gezien, maar toch is bijna iedereen niet 100% gerust in een vliegtuig. Ik heb geen vliegangst maar er gaat toch altijd wel iets door me heen als ik instap.

Omdat bijna elk ongeluk in een vliegtuig dodelijk is.. in de auto niet.
 
Brrr. Wat is dat toch met vliegrampen dat je er zoveel meer door wordt bevangen dan andere ongelukken. In de auto zou je nog veel banger moeten zijn rationeel gezien, maar toch is bijna iedereen niet 100% gerust in een vliegtuig. Ik heb geen vliegangst maar er gaat toch altijd wel iets door me heen als ik instap.

Omdat je minder controle hebt mss? Je ziet zelf de cockpit niet.

Nuja, de meeste dodelijke verkeersongelukken komen verhoudingsgewijs van motors, fietsen en auto's (ik geloof in die volgorde) dus het is helemaal gek om bang te zijn om te vliegen.
 
Statistisch gezien moet je nu juist in een vliegtuig stappen, kans op een tweede crash zo kort achter elkaar is vrij klein.
 
Omdat bijna elk ongeluk in een vliegtuig dodelijk is.. in de auto niet.

Tja wat versta je onder een ongeluk?

Eenmaal heb ik gehad dat er een grote vogel in de motor was gevlogen en dat we een halve noodlanding moesten maken.
Een andere keer was er wat anders verkeerd met het vliegtuig, gelukkig waren we nog niet vertrokken. :o

Het feit dat je in een auto wel bijv. levenslang verlamd kan geraken en je in een vliegtuig er met zekerheid zal aan zijn geeft me juist een gerust gevoel. :x
 
met vliegtuig kun je ook een flinke smak overleven als je maar in een juist deel van het vliegtuig zit. (zie je toch nog wel regelmatig bij aircrashinvestigation)
 
Zoiets speelt altijd in m'n achterhoofd elke keer als ik zo'n doodskist in moet.

Monteurs voor vliegtuig onderhoud zijn mensen zoals jij en ik die van binnen denken; een uur voor het einde van de werktijd ga ik het al rustiger aan doen zonder dat het opvalt.

In zo'n smerige ijzeren koker een massagraf ondergaan is het meest eerloze wat er is. Een suicide jump individueel van een flatgebouw vind ik eervoller.

Massadoding is de grootste ontering die er te behalen valt.

Oorzaak komt nooit geheel aan het licht, maar vaak zijn het kapitale blunders die vanwege slaapkoppen ontstaan zijn.


Aan zelfmoord is helemaal niets eervols!

Verder heb je blijkbaar geen idee van hoe men in de luchtvaart met veiligheid omgaat. Alles wordt in drievoud gecontroleerd. En ik kan het weten want ik zit er middenin. En ongeluk is in 99 % een samenloop van omstandigheden ipv een menselijke fout. Maar ik neem het je niet kwalijk want je lult altijd slap uit je nek.
 
Gaan mensen ook zitten stressen als er weer een auto crashed op de snelweg trouwens? Klote voor de slachtofffers in Madrid (althans meer voor de nabestaanden) maar de paar keren per jaar dat het misgaat in Westerse landen wegen niet op tegen de honderduizenden vluchten die goed aflopen.
 
En in de auto heb je het voor een groot gedeelte zelf in de hand. Heb 1 x gevlogen vond het helemaal niks, ben terug gegaan met de trein.
 
En in de auto heb je het voor een groot gedeelte zelf in de hand. Heb 1 x gevlogen vond het helemaal niks, ben terug gegaan met de trein.

Schijnzekerheid dat je het zelf in de hand hebt, bij 120 Km/uur en harder is de kans op een goede afloop vrij klein als het fout gaat op de snelweg.
 
En in de auto heb je het voor een groot gedeelte zelf in de hand. Heb 1 x gevlogen vond het helemaal niks, ben terug gegaan met de trein.

Vraag even een nickname change aan. In Scary Harry ofzo.....
 
Klote manier om te gaan, maar ik zou er geen vliegreis voor laten staan. In een vliegtuig ben ik gewoon net zo relaxed als anders. Het is gewoon meer dan veilig genoeg. En ja, we moeten er allemaal ooit wel eens aan, hoe "eervol" ik sterf zal me worst wezen.
 
Back
Naar boven