MuscleMeat

CBD

  • Topic starter rob91
  • Startdatum
  • Reacties 63
  • Weergaven 7K
  • Volgers 16

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Ik overweeg zeker CBD een kans te geven, maar dit goed aanpakken heeft een behoorlijke prijs. Daarom wil ik eerst wat ervaringen horen.

Een cheap ass potje van de Tuinen en dan een paar druppels nemen voor het slapen heeft dus amper zin. Een therapeutische dosis, bijvoorbeeld om slaap te bevorderen en spanningen af te nemen, is zo'n 75mg per dag. Ik heb na lang speuren een relatief goedkoop - en kwalitatief goed - merk kunnen vinden die een fles met 5000mg CBD verkoopt. Hier doe je dan ongeveer 60 dagen mee. De prijs van die fles is 160 euro.

Maargoed, 80 euro per maand is niet niks. Is CBD het waard? Wat is jullie mening?
 
Persoonlijk heb ik het gevoel dat CBD olie aardig overrated is.
 
Ik heb 2 flesjes opgemaakt. Geen enkele noemenswaardige impact op wat dan ook kunnen ontdekken.

Misschien moet je er in geloven om effect te hebben. Placebo effect werkt vaak wel heel sterk als mensen overtuigd zijn dat het iets doet.
 
De onderzoeken die gedaan zijn gaven wel uit dat het positief effect geeft.
Mijn inziens is het wel overrated en het geld niet waard.
Er zijn betere & goedkopere middelen verkrijgbaar.
 
Beter gewoon een jointje roken man, heb je THC/CBD/CBN dacht ik en alle terpenen.
 
Werking hangt van de concentratie af.
Lrgaal verkrijgbare (bij drogist etc.) is te laag gedoseerd om echt wat te merken.
Maar hogere concentraties hebben echt wel effect.
 
Persoonlijk heb ik het gevoel dat CBD olie aardig overrated is.

Ik zelf eerlijk gezegd niet. Weinig doen het goed. Een goedkoop flessie van een paar tientjes heeft geen zin.

Ik heb 2 flesjes opgemaakt. Geen enkele noemenswaardige impact op wat dan ook kunnen ontdekken.

Misschien moet je er in geloven om effect te hebben. Placebo effect werkt vaak wel heel sterk als mensen overtuigd zijn dat het iets doet.

Wat was de dosering en hoeveel nam je ervan? En hoe lang?

De onderzoeken die gedaan zijn gaven wel uit dat het positief effect geeft.
Mijn inziens is het wel overrated en het geld niet waard.
Er zijn betere & goedkopere middelen verkrijgbaar.

Welke betere en goedkopere alternatieven zijn er dan?

Beter gewoon een jointje roken man, heb je THC/CBD/CBN dacht ik en alle terpenen.

Ik zal je eerlijk zeggen, ik blow zeer regelmatig. In de avond vaak een hijs of 2 van mijn bong om te slapen. Ben redelijk gevoelig voor THC. Soms neemt de anxiety x10 toe. En ook twijfel ik over de slaapkwaliteit ervan.

Werking hangt van de concentratie af.
Lrgaal verkrijgbare (bij drogist etc.) is te laag gedoseerd om echt wat te merken.
Maar hogere concentraties hebben echt wel effect.

Denk dat vooral inzicht in het aantal mg van belang is. Terwijl men het veel te vaak heeft over aantal druppels, wat dus niks zegt.
 
Ik zelf eerlijk gezegd niet. Weinig doen het goed. Een goedkoop flessie van een paar tientjes heeft geen zin.



Wat was de dosering en hoeveel nam je ervan? En hoe lang?



Welke betere en goedkopere alternatieven zijn er dan?



Ik zal je eerlijk zeggen, ik blow zeer regelmatig. In de avond vaak een hijs of 2 van mijn bong om te slapen. Ben redelijk gevoelig voor THC. Soms neemt de anxiety x10 toe. En ook twijfel ik over de slaapkwaliteit ervan.



Denk dat vooral inzicht in het aantal mg van belang is. Terwijl men het veel te vaak heeft over aantal druppels, wat dus niks zegt.

Minder legale middeltjes die jij denk ik wel weet te vinden, haha.
Blowen word ik zelf wel erg anxious van dus dat doe ik ook niet, niet echt een aanvulling op slaapkwaliteit.
Melatonine vind ik ook matig werken, CBD olie ook.

Als ik écht een kutnacht heb en maar niet kan slapen pak ik een oxazepam en dan ben ik zo weg, maar om dat nou echt aan te raden....
In mijn geval is het hooguit eens in de maand dus is het gewoonte/gewenningstechnisch wel te overzien.
 
Wat wil je er eigenlijk mee bereiken?
 
Haal uit de tekst dat 'ie beter wilt slapen.
Ik zie het nu. Ik las alleen “voor het slapen nemen”. Niet dat het doel slaap was. :o

Geen idee of het daar effect op heeft. Ik slaap eigenlijk over het algemeen wel goed.
Ik wilde kijken of het mij wat minder ongeduldig en/of opvliegerig zou maken. 0 verschil.
 
Voor slapen kan cbd in wat hogere concentratie werken.
THC olie werkt beter. Zit ook een % cbd in.
 
Minder legale middeltjes die jij denk ik wel weet te vinden, haha.
Blowen word ik zelf wel erg anxious van dus dat doe ik ook niet, niet echt een aanvulling op slaapkwaliteit.
Melatonine vind ik ook matig werken, CBD olie ook.

Als ik écht een kutnacht heb en maar niet kan slapen pak ik een oxazepam en dan ben ik zo weg, maar om dat nou echt aan te raden....
In mijn geval is het hooguit eens in de maand dus is het gewoonte/gewenningstechnisch wel te overzien.

Benzo's heb ik volledig afgezworen. Maargoed, slaap ik niet eens het voornaamste wat ik er mee wil bereiken. Minder anxious, minder stress, beter geheugen, minder pijntjes met trainen.

En ik ken inderdaad heel wat poedertjes en pilletjes, maar ben nergens echt van onder de indruk. Passiebloem extract (vloeibaar) doet iets, maar dat maakt je vooral een beetje sloom.

Wat wil je er eigenlijk mee bereiken?

Minder anxious, minder stress, beter geheugen, minder pijntjes met trainen. En nog beter slapen kan geen kwaad.

Voor slapen kan cbd in wat hogere concentratie werken.
THC olie werkt beter. Zit ook een % cbd in.

THC heb ik een berg ervaring mee (in de vorm van roken), maar ik vind het vooral recreatief. Of je moet erg lijden onder slechte eetlust en/of ernstige slapeloosheid. Dan is THC zeker een goede pleister op de wond. Maar voor mij persoonlijk niet.
 
Benzo's heb ik volledig afgezworen. Maargoed, slaap ik niet eens het voornaamste wat ik er mee wil bereiken. Minder anxious, minder stress, beter geheugen, minder pijntjes met trainen.

En ik ken inderdaad heel wat poedertjes en pilletjes, maar ben nergens echt van onder de indruk.



Minder anxious, minder stress, beter geheugen, minder pijntjes met trainen. En nog beter slapen kan geen kwaad.



THC heb ik een berg ervaring mee (in de vorm van roken), maar ik vind het vooral recreatief. Of je moet erg lijden onder slechte eetlust en ernstige slapeloosheid. Dan is THC zeker een goede pleister op de wond. Maar voor mij persoonlijk niet.

Als je last van anxiety / stress hebt zou ik toch eens naar de huisarts gaan. Is vaker wel dan niet een gevolg van óf psychisch niet helemaal top zijn of een deficiëntie ergens in, bvb vitamine D, schildklier etc.
Zou even een bloedtestje doen dan, voor anxiety vermindering werken benzo's en SSRI remmers het effectiefst, zou wel even consult zoeken bij de huisarts.
Alle andere middeltjes op de markt zijn het nét niet. Als iets echt werkt is het niet legaal of over de toonbank verkrijgbaar.
 
THC heb ik een berg ervaring mee (in de vorm van roken),
Roken heeft een heel ander effect... De druppels geven geen high gevoel oid.... wel rust en het wekt slaperigheid op.
Dus totaal niet vergelijkbaar.
 
Als je last van anxiety / stress hebt zou ik toch eens naar de huisarts gaan. Is vaker wel dan niet een gevolg van óf psychisch niet helemaal top zijn of een deficiëntie ergens in, bvb vitamine D, schildklier etc.
Zou even een bloedtestje doen dan, voor anxiety vermindering werken benzo's en SSRI remmers het effectiefst, zou wel even consult zoeken bij de huisarts.
Alle andere middeltjes op de markt zijn het nét niet. Als iets echt werkt is het niet legaal of over de toonbank verkrijgbaar.

Mwa moeten het niet uit verband trekken. Ik laat me zeker niet beperken door anxiety en stress. Goede baan, GF, leuk huis en prima vrienden. Maar sommige van mijn collega's en vrienden hebben een mentale super status bereikt lijkt het. Terwijl ik nog wel kan stressen soms. Ben benieuwd of ik die stress en anxiety helemaal (of zo goed als) kan uitbannen.

En slaap is nog te onregelmatig. Ene keer goed, de andere keer word ik 5x wakker per nacht. Moet allemaal nog ietsje beter kunnen.

Benzo's ben ik niet van plan te nemen, hooguit heel sporadisch een keer. Overigens hebben die niet het effect dat ik fijn vind. SSRI's zijn een absolute no-go.

Roken heeft een heel ander effect... De druppels geven geen high gevoel oid.... wel rust en het wekt slaperigheid op.
Dus totaal niet vergelijkbaar.

Ik ga me er eens in verdiepen! Thanks.
 
Bij kruidvat heb je altijd wel een 1+1 gratis actie. Dan heb je de cbd pillen en de druppels. Ik heb die pillen wel eens gehad. Waren 20 mg each. Geprobeerd er 1 of 2 of 4 en de laatste 6 in een keer te droppen. Niet echt iets van gemerkt. Ik wordt van alles wat met wiet te maken heeft sowieso para af. Blowen is echt het laatste waar ik gelukkig van wordt.
 
Bij kruidvat heb je altijd wel een 1+1 gratis actie. Dan heb je de cbd pillen en de druppels. Ik heb die pillen wel eens gehad. Waren 20 mg each. Geprobeerd er 1 of 2 of 4 en de laatste 6 in een keer te droppen. Niet echt iets van gemerkt. Ik wordt van alles wat met wiet te maken heeft sowieso para af. Blowen is echt het laatste waar ik gelukkig van wordt.

Schijnt dat de positieve effecten pas na een week van vaste doseringen komen. Maar een high kan inderdaad in een seconde omslaan in paniekerige shit. Echter gaat het bij mij meestal wel goed. Goed als in zorgeloos genieten van het leven terwijl ik een pizza naar binnen schuif.

Ik hoop dat CBD en THC olie een wat meer therapeutisch effect geven dat wel vergelijkbaar is.
 
Ik vond het ook overrated. Thc gaat sowieso beter werken maar dat wil ik niet meer in m'n lijf. Ik wil bv niet dat ik 's ochtends tegengehouden wordt en positief testen op cannabis,
 
Ik wil bv niet dat ik 's ochtends tegengehouden wordt en positief testen op cannabis,
Waarom zou je tegengehouden worden? heb t jaren gebruikt ... maar nooit tegenegehouden...of getest...
 
Back
Naar boven