MuscleMeat

CC Studie: Invloed AAS na 2,5 jaar

Bezoekers in dit topic

Henri108

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
924
Waardering
139
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
12%
Former Abusers of Anabolic Androgenic Steroids Exhibit Decreased Testosterone Levels and Hypogonadal Symptoms Years after Cessation: A Case-Control Study

The group of former AAS abusers had higher proportions of participants with depressive symptoms ((24.2%) (11.1; 42.2)), erectile dysfunction ((27.3%) (13.3; 45.6)) and decreased libido ((40.1%) (23.2; 57.0)) than the other two groups (trend analyses: P < 0.05).
Former AAS abusers exhibited significantly lower median (25th –75th percentiles) total and free testosterone levels than control participants (total testosterone: 14.4 (11.9–17.7) nmol/l vs. 18.8 (16.6–22.0) nmol/l) (P < 0.01).
 
Laatst bewerkt:
super post! :bow2:
 
"Funded by AntiDoping"
Duidelijk had ik dit ook al gezien, maar wat zijn de fouten in de studie?
Hoe zijn de resultaten hier negatief beïnvloed?

Een studie met dezelfde personen over een termijn van 10 jaar zou uiteraard veel beter zijn.
 
Duidelijk had ik dit ook al gezien, maar wat zijn de fouten in de studie?
Hoe zijn de resultaten hier negatief beïnvloed?

Een studie met dezelfde personen over een termijn van 10 jaar zou uiteraard veel beter zijn.

Nogal een tegenstrijdig belang tussen de overtuiging van onderzoeker en het onderzochte.
 
Deze studie heb ik een tijd geleden nog behandeld op dit forum: Beschouwing artikel 'Mannen met ballen zijn dopingvrij' van Eigen Kracht
Bedankt! Dit wilde ik zien.

De verwijtende toon naar AAS gebruikers in de studie vond ik ook opmerkelijk. Woorden gebruiken als "abusers" ipv "users" toont al snel een bias van de onderzoekers zou ik denken.
Is er toevallig ook een langetermijnstudie die ditzelfde onderzocht heeft bij dezelfde personen? Of een studie die wat meer randinformatie geeft zoals trainingsuren per week, voedingspatroon, levensomstandigheden, gewicht en VVM,...
Het lijkt me ook bizar dat ze huidige gebruikers van AAS toevoegen aan deze studie terwijl het algemeen geweten is dat de bloedwaardes enorm zullen verschillen. Ze doen het precies om hun punt over te brengen dat je wel gedeeltelijk hersteld, maar nooit volledig.
 
Back
Naar boven