MuscleMeat

CCleaner

Bezoekers in dit topic

Ik gebruik het nu een jaartje, alle nero-photosnap word ook verwijderd.

(alle foto's van elke site die je opent).

Ik gebruik het nu een jaartje, alle nero-photosnap word ook verwijderd.

(alle foto's van elke site die je opent).

Dat is een kwestie van instellingen, wat je bij welke applicatie weghaald.

Mijn ervaring was dat ik na de 1e keer niet nadenken al mijn wachtwoorden voor heel veel sites weg was. Dit prog is heel handig en snel maar haalt ook zaken weg die je niet weg wil hebben als je niet nadenkt wat je uit en aanvinkt. Het is geen microsoft met are you sure [yes] are you really sure .....en dat heeft voor en nadelen.

Ik gebruik naast ccleaner ook East-tec eraser. Dat is de beste privacy cleaner op het moment. http://www.east-tec.com/consumer/eraser/index.htm

Download:
[Link niet meer beschikbaar]

Over privacy gesproken. Kent iemand deze al, is voor firefox.

Je browse geschiedenis is een spoor. Als je een nieuwe site bezoekt kan die site zien waar je vandaan komt en de oude site kan zien waar je heen gaat.

Soms wil je dat niet hebben en sowieso is het in mijn ogen mijn privacy, ik wil niet altijd te volgen zijn op www.

Vooral met downloadsites zoals torrent maar ook de site waar ik mijn nzb vandaan haal kijken graag mee via welke weg je bij hun komt. En als ik software down zou loaden dan is de weg van FTN naar de NZBindex.nl een spoor van iets wat eigenlijk niet toegestaan is en ik dus liever heb dat ik geen spoor maak.

Het is heel simpel een waarde 2 in 0 aanpassen en weg is de referer.
http://cafe.elharo.com/privacy/privacy-tip-3-block-referer-headers-in-firefox/

--

Laatst bewerkt:
Ccleaner is voor privegebruik misschien wel grappig, zakelijk gezien zijn zulke programma's een ramp.

--

Laatst bewerkt:
Voor thuis is het eigenlijk ook niet echt super, thuis pc's die vaak gebruikt worden voor inlog naar kantoor bijvoorbeeld worden ook vaak voorzien van deze tools, dit advies komt dan van een "handige" oom ofzo, of ze lezen het ergens, bijvoorbeeld hier in dit topic.

Mijn advies is om altijd zo ver mogelijk weg te blijven van deze programma's.

--

Laatst bewerkt:
Bepaalde programmatuur op een pc maakt ook gebruik van, tja, noem het voor gemak maar even cookies, dit wordt ook gewist.
Iedereen vind het tegenwoordig maar vreemd dat een pc steeds trager wordt en dat bepaalde programma's opeens niet meer ( vlekkenloos) werken. Maar als je dan gaat kijken staan deze pc's meestal vol met "cleaners" en dergelijke.
Zodra je dan gericht gaat zoeken naar een bepaald probleem kom je vaak achter het feit dat er een specifiek gedeelte van het systeem, wat noodzakelijk is om iets goed te kunnen draaien als het ware gesloopt is door zo'n cleaner.

Probeer gewoon zelf bewust bezig te zijn met een pc'en ga er niet vanuit dat een cleaner of antivirus programma je troep wel weer opruimt, dit lijkt vaak alleen maar zo en werkt meestal tijdelijk.

East-tec eraser zal misschien ook best een goede zijn. Maar CCleaner werkt goed bij mij, en wordt ook door veel lui aangeraden. De pa van een vriend van me werkt bij HP, hij zei dat het een erg goed product was.

Hecht daar ook maar niet te veel waarde aan, heb al meerdere keren "tips" gehad van hp dat je denkt van....
Bijvoorbeeld dat we een update van een backup pakket dienden te installeren, dit zou het probleem oplossen van het letterlijk opvreten van de backup tapes door de tape unit...:rolleyes:

--

Laatst bewerkt:
--

Laatst bewerkt:
Hee MichaelSmink, met alle respect, maar het is natuurlijk wel "leuk" om populair te zeggen dat het allemaal niet klopt wat ik zeg, maar even voor de duidelijkheid, ik zeg dit niet omdat ik toevallig eens op zolder met een oude computer gerommeld heb hoor ;)

Het is mijn werk, maak het dagelijks mee, denk persoonlijk dat ik het toch wel iets beter weet dan een 15 jarig pikkie die af en toe eens een programmatje op zijn pc installeert en vervolgens nog "goede" tips gaat geven op een forum.

Vanwaar trouwens deze stoere houding?

Then you're doing it wrong...

Waarschijnlijk zal die pik van HP wat meer van PC's af weten dan jij:rolleyes:

en waaruit concludeer jij dat
meeste van die lui hebben ict vmbo gehad wat ongeveer gelijk staat aan het niveau van een oma van 70 jaar die net een dag cursus heeft gehad

die programma's zijn inderdaad k*t
privacy meuk opruimen is zo gedaan
bij firefox zitten er zelfs ingebouwde features in
die alleen de traces weggooien van je history en niet andere shit omzeep helpen

heb echt al zovaak meegemaakt dat een computer k*t draaid of omzeep is
en dan staan er echt 50 van zulke programma's op

Bepaalde programmatuur op een pc maakt ook gebruik van, tja, noem het voor gemak maar even cookies, dit wordt ook gewist.

Dan voer je toch gewoon weer de gegevens in en je hebt een nieuwe cookie. Iemand die zo'n tool uitvoert wil waarschijnlijk dat die gegevens verwijderd worden. Heb je daar ooit al bij stil gestaan ?

Iedereen vind het tegenwoordig maar vreemd dat een pc steeds trager wordt en dat bepaalde programma's opeens niet meer ( vlekkenloos) werken. Maar als je dan gaat kijken staan deze pc's meestal vol met "cleaners" en dergelijke.

Zodra je dan gericht gaat zoeken naar een bepaald probleem kom je vaak achter het feit dat er een specifiek gedeelte van het systeem, wat noodzakelijk is om iets goed te kunnen draaien als het ware gesloopt is door zo'n cleaner.

Misschien heb ik daarom wel problemen met Windows ? :D

Probeer gewoon zelf bewust bezig te zijn met een pc'en ga er niet vanuit dat een cleaner of antivirus programma je troep wel weer opruimt, dit lijkt vaak alleen maar zo en werkt meestal tijdelijk.

Ik moet zelf maar handmatig m'n register doorlopen, of wat ?

Back
Naar boven