MuscleMeat

Cellen Openstaan!? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Phenomenon

Novice
Lid geworden
15 sep 2016
Berichten
7
Waardering
4
Lengte
1m91
Massa
106kg
Vetpercentage
11%
Beste Boys,

Ik kwam dit filmpje tegen, waarbij deze kerel zegt dat na het trainen "je cellen open staan" en dit dus de beste tijd is om je supps te nemen. Ook zou 's ochtends na het ontwaken "je cellen open staan".
We weten natuurlijk allemaal dat timing van supps belangrijk is voor de werking ervan, daar zijn genoeg artikelen over geschreven. Ik ben dus niet zozeer op zoek naar specifieke tijden, maar meer op zoek naar de algemene waarheid van deze uitspraak.

Los van het feit dat deze kerel een beetje een rare snuiter is, en wel heel veel pillen in 1x neemt, ben ik toch benieuwd of hier ook maar een kleine kern van waarheid in zit.
 
Beste Boys,

Ik kwam dit filmpje tegen, waarbij deze kerel zegt dat na het trainen "je cellen open staan" en dit dus de beste tijd is om je supps te nemen. Ook zou 's ochtends na het ontwaken "je cellen open staan".
We weten natuurlijk allemaal dat timing van supps belangrijk is voor de werking ervan, daar zijn genoeg artikelen over geschreven. Ik ben dus niet zozeer op zoek naar specifieke tijden, maar meer op zoek naar de algemene waarheid van deze uitspraak.

Los van het feit dat deze kerel een beetje een rare snuiter is, en wel heel veel pillen in 1x neemt, ben ik toch benieuwd of hier ook maar een kleine kern van waarheid in zit.

Het is in ieder geval duidelijk dat zijn hersencellen niet echt 'open' staan. :roflol:

Maar goed, een hele kleine kern van waarheid wellicht....
 
Wat een aandachtshoer met al zn pillen. En aan zn fysiek te zien doen zn pillen niet veel.
 
Vergeet al die supps eerst.

Boven onderhoud eten en progressiv overload is als beginner genoeg voor veel gainz
 
Dus cellen kunnen open en dicht. Oke.
 
Dus cellen kunnen open en dicht. Oke.

Ach ja.....

Aan de ander kant, ik hoor jargon zoals semi-permeabiliteit van de celmembraan, actief transport en receptor-bindings affiniteit ook niet echt snel uit z'n open mondje komen.

Niet na het trainen en al helemaal niet 's ochtends na het ontwaken! :)
 
Ach ja.....

Aan de ander kant, ik hoor jargon zoals semi-permeabiliteit van de celmembraan, actief transport en receptor-bindings affiniteit ook niet echt snel uit z'n open mondje komen.

Niet na het trainen en al helemaal niet 's ochtends na het ontwaken! :)
Ik had het filmpje nog geeneens aangeklikt. Ik vraag me af wat mensen bezielt om ook maar één woord serieus te nemen van dit soort gasten :roflol:
 
Ik maak m'n cellen zelf open, of ze het nou willen of niet goddammit. Een naald er in met flink wat acetato, olie > pillen.
 
Wat hij waarschijnlijk bedoelt is dat cellen meer openstaan voor opname van voedingsstoffen. In de ochtend ben je een stuk insuline gevoeliger dan s' avonds, wat positief is voor insuline gedreven GLUT1 gemedieerde opname van voedingsstoffen (vooral carbs) door alle cellen. Na de training gebeurt een trainingsgemedieerde translocatie van GLUT4 transporters, met het zelfde effect, enkel in de spier.

Het moge echter bewezen zijn :
- dat deze persoon deze processes niet snapt en enig advies dat hij eraan verbindt hoogstwaarschijnlijk niet nuttig is
- dat heel dat gedoe met nutrient timing in de peri-workout, ofwel geen rol speelt, ofwel een rol die sterk ondergeschikt is aan het continue voorzien van een hoge bloedaminozuurspiegel doorheen de dag.
 
Wat hij waarschijnlijk bedoelt is dat cellen meer openstaan voor opname van voedingsstoffen. In de ochtend ben je een stuk insuline gevoeliger dan s' avonds, wat positief is voor insuline gedreven GLUT1 gemedieerde opname van voedingsstoffen (vooral carbs) door alle cellen. Na de training gebeurt een trainingsgemedieerde translocatie van GLUT4 transporters, met het zelfde effect, enkel in de spier.

Het moge echter bewezen zijn :
- dat deze persoon deze processes niet snapt en enig advies dat hij eraan verbindt hoogstwaarschijnlijk niet nuttig is
- dat heel dat gedoe met nutrient timing in de peri-workout, ofwel geen rol speelt, ofwel een rol die sterk ondergeschikt is aan het continue voorzien van een hoge bloedaminozuurspiegel doorheen de dag.
Toch nog een serieus antwoord, bedankt!

Pure onzin dus
 
Toch nog een serieus antwoord, bedankt!

Pure onzin dus

Ik vond al de andere antwoorden ook serieus en uit die antwoorden kon je ook uitmaken dat het een klet is.
 
Ik vond al de andere antwoorden ook serieus en uit die antwoorden kon je ook uitmaken dat het een klet is.
Een klet. Zeggen ze dat bij jullie in NL ook?;) Ik dacht dat ze dat enkel (Brussel en omstreken) bij ons gebruikten.
 
Een klet. Zeggen ze dat bij jullie in NL ook?;) Ik dacht dat ze dat enkel (Brussel en omstreken) bij ons gebruikten.

Ik ben dan ook een Belg :D In brussel gebruiken ze vooral Ket niet Klet dacht ik :)
 
Dus cellen kunnen open en dicht. Oke.
Zekers:

a25a4ff0-7b20-11e4-9981-a9e5aeade541_web_scale_0.075_0.075__.jpg
 
Het ware beter dat voor sommigen de cellen niet meer zouden open gaan :D

In België is een overvaller die op een politiebureau was vastgezet dankzij een technische fout zijn cel uitgewandeld. Hij is sindsdien zoek.

De man had samen met een handlanger een gewapende overval gepleegd op een apotheek. De twee gingen ervandoor met het geld, maar werden al snel opgepakt en vastgehouden op een politiebureau in Vorst, bij Brussel.

Na een tijdje merkten agenten dat er nog maar één gevangene vastzat. Waarschijnlijk was er een technisch probleem met de celdeur en kon de verdachte ongezien het politiebureau verlaten.

Wat er mis was met de celdeur wordt nog onderzocht. De politie zegt tegen de Brusselse pers dat een menselijke fout wordt uitgesloten.
 
Ik ben dan ook een Belg :D In brussel gebruiken ze vooral Ket niet Klet dacht ik :)
De twee. Ne ket is typisch Brussels maar klet wordt ook gebruikt. Als iemands iets idioots doet: wat is dat voor een klet. Zoals in Mechelen of Leuven bvb.;)
 
De twee. Ne ket is typisch Brussels maar klet wordt ook gebruikt. Als iemands iets idioots doet: wat is dat voor een klet. Zoals in Mechelen of Leuven bvb.;)

Alweer wat bijgeleerd. :)
 
Back
Naar boven