Fitness Seller

Centimeter erbij na 3 dagen met fitness hoela hoep

Bezoekers in dit topic

HulaHooper

Novice
Lid geworden
12 jul 2021
Berichten
10
Waardering
6
Lengte
1m73
Massa
54kg
Hai!

Weet niet 100% zeker of ik dit op de juiste plek op het forum zet.. Maar ik heb een vraagje.

Ik heb een fitness hoela hoep van 1.5 kg aangeschaft. Ben de laatste 3 dagen lekker bezig geweest en ik meette vanmorgen mijn middel even omdat ik kan voelen dat mijn middel iets is opgezet. Normaliter is mijn omvang altijd 60 cm. Vandaag is het dus 61.. Ik heb in het verleden wel vaker meegemaakt dat mijn middel na buikspieroefeningen opgezet is. Dit vind ik maar niks aangezien ik mijn spieren een beetje wil 'tonen' en omdat ik een beetje fit wil blijven.

Heeft iemand hier misschien een verklaring voor? Zou erg prettig zijn om van een paar pro's te horen 😊
Alvast bedankt!!
 
welk (hoela-hoep-scoobie-doo) forum zit je nu dan? :cheer:
 
Niet obsessief dood staren op een paar cijfertjes, dag tot dag variatie is normaal door een tal van factoren. Daarbij komend is een taille van 60 cm weinig, dit in combinatie met de door jou opgegeven lengte en is je BMI 18 en heb je dus ondergewicht.
 
I know I know. Maar zoals ik zei heb ik dit in het verleden (ook toen ik geen ondergewicht had) ook gemerkt en was gewoon benieuwd of iemand weet waardoor dit komt.

Even over dat ondergewicht, ik kom uit een hele zware tijd. Depressie, ptss, angststoornis etc en probeer daar nu van te herstellen.
Vandaar ook mijn hoepel. Vind het enorm leuk en bewegen is goed voor de geest 😊😊
 
I know I know. Maar zoals ik zei heb ik dit in het verleden (ook toen ik geen ondergewicht had) ook gemerkt en was gewoon benieuwd of iemand weet waardoor dit komt.

Even over dat ondergewicht, ik kom uit een hele zware tijd. Depressie, ptss, angststoornis etc en probeer daar nu van te herstellen.
Vandaar ook mijn hoepel. Vind het enorm leuk en bewegen is goed voor de geest 😊😊
als je meer beweegt kan/mag je ook meer eten
goed bezig..succes!
 
Heb je wel op de pot gezeten? Op hetzelfde tijdstip gemeten? Meer zout gegeten? Iets meer gegeten dan de dag ervoor? Ongesteld?

Kan nog wel even doorgaan. Maw kijk in de spiegel
 
Heb je wel op de pot gezeten? Op hetzelfde tijdstip gemeten? Meer zout gegeten? Iets meer gegeten dan de dag ervoor? Ongesteld?

Kan nog wel even doorgaan. Maw kijk in de spiegel
Haha. Ja, ja, nee, nee en nee 😆

Zit er niet zo over in hoor. Ben gewoon een kennis junkie 😛😛 dus bedankt voor het meedenken!
 
  • Like
Waarderingen: Saus
Het is maandag. Zal wel gewoon vocht door iets wat je in het weekend anders hebt gegeten, of door het broeierige weer?
Neem aan dat je in de ochtend meet. Zo niet, dan kan 't ook gewoon je eten zijn wat nog verwerkt wordt
 
Het is maandag. Zal wel gewoon vocht door iets wat je in het weekend anders hebt gegeten, of door het broeierige weer?
Neem aan dat je in de ochtend meet. Zo niet, dan kan 't ook gewoon je eten zijn wat nog verwerkt wordt
Ja het móet eigelijk wel iets zijn wat ik gegeten heb want het is puur mijn taille die met 1 cm is gegroeid. De rest is nog gelijk 🤣 wat heb ik ook een lekker raar lichaam haha.
 
Haha. Beetje spier
Sinds ik hoelahoep maak ik de gains van mijn leven.

ow wacht ik zie depressie..

dan zet ik er maar gauw een knipoog bij

;)
Kan ik wel hebben hoor 😉😉
 
Hai!

Weet niet 100% zeker of ik dit op de juiste plek op het forum zet.. Maar ik heb een vraagje.

Ik heb een fitness hoela hoep van 1.5 kg aangeschaft. Ben de laatste 3 dagen lekker bezig geweest en ik meette vanmorgen mijn middel even omdat ik kan voelen dat mijn middel iets is opgezet. Normaliter is mijn omvang altijd 60 cm. Vandaag is het dus 61.. Ik heb in het verleden wel vaker meegemaakt dat mijn middel na buikspieroefeningen opgezet is. Dit vind ik maar niks aangezien ik mijn spieren een beetje wil 'tonen' en omdat ik een beetje fit wil blijven.

Heeft iemand hier misschien een verklaring voor? Zou erg prettig zijn om van een paar pro's te horen 😊
Alvast bedankt!!

Weet 100% zeker dat dit soort 'angsten' irrationeel zijn.


Op grond van training, hormonale wisselingen, voeding en ga zo maar door kan je omvang en gewicht fluctueren.
een cm meer of minder of een paar kg schommelen op de weegschaal is volkomen normaal.

Gewoon lekker door gaan waar je mee bezig bent en stop vooral met 'majoring in minoring'.
 
Weet 100% zeker dat dit soort 'angsten' irrationeel zijn.


Op grond van training, hormonale wisselingen, voeding en ga zo maar door kan je omvang en gewicht fluctueren.
een cm meer of minder of een paar kg schommelen op de weegschaal is volkomen normaal.

Gewoon lekker door gaan waar je mee bezig bent en stop vooral met 'majoring in minoring'.
👌🏻
 
Bedankt voor de input iedereen! Waardeer het echt enorm. Ben net lekker anderhalf uur bezig geweest en voel me een stuk beter 👍🏻

Nogmaals thank you thank you thank you.
 
Ja je taille kan breder worden door krachttraining/buikspieroefeningen.. en ook nee, in 3 dagen een centimeter erbij door hoolahoep is niet mogelijk.

Gewoon doorgaan als je je er goed bij voelt!
 
Weet 100% zeker dat dit soort 'angsten' irrationeel zijn.
Ja, precies!



HulaHooper: Als hopla-hoopen écht voor een cm toename kon zorgen, zouden de gyms vol staan met bicep-hoola-hoopende mannen :o

Misschien scheelt het om er anders naar te kijken.
Die extra cm is ± een kilo, en kan alleen spier, vet of vocht zijn.

Spier maak je als vrouw niet zo snel aan. Een kilo of 5 per jaar is een knappe prestatie, maar de helft is vaak realistischer. Dus een kg in een paar dagen is onmogelijk.

In een kg lichaamsvet zit zo'n 7800 tot 9000 kcal (afhankelijk van hoe je het berekend). Geen idee hoeveel kcal jij eet/nodig hebt, maar zo'n groot kcal overschot heb je vast niet weggewerkt.
Dus een kg vet in een weekendje s ook onmogelijk.

Dus het kan alleen vocht zijn.
Vocht is aan de ene kant een lastige: er zijn echt ontzettend veel verschillende dingen die ervoor kunnen zorgen dat je wat vocht vasthoudt (bv een stressreactie omdat je huid moet wennen aan het hopla-hoopen).

Aan de andere kant: vocht gaat ook gewoon vanzelf weer weg.
Een kg vet in een nachtje is gevoelsmatig misschien veel. Maar als je nagaat dat een toename van 15% van het lichaamsgewicht geen uitzondering is bij vrouwen, dan valt een cm best mee.

Met 60cm.heb je een kleine taille, en met 61cm heb je nog steeds een kleine taille. Als die ene cm jou het gevoel gaf dat je niet goed bezig was, dan is het niet verkeerd om jezelf af te vragen of je niet een beetje te obsessief bezig bent.
Aangezien dit een bodybuilding forum is: met wat spierwinst op je billen, oogt je taille ook kleiner.

Kathlinoo is hier een prachtig voorbeeld van. Ze houdt een log bij, waarschijnlijk heb je er wat aan om daar eens in rond te kijken.
 
Back
Naar boven