MuscleMeat

Centimeter erbij na 3 dagen met fitness hoela hoep

Bezoekers in dit topic

Ja, precies!



HulaHooper: Als hopla-hoopen écht voor een cm toename kon zorgen, zouden de gyms vol staan met bicep-hoola-hoopende mannen :o

Misschien scheelt het om er anders naar te kijken.
Die extra cm is ± een kilo, en kan alleen spier, vet of vocht zijn.

Spier maak je als vrouw niet zo snel aan. Een kilo of 5 per jaar is een knappe prestatie, maar de helft is vaak realistischer. Dus een kg in een paar dagen is onmogelijk.

In een kg lichaamsvet zit zo'n 7800 tot 9000 kcal (afhankelijk van hoe je het berekend). Geen idee hoeveel kcal jij eet/nodig hebt, maar zo'n groot kcal overschot heb je vast niet weggewerkt.
Dus een kg vet in een weekendje s ook onmogelijk.

Dus het kan alleen vocht zijn.
Vocht is aan de ene kant een lastige: er zijn echt ontzettend veel verschillende dingen die ervoor kunnen zorgen dat je wat vocht vasthoudt (bv een stressreactie omdat je huid moet wennen aan het hopla-hoopen).

Aan de andere kant: vocht gaat ook gewoon vanzelf weer weg.
Een kg vet in een nachtje is gevoelsmatig misschien veel. Maar als je nagaat dat een toename van 15% van het lichaamsgewicht geen uitzondering is bij vrouwen, dan valt een cm best mee.

Met 60cm.heb je een kleine taille, en met 61cm heb je nog steeds een kleine taille. Als die ene cm jou het gevoel gaf dat je niet goed bezig was, dan is het niet verkeerd om jezelf af te vragen of je niet een beetje te obsessief bezig bent.
Aangezien dit een bodybuilding forum is: met wat spierwinst op je billen, oogt je taille ook kleiner.

Kathlinoo is hier een prachtig voorbeeld van. Ze houdt een log bij, waarschijnlijk heb je er wat aan om daar eens in rond te kijken.
Dankjewel! Ik zal zeker niet ontkennen dat ik wel een beetje obsessief kan zijn..
Bedankt voor de uitleg en ik ga mijn best doen om er wat chiller mee om te gaan. Heb er inderdaad veel plezier aan en voel me goed 😁 Echt dankje dankje dankjewel! Voor de moeite die je hebt genomen en voor de goeie uitleg!
 
Bedankt voor de input iedereen! Waardeer het echt enorm. Ben net lekker anderhalf uur bezig geweest en voel me een stuk beter 👍🏻

Nogmaals thank you thank you thank you.
Wil je aankomen of afvallen ?
 
Wil je aankomen of afvallen ?
Geen van beide. Heb het al eens genoemd in een andere reactie, maar ik probeer te herstellen van een hele slechte periode in mijn leven. En beweging is een goede manier om lichaam en geest gezond te krijgen. 🙂 ik dacht dat ik hier mijn vraag wel kon stellen omdat ik weet dat jullie enorm veel kennis hebben over sport en hoe een lichaam erop reageert.

Heb vanmorgen weer even gemeten en nu zit er 1.5 cm bij 😅 misschien drink ik niet genoeg. Dat is een hele goede mogelijkheid.
 
Geen van beide. Heb het al eens genoemd in een andere reactie, maar ik probeer te herstellen van een hele slechte periode in mijn leven. En beweging is een goede manier om lichaam en geest gezond te krijgen. 🙂 ik dacht dat ik hier mijn vraag wel kon stellen omdat ik weet dat jullie enorm veel kennis hebben over sport en hoe een lichaam erop reageert.

Heb vanmorgen weer even gemeten en nu zit er 1.5 cm bij 😅 misschien drink ik niet genoeg. Dat is een hele goede mogelijkheid.
Waarom meet je continu alles obsessief op? Zeker na zo'n fase liggen angsten fobieen en dwangmatig handelen op de loer.. Ik zou je afraden op deze manier je lichaam op te meten.
 
Back
Naar boven