MuscleMeat

Centraal wielren/racefiets topic

  • Topic starter MacB
  • Startdatum
  • Reacties 48
  • Weergaven 7K
  • Volgers 6

Bezoekers in dit topic

48,8km/h is niet echt veel... zeker niet als je het dan over bergaf doet.

Gister bij me mountainbike tochtje nog wat wegsprintjes op het vlakke gedaan en dan haal ik 47km/h op ze top, en dan heb ik terrein bandjes eronder.

ja weet ik.
ik heb ook niet de conditie van een wielrenner hé?
ik heb me top nu verhoogd van 48.8 naar 53.1.
het wordt steeds meer, maar we gaan waarschijnlijk op vakantie in de ardennen.
en daar ga ik de top van mijn fiets meten (bergaf).
maar rij jij dan wind in, wind mee?
want ik heb niet zo veel bergjes bij mij in de buurt, dus ik moet maar eens kijken voor wat verder weg te gaan fietsen.

ik heb in het weekend een mooi rondje gevonden.
ik ging via de maas richting baarlo, en vanuit baarlo terug naar blerick.
en dan met een omweg naar huis.
het was 20 km in totaal, en ik heb er ongeveer een halfuurtje op gereden.
misschien als ik nog een andere weg vind naast de maas dat ik dan een andere fijne weg weet te vinden.
 
Heb zaterdag de ronde van vlaanderen meegereden, kleinere rit met mountainbike (50km).

Ben een roker (1 pakje per dag) en rijdt met een aantal nietrokers mee. Vroeger hing ik in de beklimmingen steeds achteraan en moest ik altijd lossen, deze keer bleef de pijn in mijn billen lang weg, en reed ik zelfs wat vooraan bij de beklimmingen, en dat met 9 kilo meer gewicht dan vorig jaar...

Had niet gedacht dat mijn beentrainingen zo'n verschil zouden maken :rocker::rocker::rocker:. En had de dag nadien niets van spierpijn in de benen, wat ik vroeger echt hard had.

Wel al 3 dagen zadelpijn :D
 
Heb zaterdag de ronde van vlaanderen meegereden, kleinere rit met mountainbike (50km).

Ben een roker (1 pakje per dag) en rijdt met een aantal nietrokers mee. Vroeger hing ik in de beklimmingen steeds achteraan en moest ik altijd lossen, deze keer bleef de pijn in mijn billen lang weg, en reed ik zelfs wat vooraan bij de beklimmingen, en dat met 9 kilo meer gewicht dan vorig jaar...

Had niet gedacht dat mijn beentrainingen zo'n verschil zouden maken :rocker::rocker::rocker:. En had de dag nadien niets van spierpijn in de benen, wat ik vroeger echt hard had.

Wel al 3 dagen zadelpijn :D

Zo een zadel went wel na een week ;) .
 
Ik blijf bij MTB-EN op echte parcours en gelukkig hebben wij dat
hiero in de buurt. Best wel heftig gevaarlijk soms als je intensief een parcour af legt
speciaal voot MTB. Helaas heb ik wel een downhill fiets en geen gewone MTB.

Dit is mijn PRO downhill fiets SHIMANO, CARBON en ALUMININUM
Ik wil hem verkopen en een MTB kopen zonder vering en zo min mogelijk poespas.
Liefst HELEMAAL van carbon

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Heb zaterdag de ronde van vlaanderen meegereden, kleinere rit met mountainbike (50km).

Ben een roker (1 pakje per dag) en rijdt met een aantal nietrokers mee. Vroeger hing ik in de beklimmingen steeds achteraan en moest ik altijd lossen, deze keer bleef de pijn in mijn billen lang weg, en reed ik zelfs wat vooraan bij de beklimmingen, en dat met 9 kilo meer gewicht dan vorig jaar...

Had niet gedacht dat mijn beentrainingen zo'n verschil zouden maken . En had de dag nadien niets van spierpijn in de benen, wat ik vroeger echt hard had.

Wel al 3 dagen zadelpijn
voor die korte beklimmingen wel. hoe meer kracht, hoe beter. in de bergen wordt dat gewicht wel een nadeel. ik fiets ook. kijk maar naar Tom Boonen. veel kracht, niet van de lichtste. is één van de besten om de heuvels in de ronde van Vlaanderen te beklimmen, maar in de bergen kan hij met moeite een col beklimmen.
 
Voor het eerst sinds bijna een jaar weer een ritje gemaakt, viel me nog mee. Kon aardig het tempo er in houden zonder echt diep te gaan.

Volgende maand mijn Trek Y-Foil opbouwen, mijn Giant is gewoon te kort voor mijn rijsT.
 
ik rij ca 85-90 km per zondag, 28 km/uur...
 
Ik doe nog niet zo lang aan wielrennen.
Tot nu toe vind ik het een hele leuke aanvulling op rpm/spinning,het is heerlijk om lekker buiten te racen.
 
Ik heb nu sinds deze week ook een racefiets gekocht.
Vandaag dan ook maar 2 testritjes samen goed voor 50km gedaan.
Het ging me redelijk goed af. Vooral tweede rit was hard trainen.
Zeer goed tempo en plots benen die het echt moeilijk kregen van aan 38 per uur een lichte helling op te rijden. Gelukkig dan even ritme laten zakken naar 27-30 per uur.

Zelf doe ik thuis wel iedere week 2 maal een ritje op de hometrainer.
Telkens een 900 kcal in 75 minuten. Weet niet of dit goed is ?
 
Back
Naar boven