XXL Nutrition

cfm whey, tri pro force voedingswaarde

Bezoekers in dit topic

aapie80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
1
Kan iemand de voedingswaarde van CFM whey en Tri pro force 100 posten, kan hem namelijk nergens vinden.

ohja, en welke is het beste voor na het trainen?

Laatst bewerkt:
J-Tech CFM Whey bevat per 100 gr :
381 Kcal
13 gr Kh
80 gr Eiwitten (48 gr CFM Whey Isolaat / 32 gr Whey concentraat)
1 gr Vet

J-Tech Tri Pro Force bevat per 100 gr:
376 Kcal
12 gr Kh
80 gr Eiwitten (26,67 gr CFM Isolaat / 26,7 gr Whey concentraat / 26,67 Calsium Caseinate )
<1 gr Vet

Ik zou de Tri Pro Force nemen, daar zit alles in wat je nodig hebt!!!

zie onderstaande link voor meer proteine info.
[Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
thx magic

Maar die Tri Pro Force daar zit dus ook Calcium casseïne in. Ik dacht juist dat dit de mindere kwaliteit eiwit was. Of ben ik nou in de war?

Niet persee mindere kwaliteit. Maar het duurt langer voordat het opgenomen wordt en dan heeft weer voordelen als je het gebruikt in combi met whey.

Maar mijn mening tri force pro smaakt niet lekker! Vanille dan.

Maar als ik nou zou moeten kiezen tussen CFM Whey en Tri Pro Force, welke zou ik dan moeten nemen? En wat betreft die smaak; ik ben een bananenfan, dus vanille kan me gestolen worden :p
Maar als je er echt vanaf wilt, dan mag je het best naar mij opsturen :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een stukje van BC gelezen, stond in dat na training beter was om whey en caseine te nemen.

Dus tri pro dan.

Enne...die tri pro aarbei is heeeerlijk :D

boogie zei:
Maar die Tri Pro Force daar zit dus ook Calcium casseïne in. Ik dacht juist dat dit de mindere kwaliteit eiwit was. Of ben ik nou in de war?

In bijna elke studie, en dan refeer ik vooral naar het werk van Tipton et al, komt caseine noemelijk beter uit de bus. Whey heeft een sterkere verhoging van de aminozuurspiegel, maar het nadeel is dat het tevens aminozuur oxidatie verhoogt, snel piekt, en snel weer verdwijnt indien niet opgenomen. Vanwege de tragere opname vertoont caseine superieure mogelijkheden in het halen van een positieve stikstofbalans, en die ook te behouden voor periodes tot 6-7 uur. Dit creert een extensieve anabole/anti-catabole omgeving die langer duurt dan de acute periode van herstel.

Hoewel deze recent studies erg sterk uithalen naar whey en caseine als absoluut superieur beschouwen, behoeft dit wel wat nuance. Uiteraard zullen beiden voordelen hebben in onze pre en post workout supplementatie, en zal hun werking voor het merendeel afhangen van de timing van inname. Voor de rest van de dag dient de voorkeur gegeven te worden aan volledige eiwitten uit normale voeding.

Terug
Naar boven