MuscleMeat

CGBP, toch een borstoefening? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

close grip bench press is naar mijn weten achterhaald als basis triceps oefening.
 
Is dat niet voor je onder rug ?
 
Ergo loopt achter :D (2005) http://forum.dutchbodybuilding.com/...ious-hand-positions-during-the-push-up-46202/

Je kan trouwens niet zomaar de verglijking CGPB / push up met smalle grip (hierna CGPU) maken. Verschil tussen CGBP CGPU is de hoek bovenarm/romp.

Bij de CGBP hou je je armen zo dicht mogenlijk bij de romp zodat de borst minimaal betrokken is. Bij de CGPU laat je je armen juist "wijd" gaan zodat de borst maximaal betrokken is.

Is ook direct de oorzaak waarom sommigen de CGBP wel als borstoefening ervaren. Ze doen de oefening een groote hoek tussen de romp/armen (verglijkbaar met bankdrukken)
Wat je dan dus krijgt is bankdrukken met een grotere ROM (maar minder gewicht).


Uit bovenstaand onderzoek komt trouwens ook naar voren dat de CGBP de triceps het meest belastte.





---------- Toegevoegd om 13:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:27 ----------

close grip bench press is naar mijn weten achterhaald als basis triceps oefening.

Vertel?

---------- Toegevoegd om 13:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:27 ----------

is dat niet voor je onder rug ?

? ? ? ? ?
 
Laatst bewerkt:
close grip bench press is naar mijn weten achterhaald als basis triceps oefening.

Uitleg aub?

Ik voel CGBP echt het meest in de triceps in de volledige ROM, terwijl dat bij een normal BP het alleen bij lockout is.

Snap wel dat allebei de spieren meer werken aangezien je bij een push-up geen gewicht gebruikt, en handen dichterbij elkaar is meer ROM en dus moeilijker. Bij CGBP gebruik je minder gewicht dan bij een normale BP, dus het ROM voordeel is hier weg omdat je het compenseert met meer gewicht.

Dus in een normale BP wordt de pec echt wel meer gebruikt.
 
Additionally, moving from wide to narrower grip widths increased triceps activity and decreased the sternoclavicular portion of the pectoralis major. http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/the-influence-grip-width-during-the-flat-bench-press-46124/





The results, particularly for the triceps brachii, seem to be consistent with other literature. In popular fitness literature, Weede and Kraemer (22) suggest that push-ups performed from the NB position better isolate the triceps brachii. Our results support that claim http://forum.dutchbodybuilding.com/...ious-hand-positions-during-the-push-up-46202/
 
Ik kan heel eerlijk gezegd niet met een concreet antwoord komen, mijn leraar op school (fitness,bodybuilding,lifestyle leraar) vertelde dat, ik zal het is navragen ik zie hem volgende week weer.
 
Ik kan heel eerlijk gezegd niet met een concreet antwoord komen, mijn leraar op school (fitness,bodybuilding,lifestyle leraar) vertelde dat, ik zal het is navragen ik zie hem volgende week weer.

ik betwijfel ten zeerste dat je een goed antwoord krijgt:(
 
Additionally, moving from wide to narrower grip widths increased triceps activity and decreased the sternoclavicular portion of the pectoralis major. http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/the-influence-grip-width-during-the-flat-bench-press-46124/

Is dit deel dan juist niet tegenstrijdig met de push-up studie?
Ze zeggen dat triceps activiteit verhoogt, das juist maar het pectoralis major-deel is dan toch juist het omgekeerde van deze studie.
De oorzaak zou hier dan te vinden zijn bij ROM en horizontale adductie van de humerus als ik het juist heb?

"On the other hand, our results contrast with the apparent recommendation of Geiger (5) that if one wishes to better isolate the pectoralis major demand during push-ups, the WB hand position should be used. The results also contradict our hypothesis that EMG activity would have its greatest amplitude in the pectoralis major during push-ups performed from the WB hand position. Pectoralis major EMG activity was significantly greater in the NB hand position than in the WB hand position. This finding may be a function of the range of motion through which humeral adduction occurs during the push-up maneuver. Although we did not examine the range of joint motion required to perform the push-ups from the various hand positions in this study, it is apparent that the push-ups are performed in different ranges of shoulder horizontal abduction and adduction range of motion. "

Ik vond het ook raar dat ergogenics er nu pas mee afkomt..
 
Is dit deel dan juist niet tegenstrijdig met de push-up studie?


Het gaat om de positie van de bovenarmen tov de romp

Bij de GCPU staand de handen tegen elkaar wat de ellebogen (bovenarmen) naar buiten dwingt.

Bij de CGBP zijn de duimen ongeveer thv de acromion waardoor de ellebogen dicht bij de romp kunnen blijven.

Bij de CGPU word de borst dus meer betrokken dan bij de CGBP. Beide conclusies zijn dus juist maar door verschil in uitvoering anders.
 
het verschil zit m indd in de ellebogen
 
Back
Naar boven