Fitness Seller

WEDSTRIJD Challenge #1 (november)

Bezoekers in dit topic

Kathlinoo

Moderator
Moderator
Elite Member
Waardering
17.601
Lengte
1m75
Massa
65kg
Challenge #1: Overhead Press :lifter:

De eerste challenge is de Overhead Press (strict).

Doel: meeste reps in 90 seconden
-Rechtstaand
-Geen push press
-Barbell niet racken tussendoor
-ROM: barbell op nekhoogte tot lockout
-Gewicht: 35% van je BW (mannen, afronden naar dichtstbijzijnde vijfvoud) / 20% van je BW (vrouwen)
-Filmpje als bewijs
-Foto van weegschaal als bewijs (voor je bodyweight)

Jullie filmpje mag in dit topic geplaatst worden, dit ten laatste op 30.11.2023.
Ik quote in de beginpost iedereens poging.

Succes! :cheer:

Deelnemers:
  1. Wengstertje
    Zojuist poging gedaan. Denk dat er met goede schouders wel meer in zat. Heel misschien morgen nog een poging als ik niet teveel spierpijn heb.

Bekijk bijlage 607969
  2. Vonk
  3. HertogSandBox
  4. lloydatoni
    25 reps met 30kg voor een 1e poging.
    Kennelijk mag je niet reracken.
    20 reps met 30kg voor een 1e poging
    Heb dit echt onderschat, groet Jan.

Bekijk bijlage 604837
  5. ThaWasteland
  6. psycomantje
    Nog een laatste poging gedaan, struggle was real op een bepaald moment haha. Dacht er 40 gedaan te hebben, maar als ik goed geteld heb zijn het er 39. Was duidelijk helemaal op haha.
  7. apfelstrudel
    41 reps x 35kg

Helaas 3 reps buiten de tijd :mad: dus 38 reps.
    Gewicht zal ik meten als ik thuis ben. Was rond de 105kg

Slecht geslapen dus er zit nog meer in de tank maar ik heb m'n doel iig gehaald. Evenveel als AK dus ik kan trots en vredig sterven. op de meet zal ik nog wel een poging doen voor 40+ reps 35kg binnen de tijd.

Natty power 💪
  8. Perzik
  9. Furryx94

76.4kg op de weegschaal.
    Gewicht 25kg
    32 reps in 65 sec ofzo.
  10. HeekFitness
  11. bobby37
    Nieuw filmpje, via de spiegel dit keer :)

Je kan zie dat ik mezelf filmen niet gewend ben omdat op het eind m'n telefoon van de stelling afdondert :roflol:

Bekijk bijlage 604843
  12. SkyBlazer
  13. The Hoff
    20 reps met 40kg. BW 115.7.
    Helaas kwam ik er achter dat de camera niet goed stond en ik er maar voor de helft op sta😆
    Daarna nog een keer geprobeerd maar bij rep 10 kwam ik er al achter dat er niet veel meer in zat.
    Kwam vanmorgen ook niet in me op om om 3.15 een foto te maken van de weegschaal.
  14. Stijneke
    Deze week had ik de challenge al eens gedaan, maar enorm veel verzuring..

Poging vandaag
    Bw 78.4kg
    Barbell 25kg
    Reps 52
  15. tymboo
    45x 28 reps (?)

Eerste en enige poging, fuck dit. Succes voor de formpolice
  16. Pindakaas.
  17. AK
  18. Boca
  19. MPVA80
    Hierbij mijn eerste poging. Bedoeling is om elke week een poging te wagen. Denk dat het misschien wel 2 jaar geleden is dat ik MP heb gedaan, dus denk dat er nog wel wat ruimte zit om meer reps te halen.

Gewicht is 81,6 kg, zou dus met ongeveer 28,5kg moeten MP-en, heb er dus 30kg van gemaakt. 30 reps totaal.Bekijk bijlage 604135

20. BB_
    3 maal is scheepsrecht. Ik zal vast nog bonuspunten krijgen van Kathlinoo voor mijn trillende :peachy: .

21. droopy 3.0
  22. Sanca Saxon
  23. LittleStrongGuy
    Bekijk bijlage 604344

Hopelijk doet alles dit, presses aan het eind van de training gedaan 👍
    Deadlift erbij voor de flex, stroever dan normaal. Hopelijk komen er andere onderdelen, schouders zijn mijn zwakste punt 😂 gewicht is dus 45kg op de bar
  24. Loca
  25. Kathlinoo
    Wat een trut die dit heeft verzonnen.
  26. Jaap ja
    Ik heb best nog wat pogingen gedaan en gespeeld met tempo, rustmomenten boven of onder, maar uiteindelijk niet verder gekomen dan 45 reps.

Tussentijdse rangschikking:

OIP.jpg

Laatst bewerkt:
Top! Beetje aan de lichte kant mss maar leuk! Je zal veel moeten tellen Kathlinoo 😁. Ben nu al benieuwd wie wat gaat doen

Top! Beetje aan de lichte kant mss maar leuk! Je zal veel moeten tellen Kathlinoo 😁. Ben nu al benieuwd wie wat gaat doen
Ik vond het ook moeilijk om te bepalen welk gewicht goed zou zijn. Wou niet dat er iemand uit de boot viel en moest blessureon(?)gevoelig zijn :p
Ben verschillende logjes afgegaan en ben op dit uit gekomen.
Goede verzuring :fire:

Ik vond het ook moeilijk om te bepalen welk gewicht goed zou zijn. Wou niet dat er iemand uit de boot viel en moest blessure(on?)gevoelig zijn :p
Ben verschillende logjes afgegaan en ben op dit uit gekomen.
Goede verzuring :fire:
Snap ik! Is ook vaak lastig te bepalen, ook de man/vrouw verhouding is niet easy. Ik had ff teruggekeken naar vorige challenges daar was savickas press (zittend op de grond) met 50% BW en daar waren 25-30reps+. Goodluck counting 🤣

Ik weet wel al iemand die ik volg en een sterkere press heeft als mij en minder weegt 😭Stijneke 🤣.

OHP is wel vermakelijk, succes allemaal!

Ik weet wel al iemand die ik volg en een sterkere press heeft als mij en minder weegt 😭Stijneke 🤣.
Ja deze wou ik sowieso al :p. Enkel had ik het percentage wat hoger verwacht haha. Maar dit is even goed. Weeg nu max 80kg. Dus 30kg pressen.

Mogelijks een domme vraag maar de weging mag die gewoon ergens op de dag gebruiken? Of moet die kort voor de oefening?

Back
Naar boven