AndroidHealthClinic

WEDSTRIJD Challenge #5 (maart)

Bezoekers in dit topic

Kathlinoo

Moderator
Moderator
Elite Member
Waardering
17.607
Lengte
1m75
Massa
65kg
Challenge #5: Floor Press

In maart gaan we de tietjes uitdagen. :titty:

Filmpje van uitvoering:

We gaan dit ook weer met de DOTS calculator doen zodat er rekening gehouden wordt met BW en er geen problemen zijn met het afronden van de gewichten.

Doel: meeste dots punten
- setje van 8 reps
- max 3 seconden pauze tussen de reps
- uitvoering: zie filmpje (voeten mogen op de grond staan)
- volledige rom: bovenarmen tegen de grond tot volledig gestrekte arm
- filmpje van uitvoering
- weegschaalpic

Jullie filmpje mag in dit topic geplaatst worden, dit ten laaste op 31.03.2024.

Succes!

1709280903761.png

Deelnemers:
  1. Wengstertje
  2. Vonk
  3. HertogSandBox
  4. lloydatoni

Erg moeilijk in te schatten maar hoop zo wel mee te gooien voor een deelname deze maand.
  5. ThaWasteland
  6. psycomantje
    Net nog een laatste attempt gedaan na men training.
    Doordat ik heel weinig geslapen, gegeten heb en 25u actief wakker redelijk wat BW drop gehad.
    8x110
    Bw 94.1
    Dots 69.59
  7. apfelstrudel
  8. Perzik
    actie op 1:08

1x telefoon kapot (tot failure)
    60kgx8 (2x10kg elke kant + 20kg stang). Ik zal niet veel zwaarder zijn 73kg, misschien dat ik morgen nog even op de weegschaal spring voordat ik naar Belgenland vertrek. 1 dot voor de moeite?

Rust in vrede s22 ultra : (

groetjes, gerda
  9. Furryx94
  10. HeekFitness
  11. bobby37
  12. Stijneke
    Poging 2

Gewicht 105kg 1 x 20kg 2 x 10kg en 1 x 2.5kg elke kant

Bw 73.9kg
    Dots 76.05
  13. tymboo
  14. AK
  15. MPVA80
  16. BB_
    8 x 150 kg
    BW = 120 kg

Ik zag dat mn kont bij herhaling 6 en 8 van de grond kwam, dus ik heb nog even een tweede poging gedaan:

Bekijk bijlage 619709

Bekijk bijlage 619711
    86.14 DOTS
  17. Sanca Saxon
  18. LittleStrongGuy
    Tadaa
    Hiervoor nog lopen stunten als warmup met iemand die in een handstand op de bar stond voor een leuk filmpje, dat was qua stanilisatie best pittig 🥲
    Bekijk bijlage 619058Bekijk bijlage 619059Bekijk bijlage 619060
  19. Loca
    Bekijk bijlage 620127
    Bekijk bijlage 620128
    Toch even gefilmd om iets in te kunnen sturen deze maand. 😅
  20. Kathlinoo
    8x25kg rip
    IMG_20240327_142201.jpg
  21. Jaap ja
    Op de valreep vanmiddag geprobeerd en tot 95kg gekomen op 76kg lichaamsgewicht.

Bekijk bijlage 620546Bekijk bijlage 620547

Rangschikking:

1. BB_ 86.14 dots :1e:
2. LittleStrongGuy 84.18 dots
3. Stijneke 76.05 dots
4. psycomantje 69.59 dots
5. Jaap ja 67.58 dots
6. lloydatoni 64.30 dots
7. Perzik 43.80 dots
8. Kathlinoo 25.87 dots
9. Loca 20.33 dots
10. MPVA80 ?

Laatst bewerkt:
Leuk hoor, vraagje: alleen met dumbells? Want dan heb ik echt een groot voordeel tegenover de rest. Pleur ik een 20kg schijf op m'n dumbell hoef ik een stuk minder te zakken dan de rest. Groetjessssssssssss, Gerda!

Is met een barbell niet handiger?

Edit: oh wacht dan raken ellebogen de grond niet.

Is met een barbell niet handiger?

Edit: oh wacht dan raken ellebogen de grond niet.
Waarom zouden ellebogen grond niet raken met een barbell? Moet je toch al Trex armen heb en en insane dikke chest in combo

• Like
Waarderingen: BB_
Nog nooit met dumbells gedaan benieuwd hoe dit gaat lukken :p

Leuk hoor, vraagje: alleen met dumbells? Want dan heb ik echt een groot voordeel tegenover de rest. Pleur ik een 20kg schijf op m'n dumbell hoef ik een stuk minder te zakken dan de rest. Groetjessssssssssss, Gerda!
Je moet er ook geen bumperplate opgooien!
Mag het ook met een hammer/neutrale grip?
Dit is toch hammer/neutrale grip? :bang:

Hebben jullie liever een BB ipv DB's? Speak now or forever hold your peace.

Ik doe persoonlijk liever BB werk maar stoor me niet om iets anders te proberen dus mij maakt het niet echt uit.

Mss het enige wat ik kan noemen nog is voor de sterke BBers hier en onze one legged dude. Als je bv maar DBs ter beschikking hebt tot 40kg ofzo dit mss niet genoeg zal zijn? Geen idee wat die kerels doen :p

Ik doe persoonlijk liever BB werk maar stoor me niet om iets anders te proberen dus mij maakt het niet echt uit.
Nee, jij bent geen moeilijke :p

Ik heb een peiling bovenaan gezet voor de deelnemers die 1 dag zal lopen. Zal dan aan de hand van die peiling beslissen.
(Heb zelf geen ervaring met deze oefening dus weet ook niet wat het handigste is)

Mss het enige wat ik kan noemen nog is voor de sterke BBers hier en onze one legged dude. Als je bv maar DBs ter beschikking hebt tot 40kg ofzo dit mss niet genoeg zal zijn? Geen idee wat die kerels doen :p
Inb4 60 kilo :emo:

Nee, jij bent geen moeilijke :p

Ik heb een peiling bovenaan gezet voor de deelnemers die 1 dag zal lopen. Zal dan aan de hand van die peiling beslissen.
(Heb zelf geen ervaring met deze oefening dus weet ook niet wat het handigste is)
Heb het 1 block eens met een BB gedaan anders ook nooit. Net ff nog gepost over DBs. Gezien we samen gepost hebben heb je deze mss niet gezien. Maar een peiling is duidelijk top.

Ook hierdoor lijkt BB mij beter. Met BB kan ik "met gemak" bodyweight floorpressen, en als Gerda dat al kan, dan kunnen al die buffels hier dat ook wel, en dan gaan ze tekort komen aan normale dumbells.

Ook hierdoor lijkt BB mij beter. Met BB kan ik "met gemak" bodyweight floorpressen, en als Gerda dat al kan, dan kunnen al die buffels hier dat ook wel, en dan gaan ze tekort komen aan normale dumbells.
70 kg per hand?

Ik kan wel floorpressen maar ben er niet heel goed in. Waar de barbell stopt als mijn ellebogen de grond raken is net het punt waar ik mijn bench altijd fail. Net men zwakste punt dus zal ook geen top score worden hier denk ik 😆

70 kg per hand?
70kg barbell!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar als je 150kg+ benched kan je dat ook floorpressen, dus 60kg dumbells lijken me dan ook niet uit den boze

Kathlinoo zijn elbow sleeves toegelaten? Vind ik wel aangenaam bij floorpress. Indien niet no worries dan zak ik wel voorzichtiger haha

Back
Naar boven