MuscleMeat

WEDSTRIJD Challenge #6 (april)

Bezoekers in dit topic

Kathlinoo

Moderator
Moderator
Elite Member
Lid geworden
25 sep 2017
Waardering
17.321
Lengte
1m75
Massa
65kg
Challenge #6: Calf Raise

Final Challenge!

De quads, hammies en glutes hebben we al gehad, dus nu is het tijd voor de kuitjes.

Filmpje van uitvoering:
We gaan deze keer geen DOTS gebruiken maar weer eens AMRAP binnen een time-frame.

Doel: meeste reps
-time-cap is 120 seconden
-je mag zolang pauze nemen als je wilt
-totaal gewicht DB's of barbell: mannen 70% van bodyweight / vrouwen 45% van bodyweight
x.5 is naar boven afronden en dan afronden naar dichtsbijzijnde DB
gewicht verdelen over 2 DB's
Ik weeg 87 kilo -> 50% is 43.5 = 44 kilo
2 DB's van 22 kilo
Ik weeg 73 kilo -> 50% is 36.5 = 37 kilo
37 kilo verdelen over 2 DB's = 18.5 kilo = 18 kilo
-straps mogen gebruikt worden
-uitvoering: zie filmpje
-volledige rom: hiel moet neerkomen en volledige uitduwen
-1 sec hold
-filmpje van uitvoering
-DB's/barbell moeten zichtbaar zijn
-weegschaalpic

Jullie filmpje mag in dit topic geplaatst worden, dit ten laatste op 01.05.2024.

Succes!

1712038827555.png

Deelnemers:
  1. Wengstertje
  2. Vonk
  3. HertogSandBox
  4. lloydatoni
  5. ThaWasteland
  6. psycomantje
  7. apfelstrudel
  8. Perzik
  9. Furryx94
  10. HeekFitness
  11. bobby37
  12. Stijneke
  13. tymboo
  14. ak
  15. MPVA80
  16. BB_
  17. Sanca Saxon
  18. LittleStrongGuy
  19. Loca
  20. Kathlinoo
  21. Jaap ja

Leuke challenge. Ik vraag me wel af hoe goed die 1 sec. hold te bepalen is. Je wilt immers zoveel mogelijk reps binnen 90 sec. doen dus niet langer dan noodzakelijk vasthouden. De een zal 1 sec. doen, de ander 0.5.

Ik zal deze week wel even testen hoe goed het gaat.

Leuke challenge. Ik vraag me wel af hoe goed die 1 sec. hold te bepalen is. Je wilt immers zoveel mogelijk reps binnen 90 sec. doen dus niet langer dan noodzakelijk vasthouden. De een zal 1 sec. doen, de ander 0.5.

Ik zal deze week wel even testen hoe goed het gaat.
Ik ga die seconde niet timen ofzo.
Is meer als in: een beetje deftige reps en niet deze toestanden:

Coole challenge.

Wtf, Gerda heeft al genoeg spierpijn in z'n kuiten van al die heuvels in de ardennen!!!
groetjes Gerda

Vanmiddag even proberen!

Niet op een verhoging? Zo plat op de vloer is toch maar halve rom?

Is gewoon een variant toch zoals de floorpress? Vanaf de grond voorkomt ook discussie over de exacte hoogte van de verhoging.

Wtf, Gerda heeft al genoeg spierpijn in z'n kuiten van al die heuvels in de ardennen!!!
groetjes Gerda
Gerda heeft nog wel wat tijd om te recupereren!
Is gewoon een variant toch zoals de floorpress? Vanaf de grond voorkomt ook discussie over de exacte hoogte van de verhoging.
Dit. En probeer maar eens anderhalve minuut stabiel op en neer te bewegen op een verhoging met de helft van je bodyweight in je handen.

Gerda heeft nog wel wat tijd om te recupereren!

Dit. En probeer maar eens anderhalve minuut stabiel op en neer te bewegen op een verhoging met de helft van je bodyweight in je handen.
Straps? Al is het zonder ook geen probleem

Out :) geen zin in een week pijnlijke calves en dan sukkelen met knee sleeves en andere oefeningen in men program :) succes lads!

Ik verwacht dat het gewicht te licht is voor een challenge van 90 seconden. Vandaag geprobeerd en kon zonder al te veel moeite de 90 seconden volmaken. Tenzij mijn vorm niet oké is…

Ik heb een slechte motoriek, maar vanaf de grond lukt wel.

Net een eerste poging gedaan, had nog 5 minuten tot de gym dicht ging. Vergeten de DB's te filmen, ik had 32 kg DB's. Het ziet er uit alsof ik niet helemaal op m'n tenen sta, ik kwam erachter dat ik m'n voeten een beetje naar buiten draai. Ik had de tijd niet bij de hand, had nog iets tijd over. Heb er 45 gedaan om te testen.

Ik verwacht dat het gewicht te licht is voor een challenge van 90 seconden. Vandaag geprobeerd en kon zonder al te veel moeite de 90 seconden volmaken. Tenzij mijn vorm niet oké is…

90 sec. is wel te doen. Bij DB curl lukte 90 sec. volmaken mij ook net.

Net een eerste poging gedaan, had nog 5 minuten tot de gym dicht ging. Vergeten de DB's te filmen, ik had 32 kg DB's. Het ziet er uit alsof ik niet helemaal op m'n tenen sta, ik kwam erachter dat ik m'n voeten een beetje naar buiten draai. Ik had de tijd niet bij de hand, had nog iets tijd over. Heb er 45 gedaan om te testen.
Ik deed ze wel wat hoger volgens mij Jaap ja . Ik had 't ook even getest eergisteren en vond het wel redelijk verzuren richting de 90 seconden.
We kunnen het nog zwaarder maken natuurlijk, als het te makkelijk is.

Ik deed ze wel wat hoger volgens mij Jaap ja . Ik had 't ook even getest eergisteren en vond het wel redelijk verzuren richting de 90 seconden.
We kunnen het nog zwaarder maken natuurlijk, als het te makkelijk is.

Ik kom niet hoger op mijn tenen dus ik denk dat het aan de hoek ligt. Ik zal de volgende keer even van de zijkant filmen. Verzuring had ik niet, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn marathonkuitjes…

Vooruit, ik sta het toe.

Ik doe dat trouwens op 1 been wat ik de beste manier vind om kuiten te trainen. 💪 (anders moet je 150+ kg gebruiken voor een beetje effect) Evt iets gebruiken voor balans.

Misschien is dat nog een idee?

Vooruit, ik sta het toe.

Ik doe dat trouwens op 1 been wat ik de beste manier vind om kuiten te trainen. 💪 (anders moet je 150+ kg gebruiken voor een beetje effect) Evt iets gebruiken voor balans.

Misschien is dat nog een idee?
Eén been had ik ook al aan gedacht maar dan zit je weer met 't probleem dat je 't met één DB moet doen en mensen geen DB's hebben die zwaar genoeg zijn.
Het gewicht omhoog gooien en de time-cap laten vallen is ook nog een optie.

Back
Naar boven