MuscleMeat

Chan's Log🤰🏻👩‍👧‍👧 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Chans

Cool Novice
Lid geworden
21 mrt 2016
Berichten
197
Waardering
857
Lengte
1m73
Massa
65kg
Hi allemaal! Ik ben hier ooit op het forum terechtgekomen na de zwangerschap van mijn eerste dochter. Advies gevraagd, gekregen en zo braaf als ik ben (ahum) netjes opgevolgd. Ook vroeg ik of de wat losse huid/striae op mijn buik na een zwangerschap (inmiddels zelfs 2) ooit nog goed zou kunnen komen. De antwoorden daarop waren niet erg bevredigend en zelfs een tummy tuck werd geopperd. Ik zag het zelf ook somber in, maar inmiddels moet ik zeggen dat ik best een eind gekomen ben! Althans, natuurlijk zou ik een super strakke buik á la pre zwangerschap willen, maar dat zit er nou eenmaal niet in en snijden in een gezond lichaam heeft niet mijn voorkeur (zonder daar verder een oordeel aan te hangen). En ik ben er nog absoluut niet! Dit dagboek maak ik aan als stok achter de deur: ik ben tevreden met mijn gewicht, maar alles is wat vormloos/slapjes. De komende tijd wil ik me hier dus op gaan focussen en alles in het algemeen wat meer definitie proberen te geven. En op deze manier kan ik het mooi tracken, het overzicht bewaren en uiteraard adviezen krijgen/delen etc. Daarnaast leuk om na al die jaren eens een update te geven natuurlijk!

Hoe ik dit concreet ga doen kom ik nog op terug, maar wat vooral voor mij een aandachtspuntje is, is meer eten. Dat is nogal een dingetje, mijn hoofd denkt meer eten = aankomen = slecht, dus daar moet aan gewerkt worden.

Ik heb trouwens tijdens/door corona de video's van Caroline Girvan ontdekt (ik weet niet of jullie haar kennen) en mijn zolder boven ingericht met wat gewichten, een bankje, crosstrainer ed. Daarnaast wandel ik elke dag een uur en race ik van hot naar her met de kinderen. Ik ga binnenkort StrongLifts 5x5 weer oppakken:

E97507F7-AAD5-45A0-94E2-76098FC128FD.jpeg

(De gewichten zijn richtlijnen, niet mijn resultaten so far)

Ik ben 1.73cm en weeg nu +- 60-63 kilo. Dit schommelt soms wat (hormonen blabla) en ik ben dus 2 keer zwanger geweest.

Mijn progress dusver en huidige shape:

PicsArt_10-11-04.51.01.jpg

DDD54108-68CF-4385-9A7F-E282C393B292.png

Screenshot_20210611-221116_Gallery.jpg


Normaal heb ik rond deze tijd zo'n 'het is weer koud en vroeg donker'-dip, maar op de een of andere manier heb ik veel energie en zin om een nieuwe uitdaging aan te gaan! Dus bij deze.
 
Laatst bewerkt:
Welkom en succes!
Ik zou niet zeggen vormeloos! Prachtige start om lekker wat te bouwen.
Maar inderdaad genoeg eten want er hoeft echt niets af!
 
Welkom terug!
 
Succes! ☺️
 
Succes! ☺️
Dank! Als ik ook maar een beetje in de buurt van jouw perfecte billen kan komen dan ben ik een gelukkig mens!🤩

Welkom en succes!
Ik zou niet zeggen vormeloos! Prachtige start om lekker wat te bouwen.
Maar inderdaad genoeg eten want er hoeft echt niets af!
Dank je, ik ben vandaag bezig met mijn schema's op te stellen zodat ik niet 'per ongeluk' meer te weinig eet. Ik heb destijds ook contact met jou gehad, je hebt me toen heel goed op weg geholpen! We kletsen privé wel even verder☺
 
Laatst bewerkt:
Suc6! Mooi startpunt
 
Het leeft nog hoor! Inmiddels sinds mijn laatste post bezig met het stronglifts 5x5 schema (iets aangepast/uitgebreid met o.a. hip thrusts). Ik heb thuis nu een squatrek, barbells, veel schijven om een tijd mee vooruit te kunnen, bankje etc. Dus ook toen de sportscholen dicht waren kon ik lekker mijn ding doen, ideaal ook als je kleine kinderen hebt die om de haverklap thuis zitten omdat er weer een coronabesmetting of zieke juf in de klas is..😅 Ik ben eerst rustig begonnen met alleen een barbell om aan mijn houding te werken en het zo langzaam verder opgebouwd. Helaas nu al zo'n 3 weken geen gewicht aangeraakt ivm een operatie, dat is dus even een domper.

Ik ben nu langzaamaan weer wat aan het trainen, maar het echte werk moet nog even op zich laten wachten helaas. Ik wandel wel veel om mijn conditie op peil te houden. De teller staat nu op zo'n 64/65 kilo..😅 Qua voeding ga ik nog steeds wel heel goed, dus dat scheelt veel met het stilzitten. Mijn billen zijn nog steeds ienieminie, wel al wat strakker, dus daar blijft mijn focus de komende tijd op liggen. Én als ik wat zwaarder ben zie ik dat gelijk aan mijn heupen haha, dus dat mag er van mij ook wel weer af.

Ik heb ook sinds tweede kerstdag geen druppel alcohol gedronken, wil het wel gewoon af en toe in het weekend blijven doen, maar niet meer zo'n standaard 'iedere weekend vaste prik' als voorheen.

Zodra ik echt weer kan trainen zal ik deze log wat meer bij gaan houden met wat ik precies doe, ook qua voeding etc. Voor nu dus even een kleine update. Hopelijk is bij de volgende het speklaagje er weer af🤪

Update filmpje:
 
En zo is er alweer een heel jaar voorbij.. laten we het er op houden dat een log bijhouden niet helemaal mijn ding is, alhoewel ik het wel erg leuk vind om terug te lezen en van anderen te volgen!

Afgelopen jaar was een bewogen jaar, maar tegelijkertijd ook het jaar waarin ik mijn gewicht redelijk stabiel heb weten te houden, steeds minder alcohol ben gaan drinken en meer water, minder fastfood heb gegeten, elke dag een lange wandeling heb gemaakt (ook voor de mentale toestand top), minstens 3 keer per week getraind heb en minimaal 7 uur slaap per nacht heb gehad.. Van altijd maar wat doen naar consequent, zonder er over na te denken aan de slag gaan. Niet alleen met mijn lichaam, maar ook mentaal. Toch weer een stukje ouder en wijzer hè!😜 Maar hoe blij ik ook ben met de aangeleerde goede gewoontes, hoe erg ik er toch ook van baal dat ik door de drukte van het leven, bepaalde gebeurtenissen ed. niet alles heb gegeven wat erin zat.

Vanaf december ben ik het trainen weer echt gaan oppakken (5x5 maar wel wat aangepast en in m’n mini thuisgym), mijn voedingsschema weer aangepast (eerst nog even een calorietekort om die laatste vetjes weg te werken, ahum heupen..) en heb ik een concreet doel gesteld, voor een specifieke datum wil ik zus en zo bereikt hebben. Ik wilde typen ‘benieuwd of het me gaat lukken’, maar het gaat mij natuurlijk gewoon lukken!🤪 Deze zomer wil ik echt die mooiere billen, definitie in mijn buik en rug en gespierde(re) armen. Ik ben al zover gekomen, dit kan ik! Maar bovenal ga ik voor een betere conditie en kracht. Ik kan beloven dat ik binnenkort weer een update zal plaatsen, maar we weten allemaal hoe dat met mij gaat haha. Jullie zien me vanzelf wel weer!

Mijn beginpunt nu, volgevreten op vakantie haha. Werk aan de winkel:

7E37D279-2956-405A-BD6A-403FFD11C59B.jpeg

EC08E1F0-DC7A-484C-8BBA-D40D5F82A163.png
 
Laatst bewerkt:
Welkom terug!!
Als jij dit wil kan je het ook!
Succes!! :thumb:
 
Goede laatste foto.

De motivatie zit er iig goed in, succes!
 
Ja hier nog een.. Go Marina!
En succes!

Helemaal geen slecht beginpunt teouwens :).
Dank je!☺️ Ik probeer ook wat minder hard voor mezelf te zijn haha, de huidige status is niet vreselijk, maar ik ben nog lang niet waar ik zijn wil en dat is frustrerend. Work in progress zeg maar..💪🏻
 
Heb je wat recentere duidelijkere fotos. Kan er niet zoveel van maken van die vakantiepics.

Waar wil je precies zijn dan ?
 
Volg.
Ik ka wel wat vrouwen met gemeenschappelijke doelen kntresses gebruiken om me gemotiveerd te houden
 
Nou applausje voor mij, het was dit jaar ongeveer een half jaar in plaats van mijn trouwe jaar om weer een update te geven. Met schaamrood op de kaken, want ik heb de afgelopen periode echt geen flikker uitgevoerd. Als in, de schade valt nog enigszins mee, maar ik ben zo’n 5 kilo zwaarder dan mijn laatste update en dat is geen spiermassa zeg maar..😅 Ik kan allerlei smoesjes verzinnen, maar ik heb het simpelweg gewoon geen prioriteit gemaakt. Wel redelijk gegeten, veel gewandeld, maar echt amper tot niet getraind.

Grootste factor is toch wel dat ik ga verhuizen naar het buitenland: dat waren heel wat avondjes met glazen wijn en bittergarnituur uren achter de laptop. Maar goed, schouders er weer onder en ik ben nu alweer 2 weken lekker aan het trainen. Dus alhoewel ik het leuke initiatief van Arminius heb gemist (sorrrry), zal het een me vs me contest worden!

Voeding
Mijn eerste maaltijd is pas rond een uur of 12 ‘s middags of later wanneer ik nog geen trek heb. Ik vast gemiddeld zo’n 16-18 uur per dag. In het weekend leef ik wat losser, als in een keer een borrelplank met een goed glas wijn, maar probeer dit nu echt even te beperken. Wel lastig met allerlei afscheidsetentjes etc. In principe lukt het om in het weekend het vasten aan te houden en als ik ‘s avonds wat leuks heb, zorg ik dat ik de rest vd dag daar rekening mee hou. Ik zit nu dus in een cut tot ik weer mijn gewenste gewicht heb bereikt.

130 gr eiwitten
60 gr vetten
Rest koolhydraten

Voorbeeld qua voeding:

12.00 uur: maaltijd met bijv. 2 (gebakken) eieren, maïswafels/crackers met kipfilet en pindakaas, kwark met wat fruit etc.

15.00 uur: maaltijd zoals een salade met vis, of een wrap pizza met kipfilet etc.

18.00 uur: vis/vlees, groente en een bron van koolhydraten. Gewoon een AVG’tje.

Wat ik zoal eet in foto’s, ik probeer er wel altijd wat van te maken zodat het voor deze foodsnob toch nog een beetje een feestje is en ik minder snel zin heb om uiteten te gaan en thuisbezorgd te laten komen🤪 Ik kook graag dus maak bijv. vaak mijn eigen wraps/naan, uitgebreide salades en gezondere versies van normale gerechten zodat het hele gezin gezond eet (en ik dus zelf ook met de pot mee kan eten haha). Maar het zal nu wel wat saaier worden, veel te druk en mama moet wat meer om de calorietjes denken. ;)

DC4CB31E-FDF3-4F36-BCF5-EE01F1EA4F2F.png

F79C0BE2-88FF-4DD0-9A6B-D38D86E4F0CC.png


Ik drink overdag alleen water. Voornamelijk bruisend water, raak ik vol van en net even wat spannender dan ‘gewoon’ water. Of verse muntthee. Water leuk ik weleens op door wat fruit fijn te stampen en er doorheen te gooien of gewoon een citroentje etc.

Workouts
Toch maar weer de stronglifts 5x5 opgepakt hè, voor mij dé manier om snel sterker te worden en niet teveel tijd kwijt te zijn. Het afgelopen halfjaar - áls ik dan trainde - voor een splitschema gekozen en dan veel te fanatiek gelijk 5/6 dagen per week, nu dus weer terug naar de basis. Ik train thuis dus prefereer daarom ook trainen met losse gewichten. Dus nu 3x per week trainen. Ik weet dat ik mijn abs automatisch meepak, maar op een rustdag doe ik toch vaak nog even een korte workout specifiek gericht op de buikspieren, in verband met mijn buik na de zwangerschappen. En bij workout A plak ik er hip thrusts bij aan (hebben jullie trouwens het onderzoek gezien van Bret Contreras/Menno Henselmans naar squats vs hip thrusts? Wat vinden jullie hiervan? )

Iedere dag probeer ik daarnaast een uur te wandelen, zo kom ik makkelijk op die 10.000+ stappen per dag. Naast werken, kids naar school/activiteiten brengen lopend en op de fiets etc.

Supplementen
Ik slik vitamine D3 en omega 3 (vegan dha uit algenolie) en dat is het dan ook wel zo ongeveer. Overweeg om creatine te gaan gebruiken. Ik gebruik geen pre workout/eiwit shakes en dergelijke, laatste overweeg ik soms wel om makkelijker aan de eiwitten te komen. Maar in principe ben ik er niet zo van, probeer alles uit een gebalanceerd eetpatroon te halen.

Foto’s huidige staat 🐷
1F730F7B-7486-4595-8589-96C688A7E077.png

Plaats ze niet met een heel fijn gevoel en ga liever nog even niet in bikini, maar dat motiveert natuurlijk wel erg goed, zeker aangezien ik naar de zon verhuis haha!

Training van vandaag
Ik ben gewoon weer helemaal vanaf het begin begonnen dus eerst met enkel de stang etc. Probeer het gewicht elke training met 2,5-5 kilo op te hogen zoals het programma ook voorschrijft.

6x5x20 squats
5x5x20 bench press
5x5x30 barbell row
5x5x35 hip thrusts

+ warming up setjes en gewicht is excl stang (8,8kg, tel je dit nou wel of niet mee😅).

Ook al heb ik zo’n pussy pad voor hip thrusts (jaaaaja niet bij de squats) doet het toch altijd een beetje zeer, ligt dit dan aan mijn houding? Of gewoon nog een handdoek tussen doen of doorbijten en niet zeuren?

Volgens mij zijn jullie dan weer helemaal bijgepraat. Wanneer zal de volgende keer zijn? Een jaar, of toch een half jaar? Het blijft altijd een verrassing!🤪
 
Laatst bewerkt:
Om antwoord te geven op waar ik naartoe zou willen werken, hierbij mijn inspiratie foto’s haha:

8438B77D-7565-460B-86D7-60F03D59BBF4.jpeg

B432FFC5-5B43-48DE-94A8-816CE5DF3A21.jpeg
89D9C8AE-062A-43DA-94DF-AA235BBF6C53.jpeg

D747B6DC-AD66-4640-B508-93437530FB26.jpeg



Ik vind voor mezelf een fitte, maar niet te gespierde look mooi. Fit, strak, maar niet té. Maar mijn focus ligt nu vooral ook op sterk worden, want ik krijg met de bench press amper nog iets omhoog🤪
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven