Fitness Seller

Cheat days tijdens bulk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dat normale voedsel wen je ook wel aan ook al vult het. Mijn "volheid" heeft niks met cheaten te maken, het is gewoon meer de cravings naar die daadwerkelijke voedsel en de smaken daarvan. En als ik het "nooit" meer zou doen zal ik dit vast een tijdje vol kunnen houden maar dan gaat het hoe dan ook ooit een keer mis en vreet ik 10 k calorieën op in 1 dag.

Ik snap je, iedereen is daar anders in natuurlijk, bij mij komen cravings vanuit trek dus vandaar mijn antwoord gebaseerd op mijzelf haha. Al speelt hoe je kookt ook wel mee, sinds ik meer tijd en passie in de gerechten steek die ik maak is het toch binnen het boekje een stuk lekkerder waardoor ik er ook echt naar uitkijk, als ik clean zou eten met voedsel wat ik maar matig vind smaken krijg ik ook eerder cravings (in mijn geval is dat bijv kip met rijst, niet vol te houden voor me)
 
Dat normale voedsel wen je ook wel aan ook al vult het. Mijn "volheid" heeft niks met cheaten te maken, het is gewoon meer de cravings naar die daadwerkelijke voedsel en de smaken daarvan. En als ik het "nooit" meer zou doen zal ik dit vast een tijdje vol kunnen houden maar dan gaat het hoe dan ook ooit een keer mis en vreet ik 10 k calorieën op in 1 dag.

Ik snap je, iedereen is daar anders in natuurlijk, bij mij komen cravings vanuit trek dus vandaar mijn antwoord gebaseerd op mijzelf haha. Al speelt hoe je kookt ook wel mee, sinds ik meer tijd en passie in de gerechten steek die ik maak is het toch binnen het boekje een stuk lekkerder waardoor ik er ook echt naar uitkijk, als ik clean zou eten met voedsel wat ik maar matig vind smaken krijg ik ook eerder cravings (in mijn geval is dat bijv kip met rijst, niet vol te houden voor me)
 
Net iets boven onderhoud is "normaal" eten voor iemand die spiermassa zoekt. Geen bulk! Bulk gaat uit van een groot overschot (700-1000Kcal)

Als je die 5000 kcal van die ene dag sprijd over 13 dagen + de 150kcal die ik er nu boven eet zit ik op een gemiddelde surplus van 500, dat is in mijn geval een goede balans, op 1000kcal overschot zal het me wel wat te snel geen ivm fat gain maar dat is ieder zijn mening voor zich natuurlijk
 
Merk de laatste tijd veel van dit soort comments op dit forum. Hoe zijn jullie van je cheatdays afgekomen dan? Je hebt nooit meer cravings naar iets dan?
Hoofdzakelijk door maagproblemen eigenlijk maar ook dat het gewoon leid tot een soort van stoornis naar mijn mening ... ten derde vind ik het geen eens meer lekker om een Domino's pizza of een Big mac etc weg te werken... ik ben meer van het buitenlands eten.
 
Als je die 5000 kcal van die ene dag sprijd over 13 dagen + de 150kcal die ik er nu boven eet zit ik op een gemiddelde surplus van 500, dat is in mijn geval een goede balans, op 1000kcal overschot zal het me wel wat te snel geen ivm fat gain maar dat is ieder zijn mening voor zich natuurlijk
Ik vind 150 boven onderhoud een beetje laf eerlijk gezegd.
 
Ligt net aan je plannen, ik ben van plan rustig aan te bulken voor 2 jaar straight zonder cut, in dat geval ga ik geen 1000kcal op een dag eten. Dan ben ik moddervet eer die tijd
 
Een dag extreem cheaten is echt onzin en heb je totaal niks aan. Zorg dat je een dieet hebt zodat je niet meer hoeft te cheaten.

Slow and steady wins the race, gewoon lekker die 150/200 kcal boven onderhoud blijven hanteren met een iets flexibeler dieet. Wat is je dieet nu?
 
Hoofdzakelijk door maagproblemen eigenlijk maar ook dat het gewoon leid tot een soort van stoornis naar mijn mening ... ten derde vind ik het geen eens meer lekker om een Domino's pizza of een Big mac etc weg te werken... ik ben meer van het buitenlands eten.

Hahah sinds een jaar tijd moet ik idd ook niet denken aan mac.donald en ander vet eten heb liever een keer bami pangang of bord spagheti terwijl ik zeker meer dan een jaar geleden 1 a2 x per week wel naar de Mac ging
 
Laatst bewerkt:
Hahah sinds een jaar tijd met ik idd ook niet denken aan mac.donald en ander vet eten heb liever een keert bami pangang of bord spagethi terwijl ik zeker meer dan een jaar geleden 1 a2 x per week wel naar de Mac ging
Naja precies ... natuurlijk maakt het niks uit vanwege het calorie verhaal... en je gaat ook zeker vocht vasthouden met grote borden surinaams,chinees eten maarja het bevalt me veel meer :)
 
ik ben van plan rustig aan te bulken voor 2 jaar straight zonder cut, in dat geval ga ik geen 1000kcal op een dag eten. Dan ben ik moddervet eer die tijd

Dan ga je niet bulken maar een normaal dieet volgen voor iemand die gelijdelijk spiermassa aan wil komen. En ja, wanneer je 2 jaar zou bulken zounje idd modervet worden, vandaar dat een bulkcycle geen 2 jaar duurt (eigenlijk bepaalt de spiegel en wat iemand zelf acceptert hoe lan een bulkcycle duurt)
 
150 kcal boven onderhoud voor 2 jaar lang ga je niet volhouden kan ik je nu al vertellen.
 
150 kcal boven onderhoud voor 2 jaar lang ga je niet volhouden kan ik je nu al vertellen.

Hij kan toch compenseren met cardio zodat die altijd op 150 uitkomt lijkt me goed vol te houden
 
Haha zo heb ik dat al eerder gedaan en dat gaat prima ;) liever dat dan 2x bulken en 2x cutten in die tijd, slow but steady
 
Slow and steady wins the race. Maar je moet wel discipline hebben inderdaad.
 
Back
Naar boven