AndroidHealthClinic

Cheatday

Bezoekers in dit topic

An_G

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
1
Jeps weer s de zoveelste thread over cheaten :D (in 'cut' wel te verstaan)

Ik heb hier al meerdere topics over gelezen en zelf ook meerdere vragen over gesteld in eerder zelf gestarte topics......

Maar ik ben r nog steeds niet helemaal over uit:

Hoever kan je nou gaan op zo'n cheatday vanuitgaande dat je een normaal balanced (cut) dieet volgt (geen keto, abcd etc.. maar gewoon 30/40/30 dus geen refeeds maar echt een cheatday met combi's van vetten en snelle kh etc.. :o)?
Ik volg mijn dieet dus 6 dagen in de week en heb op de zaterdag in principe een cheatday...

Van verschillende mensen heb ik gelezen dat de een geen enkele cheatday of zelfs geen enkele cheatmaaltijd in cut heeft en andere hebben alleen een cheatmaaltijd pw of een hele cheatdag en anderen drinken alleen maar op hun cheatday.

Wanneer gaat je cheatday je dieet nou verknallen? want ik kan me aan de ene kant niet echt voorstellen dat die ene cheatday (van uitgaande dat je je dieet wel volgt maar daarnaast jezelf helemaal misselijk vreet aan chocolade, junkfood etc..) je andere 6 dieet dagen teniet kan doen maar aan de andere kant voelt het wel zo...... en heb dan ook tot nu toe alleen maar steeds een cheatmaaltijd van 500cal genomen

Daarom wil ik dit graag even weten; hoever kan ik op mijn cheatday gaan? hoeveel cal. boven dieet? unlimited? kan ik echt eten wat ik wil: BK menu, chocolade, bokkepoten, patat etc... en heeft het geen enkele of te verwaarloosbare invloed op mijn 'cut' proces of ben ik beter af met een cheatmaaltijd omdat die ene cheatdag toch mijn 'cut' kan verknallen????

Heb namelijk verschillende artikels gelezen die beweerden dat die ene dag waar je jezelf helemaal laat gaan geen enkele invloed heeft op het proces van je cut (alleen mentaal dan) en ook de begeleiders die rondlopen in mn gym beweren dat soort dingetjes, maar als dat nou echt zo is, kan iemand mij dan uitleggen waarom? en als het andersom is dan ook graag...

/edit
wat zijn jullie eigen ervaringen hiermee? met hoeveel cheaten (cheatdag/maaltijd?) hebben jullie toch je vet% goed genoeg kunnen verlagen?

Laatst bewerkt:
op mijn cheatday verwen ik mezelf bijvoorbeeld met een maaltijd bij Mcdonalds of een andere fastfoodketen ..

Het is wel niet zo dat ik ganse dag cola loop te zuipen of chocolade zit te vreten maar als ik ergens zin in heb ga ik het die dag nie laten .

Dus frisdrank, some chips , en ergens iets fastfoodachtig , de andere maaltijden probeer ik zo clean mogelijk te eten

Ik neem voortaan de maaltijd na de postworkoutshake een cheatmaaltijd, zoals pizza, Mac Burgers, pannekoeken. Ik denk zoiets van de eerste 2uur na de training kan je toch de nodige kalorieen bij prikken. Dit is nl. de ideale tijd om goed te eten en deze maaltijd moet toch niet te laag zitten in de glycemische index.

Wat vinden jullie hiervan?

tja dat is moeilijk te zeggen, voor elke mens zal het anders zijn.
Ik ervaar dat als ik extreem junk op een dag dat ik me dan 2-3dagen papzig voel.
En dus is het mede afhankelijk van wat je kcal onderhoud is.

Aan de andere kant, je lichaam krijgt op de dag een trap onder zijn kont. Dus de hele week eet je "Cut fase" minder en je lichaam past zich daar op aan. Nu ga je vervoglens op de ene dag alles weer omhoog trappen. En je lichaam moet weer eff veel verbranden. Dit is wel een goede process.

Het is wel zo dat als je in wedstijd voorbereiding zit, het allemaal anders is.
dacht ik zo.

Maar voor mij persoonlijk is het belangrijk om te genieten van het leven.
Dus je moet gewoon af en toe lekker ranzig eten.
Het langer vol houden van je dieet heeft meer prioriteit dan 2 maanden goed dieeten en dan nooit meer.
Kijk als ik niet junk dan zal ik het dieeten niet lang vol houden.

Conclusie: Voormij persoonlijk, Geen regels op mijn junk dag, geen tijden van eten, geen kcal tellen, en gewoon lekker doen wat ik zelf wil.
Natuurlijk wordt er wel gelet op mijn eiwittjes.

Tja dus wat je kunt doen, is voor je zelf checken hoeveel je op kunt. Natuurlijk moet je wel na denken wat je doelstelling is.
Zit je in cut dan is het niet handig om 8000kcal naar binnen te knallen.

Jopie

geen junkdag in je cut an_g. daarmee kun je je hele dieet vernken. Junkdag is meer iets tijdens de bulk. Zou het sowieso niet doen. Hooguit iets van een bord patat ipv een bord oats maar zeker niet gaan maccen ofzo! houd wel je kcal in de gaten.....

een junk dag is voor mij dat ik me lekker niet bewust bezig hoef te houden met wat ik wanneer eet... ehm... kwam er afgelopen zaterdag op neer dat ik netjes 180 gram eiwit binnen kreeg en cal zelfs nog net iets minder was dan door de week (cut).... hmmm... bizar. Na 6 maanden niet snoepen is me de lust voor snoep, koekjes en chips ontgaan. Heb misschien 100 gram chips gehad, en 1 biertje (thuis). En die open zak chips lag er ook al 2 weken, dus kan ik nu wel weggooien (da's ook nieuw)

McD voedsel eet ik sowieso al niet voor mijn plezier.

In principe zou ik graag iets boven maintenance zitten op cheat-day, om het lichaam eens te verwarren, maar goed, t'is niet anders.

W.

als je tijdens cutten strikt wil blijven en met discipline alles vol wil houden, is een cheatday onvermijdelijk... niet alleen mentaal maakt het je sterker, ook je lichaam krijgt er een zware opkikker van, mits je het goed doet.

Ik vrees daarom dat een uitgebalanceerde verhouding van vetten/koolhydraten/eiwitten niet de beste is voor alle maaltijden. Bewaar die gezonde vetten maar voor de rest van de week, voor samen met je eiwitten... op je cheatday je eiwitten hoog houden, samen met koolhydraten uit voeding waar jij trek in hebt... Sowieso beginnen met cardio op nuchtere maag, om de schade te beperken.

Mijn antwoord heb je al gehad, maar:

- belangrijkste van cheatdag is psychologische opkikker, je mag eten wat je jezelf anders ontzegt
- laat het niet langer dan 1 dag duren, dat is funest
- eventueel beginnen met junken, met gezonder eten eindigen
- het grootste probleem is: te veel eten kopen... houd je echt in of geef het in bewaring of zo

- hoger zitten in kcal is geen punt, is juist doel van junkdag tijdens je cut-fase.
-voor mensen die verstandig lijnen, dus heel weinig KH eten, is een junkdag met veel KH dus optimaal: start met snoepgoed en/of fruit (liefst geen suiker, matig met fructose) en ga door met zetmeelprodukten. Bbasmatirijst is optimaal, want heerlijk en lage GI, ook peulvruchten met wat eiwitten erbij zijn heel gezond.. wat dacht je van erwtensoep?
Mensen die lijnen met veel KH erin, zijn dom bezig, maar die zouden dus dan iets vetter kunnen eten. Maar zo lijnen haalt niet zoveel uit vermoed ik..

Espi

D. zei:
geen junkdag in je cut an_g. daarmee kun je je hele dieet vernken. Junkdag is meer iets tijdens de bulk. Zou het sowieso niet doen. Hooguit iets van een bord patat ipv een bord oats maar zeker niet gaan maccen ofzo! houd wel je kcal in de gaten.....

:rolleyes:

An_G zei:
Jeps weer s de zoveelste thread over cheaten :D (in 'cut' wel te verstaan)

Ik heb hier al meerdere topics over gelezen en zelf ook meerdere vragen over gesteld in eerder zelf gestarte topics......

Maar ik ben r nog steeds niet helemaal over uit:

Hoever kan je nou gaan op zo'n cheatday vanuitgaande dat je een normaal balanced (cut) dieet volgt (geen keto, abcd etc.. maar gewoon 30/40/30 dus geen refeeds maar echt een cheatday met combi's van vetten en snelle kh etc.. :o)?
Ik volg mijn dieet dus 6 dagen in de week en heb op de zaterdag in principe een cheatday...

Van verschillende mensen heb ik gelezen dat de een geen enkele cheatday of zelfs geen enkele cheatmaaltijd in cut heeft en andere hebben alleen een cheatmaaltijd pw of een hele cheatdag en anderen drinken alleen maar op hun cheatday.

Wanneer gaat je cheatday je dieet nou verknallen? want ik kan me aan de ene kant niet echt voorstellen dat die ene cheatday (van uitgaande dat je je dieet wel volgt maar daarnaast jezelf helemaal misselijk vreet aan chocolade, junkfood etc..) je andere 6 dieet dagen teniet kan doen maar aan de andere kant voelt het wel zo...... en heb dan ook tot nu toe alleen maar steeds een cheatmaaltijd van 500cal genomen

Daarom wil ik dit graag even weten; hoever kan ik op mijn cheatday gaan? hoeveel cal. boven dieet? unlimited? kan ik echt eten wat ik wil: BK menu, chocolade, bokkepoten, patat etc... en heeft het geen enkele of te verwaarloosbare invloed op mijn 'cut' proces of ben ik beter af met een cheatmaaltijd omdat die ene cheatdag toch mijn 'cut' kan verknallen????

Heb namelijk verschillende artikels gelezen die beweerden dat die ene dag waar je jezelf helemaal laat gaan geen enkele invloed heeft op het proces van je cut (alleen mentaal dan) en ook de begeleiders die rondlopen in mn gym beweren dat soort dingetjes, maar als dat nou echt zo is, kan iemand mij dan uitleggen waarom? en als het andersom is dan ook graag...

/edit
wat zijn jullie eigen ervaringen hiermee? met hoeveel cheaten (cheatdag/maaltijd?) hebben jullie toch je vet% goed genoeg kunnen verlagen?

Gewoon eten waar je zin in hebt. Zoals espi al zei het werkt ook als een psychologische opkikker.
Zelf eet ik alles en let niet op cals. Deed ik ook tijdens cutten, tijdens cutten is het zelfs belangrijker dan tijdens bulken. Tijdens cutten zakt je metabolisme sneller in. Aangezien je tijdens bulk toch wel genoeg carbs tot je neemt.

Ik zou zeggen geniet :)

Ikzelf was redelijk streng voor mezelf en had gewoon 1 cheatmaaltijd (meestal zat of zondag) en dat was dan 1 pizza, of gerecht babi pangang of zoiets. Ik zou niet meteen een hele cheatdag nemen, voordat je het weet doe je 1 stap vooruit en 2 achteruit :/

Als je aan het cutten bent dan mag je (zo lang je in vet% blijft zakken) de hele junk dag alles vreten wat maar los en vast zit. Geen cheatmaaltijd is misschien verstandig in de laatste twee weken voor een wedtrijd maar anders is het stom om niet te doen. Je lichaam went heel snel aan een bepaald dieet. Als je aan het cutten bent en ineens totaal geen vuiligheid meer binnenkrijgt dan zal je lichaam ieder beetje vet vasthouden dat het maar kan. Met een cheatday kun je je lichaam een beetje foppen dat er weer genoeg vet voedsel aankomt.

Ik heb tot een maand voor mijn wedtrijden iedere zaterdag de hele dag alles gegeten wat ik maar te pakken kon krijgen. De twee weken daarna nam ik 1 lekkere maaltijd op mijn cheatdag en ja de laatste twee weken moet je even alle narigheid met rust laten en alleen je kabeljauw en rijst naar binnen mikken.

De woorden cheat-junk-carb-up zijn een beetje verwarrend.
Cheaten zie ik als iets eten op een moment dat je dat niet mag. Zoals gisteravond toen ik me (doordat ik te lang niet had gegeten) vergreep aan wel 6 mueslirepen. Dat hoort volgens sommigen tot 'gezond' voedsel, op dat moment was het voor mij een cheat/junkmaal.
Junken is volgens JOUW definitie slecht eten.. als het op een geplande dag valt, prima.
Carb-ups zijn een heel ander beestje.. als je het precies volgens de regels doet, zal je nog verlangen naar je rustige eetpatroon van keto-dieet. In het boekje van Dan Duchaine hoor je elke 2 uur te eten en dan mag je ook geen fructose (suiker liever niet en fruit is uit den boze) en daar moet je dan ook 's nachts de wekker zelfs voor zetten ook..

Die 2 stappen achteruit ken ik.. dat was dus vorig weekend toen mijn cheat/junk/carb-updag zowat 3 dagen duurde van vrijdagavond tot maandagochtend (toen ik schuldbewust de laatste dropjes opat).
Wat en hoeveel ik toen gegeten heb, heb ik bewust niet bijgehouden, ik wist nl. dat het niet goed zou gaan. Maar neem maar aan dat het overwegend hoog-glycemische voeding was:
- drop, heel veel drop
- caramel
- rijstepudding
En als enige 'gezondere' noot
- zwarte bonensoep met pompoen (zie recept in receptensite).

Resultaat: 5 kg gewichtsverschil.
- vrijdagochtend 65 kg (2 minder dan ma-ochtend 67kg)
- maandagochtend 70 kg (5 kg meer)
Positief was dat ik zo propvol glycogeen zat,dat de krachttraining afgelopen week een makkie was en ik geen probleem had met de hoge repsets (full body 3x/wk, 20 hh).
Het meest negatieve was dat die drop echt puur slecht voor je gezondheid is.. verlaagt je test (dus libido) en verhoogt je bloeddruk enorm door beïnvloeding van aldosteron. Tot mijn ontzetting was die druk zo hoog dat ik woensdag een knallende koppijn had en 160/110 constateerde (normaal rond 110-120/60-70), mede door synephrine (vermoed ik) in SAN Tight.. en nog overgeven bovendien.

Had er bij B&F een draad over opgestart en 1 van de bijdragen:
Hij [Lyle McDonald] zei dat ik me geen zorgen moest maken en dat grote gewichtsschommelingen niet abnormaal zijn.
Die gewichtsschommelingen kunnen wel 16 lbs = 6,5 kg zijn (maar ja, zwaardere mannen) en zijn nogal eens de oorzaak ervan dat mensen afhaken bij CKD.

Mijn carb-loading was 'fooked up' wegens te grote hoeveelheden KH.
Voor vrouwen blijkt CKD op de een of andere manier niet zo goed te werken, vandaar TKD (targeted, rondom training veel KH eten).
Voor mannen, die vnl. aan KT doen (en niet zoveel cardio), is CKD (alleen in weeekend carbo-loading) wel het best gebleken.
Dan blijf je de hele week optimaal vet verbranden (want geen insuline in je lijf dus veel glucagon en dus kan je vet de cel uit) en in het weekend vreet je je vol met KH.

In oorspronkelijke opzet (uit mijn hoofd)
- gyclogeendepletie op vrijdagavond
- start carboloading (10 gram/kg lichaamsgewicht) vnl. snelle KH/hoge GI
- 2e dag tragere KH /lage GI - zetmeel (6 g/kg lich.gew.)

Daar het voor weinig mensen vol te houden is 'clean' te laden, vooral in het weekend loopt het vaak uit de hand.. miss dat het bij mannen wegens de grotere hoeveelheid spiermassa niet zoveel kwaad kan.
Bij mij bleef/blijft keer op keer te veel vocht hangen..
Pas 4 dagen later was ik 4 van de 5 kg kwijt en het zou me niks verbazen als ik nu na 1 dag weer 1 kg aan ben gekomen.

Afgelopen weekend heb ik alleen zaterdag een cheat/carb-up gehad.

Gegeten:
- ontbijt : weidrank (30gram), kiwi, 2 gebakken eieren, 1 junkpannekoekje met beetje honing
- na training: 60 g maltodextrine met glas sinaasappelsap, 6 dadels en banaan
- overdag: patatje met ('s nachts afgestraft met opgestarte gasfabriek!) en later Quarter Pounder
- avondeten: restje bonensoep met pompoen en basmatirijst opgevolgd door ratatouille met basmatirijst.

Gevolg... hele nacht methaangas geproduceerd.. maar verder voel ik me stukken beter dan vorig weekend, toen ik 11 uur sliep aan een stuk dankzij de hypo's. Grootste misdadiger bleek de patat met te zijn, die ik al zeker een jaar niet meer gegeten had.

Ergo.. misschien dat een junkweekend leuk lijkt, maar als je dat een paar keer hebt gedaan en je best wel prettig voelt (want ik slaap dan minder) bij keto-eten, dan is het meer straf dan 'cheaten'... OK, sorbetijs is en blijft lekker.. al moet ik zeggen dat de meeste snoep niet eens meer lekker smaakt tegenwoordig.

Espi

Thnx all, maar nu ben k r nog steeds niet helemaal van uit :o
ff nog wat vraagies dan maar:

@Jopiepoekie
Heb je zelf op deze manier je vet% goed naar beneden gekregen? dus met 1 dag niet aan regeltjes houden behalve genoeg eiwittjes....
En waarom zou het niet handig zijn om op je cheatday in je cut 8000kcal naar binnen te knallen? wat voor effect heeft dit dan?

@D.
Spreek je uit ervaring dat een cheatday je dieet compleet kan verknallen?
Waarom dan, wat voor gevolgen heeft het voor je lichaam dat 1 cheatday de andere 5 teniet doet?

@Kingnbajam
Sowieso beginnen met cardio op nuchtere maag, om de schade te beperken.
Het heeft dus wel degelijk wel een slechte invloed, want jij zegt 'schade beperken', maar op welke manier dan?

@Espi
(Heb ook je PM geleze)
Ik ben toch van plan maar 1 dag in de week te cheaten en dan altijd de vrijdag óf zaterdag. Ik blijf nog ff doorgaan met een balanced dieet ( ben nog druk bezig in Ketogenic Diet ;)) en die cheatday is er dus eigenlijk alleen maar om is lekker los te gaan (wanneer ik bijvoorbeeld naar de bios ga dat ik En naar de MAC ga EN chocolade en koek tijdens film eet EN......etc...), totaal niet gericht op refeeds of iets dergelijks (ook geen carb-up dus want zoals je weet eet ik nog best wel veel kh op de dag: ong 140gr).
Het probleem dat ik teveel inkoop is er dus ook niet, doe ik altijd samen met mijn mams op zaterdag en ga dan pas in de middag cheaten... en meestal zoals genoemd buitenshuis.

@Patrick
Ook aan jou dezelfde vraag :):
Heb je zelf je vet% goed kunnen verlagen op deze manier, dus met een unlimited Cheatday?

@jinxx
Kan die ene dag echt die andere 5 teniet doen volgens jou?
Op welke manier dan?

Ik moet hierbij wel zeggen dat mijn week-trainingsschema stukken afwijkt van die van jullie volgens mij, namelijk:

Ma: Gym KT
Di: Taekwondo training
Woe: Taekwondo training
Do: Gym KT
Vrij: Voetbal training
Za: - (boodschappen doen :D)
Zo: Voetbal wedstrijd

Je zou dit dus kunnen zien als maar 2x in de week KT en daarnaast veel Cardio..

@Koolhoven
Zou je na mijn weekschema gezien te hebben mij nog steeds een cheatday dat je alles mag vreten wat maar los en vast zit aanraden?

Ik zat bij de laatste meting (4 weken geleden) op 16,7% en ga volgende week voor de 2e x meten, ik wil als eerste doel gewoon van dat irritante buikje af (overall vet% verlagen dus ;)) en dan zo goed mogelijk. Heb de dicipline wel om bijv. helemaal niet meer te cheaten of alleen maar 1 cheatmaaltijd maar 1hele dag cheaten geeft je toch wel een hele hoop meer spirit en is ook handiger wanneer je op visite, uit etc. gaat

Ik wil dus eigenlijk gewoon de ervaring van mensen horen (vet% goed kunnen verlagen met zo'n cheatday, vet% opgelopen in cut vanwege cheatday etc..) en het liefst dan ook meteen met een beetje wetenschappelijke achtergrond waarom je wel of niet een complete 'leef je uit' cheatday kan hebben of totaal geen cheatday.....
Voordat ik mijn cut verknal met een cheatday bestaande uit alles wat ik kan bedenken of voordat ik mijzelf een te lekkere cheatday ontneem :)

Laatst bewerkt:
toen ik begon met dieeten ben ik van 89 kilo naar 94 gegaan in een halfjaartje tijd. En heb mijn % van 15 naar 12 gekregen.

ik at 2700kcal en een junkdag.

zit nu ongveer op 12-13 en heb echt geen zin om nog te gaan cutten.
Junk daarin tegen ook minder.

tja 8000kcal is gewoon niet gezond. En het verschil is gewoon erg groot van wat je normaal in de week eet.

Jopie

Nou ik kan er vrij kort in zijn. Zolang je zakt in vet% mag je lekker eten wat je wilt.

Het menselijk lichaam kan maar een bepaald max aan vet op een dag opslaan. De rest wordt gewoon gedumpt. Dit is de logica ook om beter een hele dag alles te eten en dit beetje vet vast te houden, dan iedere dag een beetje smokkellen en ieder dag dit beetje vet vast te houden.

Daarom vallen al die dames die iedere dag maar een beetje snoepen ook niet af.

Wat ik bedoel is die enorme vreet-junk-dagen die we in de bulk kennen. Als je met moeite een paar honderd gram in de week wegcut kán je op één dag flink aankomen, dat bedoel ik met vernken. dat het al je moeite teniet doen. Op een junkdag in je cut zul je gewoon iets meer op je kcal moeten letten dan een junkdag in je bulk. Dus niet je in één dag volvreten in macdonalds, pizza (an_g:roomijs ;)). Als je in totaal zakt in vet% zoals jerry zegt, zit je goed, maar ik denk niet dat dit zo makkelijk gaat met een dag voluit junken. Tuurlijk moet je je lichaam ff ´foppen´, om jerry nog eens te citeren, maar overdrijf het niet. Dat bedoel ik met je kcal toch in de gaten houden.

Ik zou niet kiezen voor een junkdag. Niet dat je daarmee niet kunt afvallen, maar het vertraagd het proces teveel.
Een refeed is weer een ander verhaal. Naast een mentale break zorgt het ook voor het verhogen van je stofwisseling. Daarbij leidt het, in tegenstelling tot een junkdag, (bijna) niet tot vetopslag. Het nadeel is wel dat je dan niet alles zomaar kunt eten. Maar de meeste mensen op dieet hebben, mede door de werking van verschillende hormonen(leptine/ npy), toch al de voorkeur voor koolhydraten(suikers).

Het is duidelijk inmiddels dat het onduidelijk is.. of het kwaad kan.
Zijn de meningen hier zo verdeeld omdat sommigen werken met verouderde kennis?
Omdat de een wel en de ander geen AS gebruikt?
Omdat de een gewoon gezond laag vet% wil en de ander extreem laag vet% wil?
Omdat gewoon de ene persoon anders is dan de andere.

Wat zeker is, is dat het makkelijker is een cut-dieet vol te houden, wanneer je jezelf dat foute eten, waar je trek in hebt, belooft voor die ene dag van de week.
In het begin loopt het bij veel mensen gigantisch uit de klauwen.. zeker wanneer je te weinig kcal eet doordeweeks.
Na verloop van tijd heb je er minder behoefte aan. Al denk ik nu weer dat dat misschien ook komt omdat je je calorie-inname niet naar beneden schroeft naarmate je minder gaat wegen. Immers, als je minder weegt, heb je minder kcal nodig. Kan ook zijn dat je stofwisseling te traag wordt.. juist dan wordt die refeed des te belangrijker.

Zelf raak ik eigenlijk alsmaar gefrustreerder. Hoe dichterbij je je doel komt, des te lastiger wordt het om het te bereiken. Ik zat al zo'n jaar of 10 op 33% moet je bedenken dus dat setpoint qua vet% en gewicht is gruwelijk hoog ondanks een prima conditie (rustslag altijd rond 32sl/min, fiets rond 10.000 km/jaar). Dat is iets waar de meeste BB-ers niet mee te maken hebben.
Het lijnen (of bulken) zal je des te gemakkelijker afgaan wanneer je altijd gruwelijk foute eetgewoontes hebt gehad (weinig eiwit, veel KH/vet; maaltijden overslaan).
Naarmate je dichter bij je doel komt moet je trucs gaan toepassen.. en die heb jij nog niet nodig..

Wel leuk om het gewoon eens te kijken, hoe dat gaat, gewoon voor de gein.. daarom ook ben ik benieuwd wat ik ga oppakken van dat Ultimate Diet 2.0 (is eigenlijk voor BB-ers die op wedstrijdniveau willen uitkomen qua vet%).

Espi

Jah Espi dat merk ik nu ook, vele verschillende meningen/opvattingen over cheat/junk dag.....:(

burn zei:
Ik zou niet kiezen voor een junkdag. Niet dat je daarmee niet kunt afvallen, maar het vertraagd het proces teveel.
Een refeed is weer een ander verhaal. Naast een mentale break zorgt het ook voor het verhogen van je stofwisseling. Daarbij leidt het, in tegenstelling tot een junkdag, (bijna) niet tot vetopslag. Het nadeel is wel dat je dan niet alles zomaar kunt eten. Maar de meeste mensen op dieet hebben, mede door de werking van verschillende hormonen(leptine/ npy), toch al de voorkeur voor koolhydraten(suikers).

Je zou niet kiezen voor een junkdag omdat het het proces te veel zou vertragen, maar voor wat zou je dan wel kiezen als je van een Balanced dieet uitgaat?
gewoon 7 dagen in de week dieten?

Refeed is toch carb-uppen (maakt het eigenlijk uit of dat simpele of complexe kh zijn?) met zo min mogelijk vet?

maar dit heeft toch pas zin als je in je dieet al erg laag in je KH zit (ketogenic)? en zou dat in principe niet zo voor mij gelden want ik eet dagelijks nog gemakkelijk 140 gr KH?

Dus wat raad je moi aan om te doen, aan de discipline ligt 't niet........so shoot :)

PS: Ik eet nu ong. 1900 kcal de dag...

Terug
Naar boven