AndroidHealthClinic

Cheatday

Bezoekers in dit topic

Hokaatje

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2013
Berichten
98
Waardering
45
Lengte
1m70
Massa
60kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal,

Hebben jullie een cheatday?
Heb je deze op een vaste dag?
Eet je dan wel via voedingsschema maar pas je 1 maaltijd aan, aan de hoeveelheid en misschien paar snacks tussendoor, of vervang je 1 maaltijd voor totaal iets anders, bv je avondeten voor een pizza.
Of hou je je dan total niet aan je schema?

Ik ben erg benieuwd hoe jullie het doen :)
 
Cheatmeal ipv cheatday idd. 1 a 2x pw een meal vervangen/extra voor iets lekkers ;)
 
Cheatmeal ipv cheatday idd. 1 a 2x pw een meal vervangen/extra voor iets lekkers ;)
Dit.
Als ik een hele dag zo cheaten, zou m'n lijf het binnen to time er weer uit willen schijten.
 
Cheatmeal, vervang hierdoor 1 maaltijd en probeer niet te veel over mijn kcal te gaan. Verder blijf ik weg van suikers.
 
Wat Stunna aangeeft.
 
Cheatweek, cheatmonth, cheatyear
 
Mijn voorkeur gaat uit naar cheatmeals, want bij een cheatday reageert mijn maag niet goed erop. Ik heb doorgaans 2-3 cheatmeals in de week. Maar blijf wel altijd onder mijn caloriebehoefte. Je kunt ook IIFYM hanteren voor paar dagen in de week. Een of twee maaltijden cheaten en de rest clean.
 
3x cheatdays gehad maar is niks voor mij. Normaal zou ik dan savonds ravioli eten met kaas, een redbull drinken en een icea tea maar dat mondt uit naar andere troep. Smorgens pannenkoeken met nutella.

Sinds een week alleen maar strikt en kga zo doorgaan, vind ik easier voor mezelf ook.

Ik deed het altijd op een vrijdag.
 
Ik heb op vrijdag of zaterdag een cheatmeal, beetje afhankelijk van hoe het uitkomt.
Dan vervang ik mijn avondeten door iets waar ik zin in heb, bijvoorbeeld Turks of spareribs.

De rest van de dag eet ik wel gewoon 'netjes'.
 
Carb Nite :) 1x pw één avond (6u) volop junken eigenlijk ...
 
Every day is cheat day. Lanklet for the win.
 
Ik plan het niet maar als ik uiteten ga of iets neem ik op die dag een cheatdag. Op die dag let ik nog wel op dat m'n kcal niet meer dan 100 boven onderhoud uitkomen. Zal 1x per 10/14 dagen zijn. Denk dat het er ook een beetje aanligt moet hoeveel kcal je de rest van de tijd cut..
 
1 meal per week eet ik wat ik wil en hoeveel ik wil.
Of het nou 2000 of 5000 kcal zijn.
 
Cheatweekend ;) Door de week netjes mn train en eetschema (keto) en de weekends heb ik altijd "vrij". Zowel qua trainingsschema als voedingsschema, dat heet ik luister dan naar mn lijf. Ene weekend amper cheat en train ik bv. toevallig ook netjes door en andere weekend heb ik er de brui aan en train ik waar ik zin in heb losse oefeningen/spiergroepen (ipv push pull legs) en eet ik waar ik zin in heb. Al zal dit nooit vies ongezond zijn, ben meer type hele pot pindakaas snachts leeglepelen :D
 
Cheatweekend ;) Door de week netjes mn train en eetschema (keto) en de weekends heb ik altijd "vrij". Zowel qua trainingsschema als voedingsschema, dat heet ik luister dan naar mn lijf. Ene weekend amper cheat en train ik bv. toevallig ook netjes door en andere weekend heb ik er de brui aan en train ik waar ik zin in heb losse oefeningen/spiergroepen (ipv push pull legs) en eet ik waar ik zin in heb. Al zal dit nooit vies ongezond zijn, ben meer type hele pot pindakaas snachts leeglepelen :D
Een hele pot pindakaas leeglepelen valt voor mij wel onder vies ongezond, omdat het heel veel kcal en vet bevat, waaronder een hoop transvet.
Dan kun je nog beter een pizza eten of zo.
Of twee.
Kleine pot calvé (350 gram) is 2300 kcal en 200 gram vetten. Of je moet een speciale soort pindapasta bedoelen.
 
ook de weekenden:D hou de hele week kcal bij en weekend niet. Weet ongeveer wel wat ik een beetje normaal binnenkrijg dus houd dat een beetje aan en dan als ik zin heb in een cheat gewoon pakken
 
Cheatmeal is een begrip wat voor iedereen anders kan zijn

- Ongezonde maaltijd
- Maaltijd buiten schema
- Gezonde maaltijd buiten schema

In mijn schema staat bijvoorbeeld geen boterham o.i.d. Ik vind een volkoren boterham niet echt een cheatmeal. Het is dus maar net hoe je het bekijkt ;)
 
Maar als je dan 5 dagen 300kcal onder onderhoud zit, en ineens 2 dagen in t weekend er 500 boven zit, kan je toch net zo goed stoppen? Dan kom je op een tekort van 500 in een week.. Ik noem maar even wat waardes, maar ben wel benieuwd hoe jullie dit doen.
 
Maar als je dan 5 dagen 300kcal onder onderhoud zit, en ineens 2 dagen in t weekend er 500 boven zit, kan je toch net zo goed stoppen? Dan kom je op een tekort van 500 in een week.. Ik noem maar even wat waardes, maar ben wel benieuwd hoe jullie dit doen.

Daarom bereken ik het per week.
Als ik een x aantal kcal tekort wil per week en ik cheat, zal de rest van de week mijn kcal omlaag moeten dus.
Als je dat niet doet en je cheat regelmatig echt flink, kan je inderdaad je resultaten van die week weer weggooien.
 
Back
Naar boven