XXL Nutrition

-

Bezoekers in dit topic

Hell93

Massive Warrior
10 jaar lid
Lid geworden
13 jun 2013
Berichten
24.531
Waardering
5.030
Lengte
1m66
:D
 
Laatst bewerkt:
Ik zou nog een pull oefening in je workout B gooien zoals een lat pulldown oid en misschien (maar is meer personal preference misschien) ipv in training A 2 barbell presses en in B 2 DB presses in allebei 1 barbell en 1 db press doen.

en idd wat dienase zegt, wat is de geplande progressie/hoe bepaal je de gewichten?
 
Laatst bewerkt:
En wat is de progressie in dit schema? Soort starting strength benadering? Ik zou 3x per week met een benadering als Madcow of zo doen, of texas method. Met die oude blessure heb je dan een extra light day zodat je beter aan je techniek kan werken. Ik denk dat zo'n benadering ook minder zwaar is voor je gewricht. Bij madcow staan je gewichten en de progressie ook vast dus heb je gewoon iets om je op te richten.
 
Zou ook tussen je benchpress en military press op dag A nog iets anders doen. 10 sets press oefeningen achter elkaar wordt snel te zwaar. Je zou dan de bor er tussne kunnen doen.
 
Goed punt van Vito, je triceps wat rust geven tussen die oefeningen. Daarnaast deadlift misschien 5x3 overwegen? Vind 5x5 persoonlijk te veel, zeker wanneer het echt wat zwaarder gaat worden. Liever dan nog 8x3 oid.
 
-
 
Laatst bewerkt:
Geplande progressie zoals bijv elke training +2.5kg op een lift of +2.5kg als je een target aantal reps/sets gehaald hebt is zeker belangrijk ja. Naarmate je sterker/meer advanced wordt en je kennis over programming toeneemt kun je daarin gaan variren als je wilt.

imo 1 van de grootste fouten die veel mensen maken is niet focussen op progressie in de training (belangrijk voor zowel krachtsporters of bbers/physique mensen).
 
Geplande progressie zoals bijv elke training +2.5kg op een lift of +2.5kg als je een target aantal reps/sets gehaald hebt is zeker belangrijk ja. Naarmate je sterker/meer advanced wordt en je kennis over programming toeneemt kun je daarin gaan variren als je wilt.

imo 1 van de grootste fouten die veel mensen maken is niet focussen op progressie in de training (belangrijk voor zowel krachtsporters of bbers/physique mensen).

Oooh zo, dat doe ik nu al wel alleen niet van tevoren gepland (niet ver van tevoren, wel voor de training).

Ik heb de spreadsheet van Madcow en opzich bevalt het me wel, ik wil alleen ook wat richten op isolatie en niet enkel op kracht, kan dit ook?
 
Je hebt bepaalde doelen voor ogen, dan moet je toch ook een plan hebben? Heb je dat niet dan train je alleen voor tijdverdrijf. Trainen op gevoel is iets wat alleen de ervaren mensen goed kunnen.

---------- Toegevoegd om 16:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:39 ----------

Oooh zo, dat doe ik nu al wel alleen niet van tevoren gepland (niet ver van tevoren, wel voor de training).

Ik heb de spreadsheet van Madcow en opzich bevalt het me wel, ik wil alleen ook wat richten op isolatie en niet enkel op kracht, kan dit ook?
Waarom wil je dat?
 
-
 
Laatst bewerkt:
yvn is nu niet echt uit de kluiten gewassen, april met haar 52 kilo ook verre van ;) en zo zijn er volgens mij wel meer...
 
-
 
Laatst bewerkt:
Je heb altijd tijd om vet te verbranden, de wedstrijden zijn ruim van tevoren gepland en daar kan je dus rekening mee houden.
 
Het is 2014, hoogste tijd om af te stappen van het idee dat je vetpercentage afhankelijk is van het aantal isolatie oefeningen dat je wel of niet doet
 
-
 
Laatst bewerkt:
Het is 2014, hoogste tijd om af te stappen van het idee dat je vetpercentage afhankelijk is van het aantal isolatie oefeningen dat je wel of niet doet
als ik meer compounds doe is het dan wel daar afhankelijk van?????
 
Het is 2014, hoogste tijd dat je leest :o

Ik bedoelde met isolatie, dat ik bang ben om uit proportie te groeien.
Met voeding dus afvallen, zoals ik al zei net.

---------- Toegevoegd om 17:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:08 ----------



Okee, dit wist ik dus niet, dankje!
Heb jij, of iemand anders, toevallig nog antwoorden op mijn andere vragen (bezorgdheden eigenlijk)?

Je gaat niet zo snel uit proportie raken hell. En als er al echt zichtbare veranderingen plaatsvinden op korte termijn, dan zal dit vaak alleen maar positief zijn.
 
Je gaat niet zo snel uit proportie raken hell. En als er al echt zichtbare veranderingen plaatsvinden op korte termijn, dan zal dit vaak alleen maar positief zijn.

Dankjewel. Zoals altijd zit ik meer te piekeren over de kleinere dingetjes, dan gewoon te doen wat ik leuk vind :rolleyes: :o

Ik heb de sheet gedownload en daarop zie ik hoeveel ik per week erbij moet doen. De 5RM weet ik niet precies uit mijn hoofd, dit kan ik beter eerst testen voor ik ermee start of niet?

Op de site (eerder gepost) kan je de sheet downloaden en zelf invullen vanuit de 5RM dus. Even zien hoe ik dat ga doen.

---------- Toegevoegd om 19:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:50 ----------

Dit wordt hem dus :D

Maandag:
Squat 1x5
Benchpress 1x5
Bent over row 1x5

Woensdag:
Squat 2x5 (lichter dan maandag)
Overhead press 1x5
Deadlift 1x5

Vrijdag:
Squat 1x3 + 1x8 lichter
Benchpress 1x3 + 1x8 lichter
Bent over row 1x3 + 1x8 lichter
 
Dit is wel een heel laag volume imo. Ik zou veel meer werksets doen, ook om techniek goed te kunnen trainen.
 
Back
Naar boven