XXL Nutrition

Checken voedingsschema clean bulk

Bezoekers in dit topic

Mlzs20

Novice
Lid geworden
22 nov 2021
Berichten
2
Waardering
1
Hallo allemaal,

Ik train nu ongeveer twee jaar maar ik heb tijdens deze periode nooit echt serieus op mijn voeding gelet of mijn progressie in de gym gevolgd. Ik wil vanaf nu serieus op mijn voeding en lifts gaan letten. Ik train 5-6x per week en heb geprobeerd zelf een voedingsschema te maken. Zouden jullie deze voor mij kunnen checken en mij laten weten wat jullie ervan vinden? Mijn onderhoud zit op 2866kcal en ik heb hier ongeveer 400kcal bij op gedaan om op een overschot uit te komen. Ik verdeel mijn middag eten tussen 2 verschillende maaltijden.
 

Bijlagen

Voedingsschema.PNG
Laatst bewerkt:
Hoe zwaar weeg je? Aan het eiwit te zien lijkt het 140kg en aan het vet te zien 74kg uitgaande van 1gram per kg lichaamgewicht vet en 2 bij eiwit. (direct ook een hint)

Voor de rest goed in de gaten houden of het haalbaar blijft om dit te blijven eten qua mealprepping, gebrek aan flexibiliteit. Als je het tegenstaat gelijk weer aanpassen zodat je door kan blijven gaan met je bulk doel.

Je kunt dus:
- Eiwitten omlaag, vetten omhoog doen
- Meer groentes
- Eten wat de pot schaft met avondeten. Normaliter is Hollandse pot in de winter perfect avondeten in de bulk (aardappelen/groente/vlees)
- Je kwark verdelen over de dag en oppimpen met iets wat je lekker vind

Al met al heb ik slechter gezien en als je dus je macro's een beetje bijstelt en dan lekker blijft puzzelen hoe het nog lekkerder/makkelijker kan komt het vast wel goed!
 
Dankjewel voor je reactie, ik ga deze tips zeker meenemen. Ik weeg nu denk ik rond de 89kg.
 
Dankjewel voor je reactie, ik ga deze tips zeker meenemen. Ik weeg nu denk ik rond de 89kg.
Dan is 180-200 gram eiwit prima en kun je zelf kijken wat je 'extra' pakt qua vet/koolhydraten. Meer dan 90 gram vet vinden sommigen fijn en andere kiezen weer liever voor meer koolhydraten.

Kijk eens op dat post je maaltijden met pics topic, dan krijg je een idee wat de rest hier allemaal naar binnen schuift.
 
Back
Naar boven