XXL Nutrition

Chest/borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Ik heb vandaag mijn borsten getraind :p

Alle oefeningen 4 sets en 8 reps (voor spiermassa kan ik dan beter 3 of 4 sets doen?)

Chestpress 50 kg
Pectoral 45 kg
Easy Power Station lichaam gewicht (65/70 kg)
^----train ik de triceps pectoral oefening mee

[Abeelding niet meer beschikbaar]
en
[Abeelding niet meer beschikbaar]

die heb ik beide 20 kg gedaan.
Heet dat nou bankdrukken? (ja toch?)

Maar volgens mij zijn er niet meer oefeningen voor je chest

Maar zijn deze oefeningen goed?
 
whow, 15 jaar....

ben je man of vrouw?

Ze zijn wel goed, mits je de beweging langzaam uitvoert.

wil je een brede borst: bankdrukken met een brede greep en mooi diep gaan / de Pec Flye op een toestel of met dumbbells
 
Ik ben een man

Maar voor veel spiermassa moet je toch snelle bewegingen maken?


bedoel je die?[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
De plaatjes die je laten zien is idd de Bankdruk, de 2e is de incline Benchpress (bankdruk). Het is een basis oefening, en dus goed voor een algemene ontwikkeling van de borst. wissl em ook eens af met Dumbbell Presses, voor beter coordinatie.

ik zou naast opwarmen 3 sets maken, en een enkele keer een 4e set erbij eventueel. ik pak liever 4 oefeningen 3 sets, dan 3 oefeningen 4 sets (als ik 12 sets train).
 
Idd goed voor beginner en leeftijd ;) RESPECT! :)
 
Dus op een dag train je dus 12 sets, maar als je veel spiermassa wilt is dat toch niet goed?
 
Originally posted by Elmar
Idd goed voor beginner en leeftijd ;) RESPECT! :)

Ben niet echt een beginner hoor, tenminste ik train al 1 jaartje.

Maar toen heb ik me nog nooit met zulk soort apparaten bezig gehouden, maar de afgelopen 2 maandjes wel.

maar oke
 
wil je massa opbouwen moet je de beweging rustig uitvoeren.

Dumbbells zijn inderdaad een goede variatie, aangezien je meer moet stabiliseren

ander alternatief is de decline press (30 graden negatief gedraaid; hoofd ligt lager dan je benen.) eze is vooral gericht op de onderkant van je borst. als je echt tot je max gaat, zorg er dan voor dat er iemand achter staat.

Daarbij zij negatieve reps ook effectief ( 8 zelf maximaal, en dan nog twee met lichte hulp)
 
Laatst bewerkt:
Nu snap ik er echt niks meer van.

Tegen mij word op dit forum gezegd voor groter hoeveelheid spiermassa moet je snelle bewegingen en 3 a 4 sets en 8 a 10 reps doen

en nu zeg jij dan je langzaam moet doen

??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
 
Originally posted by TrainingFreak


Ben niet echt een beginner hoor, tenminste ik train al 1 jaartje.

Maar toen heb ik me nog nooit met zulk soort apparaten bezig gehouden, maar de afgelopen 2 maandjes wel.

maar oke

sorry :sad:
 
Originally posted by TrainingFreak


Ben niet echt een beginner hoor, tenminste ik train al 1 jaartje.

Maar toen heb ik me nog nooit met zulk soort apparaten bezig gehouden, maar de afgelopen 2 maandjes wel.

maar oke

Beginner zijn of niet staat niet evenregdig aan het aantal jaren dat je al in de sportschool traint. Iemand kan na 5 jaar nog een beginner zijn en iemand kan na 3 maanden al geen beginner zijn.

No offence, maar gezien je kennis over de verschillende oefeningen en over voeding e.d. denk ik dat je op het gebied van bodybuilding toch nog een beginner bent, of je nu al een jaar fitnesst of niet.
En dat is niet iets om je voor te schamen, zeker niet als je 15 bent. Ik ben nu zelf 20, ben nu 3,5 jaar met deze sport bezig(waarvan een hele poos NIET-trainen :(, maargoed) maar ik ben ook nog maar net geen beginner meer gok ik. Ik heb nu wel de basiskennis, maar kan nog heel veel leren.
 
maar ik bedoelde eigenlijk een beginner met die oefeningen omdat ze het een redelijk gewicht vinden.

Natuurlijk weet ik nog niet alles over BodyBuilding
Daarom ben ik ook hier om te leren
 
Als je hier komt om te leren, ben je goed bezig :thumb:
 
Originally posted by TrainingFreak
Nu snap ik er echt niks meer van.

Tegen mij word op dit forum gezegd voor groter hoeveelheid spiermassa moet je snelle bewegingen en 3 a 4 sets en 8 a 10 reps doen

en nu zeg jij dan je langzaam moet doen

??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Volgens mij hoef je je niet zoveel zorgen te maken om de snelheid, het gaat meer om gewicht voor hoeveelheid spiermassa. Alleen bij benchpress bijvoorbeeld omhoog 'explosief' zorgt dat je al je kracht gebruikt en omlaag 'langzaam' zorgt dat je meer spier prikkelt, dus meer groei. dacht ik :rolleyes:

ik zie nu pas dat op [Link niet meer beschikbaar] ook bewegende plaatjes staan :D had nooit moeite gedaan om op de plaatjes te klikken
 
zorg gewoon dat je je aan een aantal basis regels houd.

Dus niet te snel en niet te langzaam ( tenzij je HIT doet )

Probeer eerst X aantal sets/reps, als dat niet werkt verander je het tot je vooruitgang boekt.

En maak je niet zoveel zorgen om het aantal kilo's het belangerijkste is dat je de vorm perfect leert te doen.

btw aller belangerijkste is je voeding. bodybuilding = 90% voeding.
 
hier op het forum worden soms een aantal dingetjes verward.

explosief betekent niet per definitie 'snel'. het is de bedoeling om zoveel kracht achter de beweging te zetten. daar draait het om. als je dit doet met een licht gewicht, zal het inderdaad snel gaan. maar dit zal niet meer waar zijn eens je zware gewichten hanteert.

dus explosief is de boodschap, traag of snel hangt af van het gewicht zelf, is dus niet echt relevant.

verder hoor ik dat de negatieve fase van je beweging meer spierstimulatie geeft. dit is wederom niet juist. het is bewezen (zoek zelf hier in dit forum eens, werd al aantal keren aan bod gebracht) dat de eccentrische fase van een beweging niet veel voor je doet, buiten je
weerstand in die fase verhoren (is weer niet relevant want het doel is toch concentrisch sterk te zijn)
en je
spierpijn te verhogen (wat op zich al irrelevant is daar spierpijn geen indicator is voor spiergroei)

dus mijn raad, laat het gewicht niet naar beneden kletteren, maar het moet nu ook niet tegen 2meter per uur gaan. vlot en onder controle, zodat je de beweging correct kan uitvoeren.


ik hoop dat dit wat verlichting heeft gebracht :D






(btw Vinny, dit is ook waarom ik nu geen voorstander van HIT ben en het geen echt 'realistische' manier van trainen vind, de incorporatie van opzettelijk trage bewegingen gaat van jou echt geen dorian yates maken, integendeel)
 
Goede post!
 
Originally posted by Spike

verder hoor ik dat de negatieve fase van je beweging meer spierstimulatie geeft. dit is wederom niet juist. het is bewezen (zoek zelf hier in dit forum eens, werd al aantal keren aan bod gebracht) dat de eccentrische fase van een beweging niet veel voor je doet, buiten je
weerstand in die fase verhoren (is weer niet relevant want het doel is toch concentrisch sterk te zijn)
en je
spierpijn te verhogen (wat op zich al irrelevant is daar spierpijn geen indicator is voor spiergroei)

Hoewel je niet hebt gezegt dat je geen eccentrische beweging moet doen klopt dit toch niet. De lokale productie van igf-1 is een belangrijke indicatie voor spiergroei. Deze lokale productie van igf-1 wordt voornamelijk veroorzaakt door de eccentrische beweging. Dus deze veroorzaakt zeker wel spiergroei.
Kun je bijv. ook zien aan olypische lifters. Vaak hebben ze grote benen, maar relatief kleine armen. De benen maken wel een negatieve beweging en de armen niet(laten het gewicht vallen).


Medline:
The purpose of the study was to note whether insulin-like growth factor (IGF) immunoreactivity increased after eccentric contractions. IGF immunoreactivity in the rat tibialis anterior muscle was measured on 5 successive days (4-5 rats/group, n = 28) after an acute bout of 192 eccentric contractions elicited by electrical stimulation. The muscle tissue sections were immunocytochemically processed with rabbit anti-human IGF-I serum. Immunoreactivity was analyzed with videomicroscopy and computer-aided image processing. Four days after eccentric contractions, IGF immunoreactivity was significantly higher than control [0.081 +/- 0.073 (SD) absorbance at 480 nm vs. 0.026 +/- 0.018; P < 0.05]. The increases in IGF-I immunoreactivity were mostly within the muscle fibers. These results suggest that an acute bout of eccentric exercise increases IGF-I immunoreactivity in rat type II muscle 4 days postexercise

Numerous studies have have compared concentric only training to eccentric only training. Most find that the eccentric training groups experiences more growth even when the total number of repetitions (time under tension) performed by both groups is identical (2,47-51) .

Additionally, Type II muscle fibers (which show the greatest amount of growth) are preferentially recruited during eccentric actions (8,9). As Type II fibers have a greater force production capacity than Type I, this may partly explain the greater strength seen during eccentric training. During eccentric muscle actions, fewer muscle fibers are recruited (8,9). This means that the fibers recruited receive more overload per fiber (54) which may explain the preferential growth seen. Eccentric but not concentric lifting stimulates protein synthesis
 
Goede post ! :D

Groet Smalluser :thumb:
 
This means that the fibers recruited receive more overload per fiber (54) which may explain the preferential growth seen. Eccentric but not concentric lifting stimulates protein synthesis
Meer groei per unieke vezel, maar minder globale groei voor alle vezels dus.

Ik denk dat je ze beiden moet benutten, laat je het gewicht vallen dan ben je gewoon fout bezig, zowel concentrische als eccentrische beweging moeten belastend zijn. Op dat vlak ga ik met burn mee.
 
Back
Naar boven