XXL Nutrition

Chest Exercises goed doen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TakiToing

Novice
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
70kg
Goedenavond,

Ik ben al een tijdje bezig met fitnessen maar de oefeningen voor de borst voel ik niet echt in mijn borst? Bijvoorbeeld de bench press voel ik niet echt in mijn borst maar meer in mijn armen? De Incline Dumbbell Press voel ik het tijdens de oefening ook niet maar als ik klaar ben wel iets maar ook niet erg.

De Bench Press doe ik 15-12-10-8 met rust van 90 sec en elke set iets zwaarder ( max. +- 50 kg en de Incline Dumbbell Press 4x8 met 90 sec rust op hetzelfde gewicht. ( +- 16kg )

Ik heb ook geprobeerd het zwaarder te doen maar dan red ik het aantal reps niet. De sportinstructeur daar zei dat ik meer op mijn borst moet focussen tijdens de oefening maar hoe doe je dat?

Iemand tips wat ik anders/beter kan doen?

Bedankt
 
Mss druk je te smal, dan pak je meer je armen (triceps).

Probeer met je ringvinger op die streepjes naast schouderbreedte te doen en dan full ROM.
 
Waarom zou je het moeten voelen?
 
Mss druk je te smal, dan pak je meer je armen (triceps).

Probeer met je ringvinger op die streepjes naast schouderbreedte te doen en dan full ROM.

Dat doe ik nu met mijn pink, dat maakt niet uit neem ik aan?
 
Mss druk je te smal, dan pak je meer je armen (triceps).

Probeer met je ringvinger op die streepjes naast schouderbreedte te doen en dan full ROM.
+1

en je rep range veranderen voor de normale benchpress!
bv ook gewoon 4*8 (4*6 enz) en paar weken gewicht iets verlagen!
even verlagen in gewicht, kan soms een sprong vooruit op leveren;)
succes!

oh ff door instructeur of andere laten kijken hoe je de stang vasthoud.... dus de stand van je handen/armen;)
 
Druk je niet teveel met je schouders? Bankdrukken tussen de tepels/middenkant borst met je handen ongeveer op schouderbreedte,En met dumbbell drukken doe ik ongeveer hetzelfde door mn ellebogen iets naar binnen te draaien.
 
Naar mate je meer massa krijgt op je borst ,wordt het ''voelen'' van je borst veel beter, gewoon door trainen dus. DB press en flyes lenen zich overigens wel beter voor het squeezen van de pecs.
 
Vergeet ook niet dat als je armen achter lopen je die sowieso meer voelt dan de rest..
En dan kan het nog eens zijn dat je de spierpijn in de borst wel voelt, maar het in de armen overheerst..

Delen die achterlopen maar wel gebruikt worden tijdens het trainen van andere spiergroepen, moeten wel meer moeite doen om bij te lopen en daarom kan het zijn dat je het meer voelt in bijvoorbeeld armen/schouders.
 
Flyes doen. En bij dumbbell pressen niet incline doen maar plat en dan de onderarmen (bijna) verticaal houden. Probeer maar eens, dan na een tijdje overstappen op bankdrukken en dat gevoel vast proberen te houden.
 
Ik zou als je kabels in je sportschool hebt daar aan beginnen en uitleg vragen van je instructeur voor paar oefeningen met kabels. Ik doe 2 oefeningen met kabels en crossover helpt bij mij goed bij het ontwikkelen van mijn borst ik voel dan ook bijna alleen maar de druk op mijn borst.
en wat er al gezegd werd probeer je borst te squeezen tijdens de oefeningen met cable crossover en fly is dat makkelijker dan bankdrukken
 
Laatst bewerkt:
5x5, 3x5, 3x8, opbouwende pyramide (8-12), afbouwende pyramide (12-8),..

wissel in repranges en sets en gewoon goed blijven eten.
70kg bij 1m85 is niet bepaald veel he
 
Vergeet ook niet dat als je armen achter lopen je die sowieso meer voelt dan de rest..
En dan kan het nog eens zijn dat je de spierpijn in de borst wel voelt, maar het in de armen overheerst..

Delen die achterlopen maar wel gebruikt worden tijdens het trainen van andere spiergroepen, moeten wel meer moeite doen om bij te lopen en daarom kan het zijn dat je het meer voelt in bijvoorbeeld armen/schouders.

dit,

vooral bij 70kg op 1m85
 
5x5, 3x5, 3x8, opbouwende pyramide (8-12), afbouwende pyramide (12-8),..

wissel in repranges en sets en gewoon goed blijven eten.
70kg bij 1m85 is niet bepaald veel he

Nee dat is inderdaad niet veel ben ook bezig met proberen aan te komen maar wil nog niet echt lukken. Eet 6x per dag soms 7x voor ongeveer anderhalve maand nu en niets tot nauwelijks zwaarder geworden....
 
Druk je niet teveel met je schouders? Bankdrukken tussen de tepels/middenkant borst met je handen ongeveer op schouderbreedte,En met dumbbell drukken doe ik ongeveer hetzelfde door mn ellebogen iets naar binnen te draaien.

je kunt met bankdrukken meer je borst pakken als je breder pakt.
zoals jij omschrijft is small grip, en dan pak je meer triceps erbij.
is een goede oefening maar voor TS die het vooral om borst gaat kan beter breed pakken.

breed; er staan ringen op de stang, die zouden officieel op 81 cm uitelkaar moeten staan.
leg daar een van je vingers op en omsluit dan de halter (ikzelf pak de max. breedte , dus wijsvingers op ringen)
 
Nee dat is inderdaad niet veel ben ook bezig met proberen aan te komen maar wil nog niet echt lukken. Eet 6x per dag soms 7x voor ongeveer anderhalve maand nu en niets tot nauwelijks zwaarder geworden....


Ik zat op de 73 kg bij 1,85 toen ik begon.
Toen k echt goed begon te eten heb k er zeker 2/3 kg bijgekregen in 1,5 maand.
Dan eet je toch waarschijnlijk niet voldoende.
Vooral nu zou je flink moeten groeien als je veel eet en goed traint.
 
Druk je niet teveel met je schouders? Bankdrukken tussen de tepels/middenkant borst met je handen ongeveer op schouderbreedte,En met dumbbell drukken doe ik ongeveer hetzelfde door mn ellebogen iets naar binnen te draaien.

volgens mij is ook dat niet juist, als het er met name om gaat de borst zoveel mogelijk aan te spreken.
dan moet je juist je ellebogen naar "buiten"houden.naast je schouders blijven ongeveer met je ellebogen in dit geval.

suc6 :)
 
volgens mij is ook dat niet juist, als het er met name om gaat de borst zoveel mogelijk aan te spreken.
dan moet je juist je ellebogen naar "buiten"houden.naast je schouders blijven ongeveer met je ellebogen in dit geval.

suc6 :)

Ik houd zelf altijd de dumbbells vast op tepel hoogte tijdens het dumbbellpressen, mijn ellebogen zijn dan wel iets lager...
 
volgens mij is ook dat niet juist, als het er met name om gaat de borst zoveel mogelijk aan te spreken.
dan moet je juist je ellebogen naar "buiten"houden.naast je schouders blijven ongeveer met je ellebogen in dit geval.

suc6 :)
vind ik juist niet, dan kan ik net zo goed gewoon db shoulder presses gaan doen,
En met bankdrukken pak ik net wat breeder dan schouderbreedte,op de tepels/midden borst met ellebogen ligt naar binnen,en aan mn stats te zien werkt dat wel aardig
succes;)
 
vind ik juist niet, dan kan ik net zo goed gewoon db shoulder presses gaan doen,
En met bankdrukken pak ik net wat breeder dan schouderbreedte,op de tepels/midden borst met ellebogen ligt naar binnen,en aan mn stats te zien werkt dat wel aardig
succes;)

je gaat nu een vergelijking maken met een heel andere oefening.

shoulder press (rechtop zittend)kan natuurlijk nooit vergeleken worden met een liggende oefening ???

stats zeggen in dit geval ook weinig he ;)
 
je gaat nu een vergelijking maken met een heel andere oefening.

shoulder press (rechtop zittend)kan natuurlijk nooit vergeleken worden met een liggende oefening ???

stats zeggen in dit geval ook weinig he ;)
Als je liggen dumbbell press'es doet met je armen recht alsof je aan het kruis hangt dan betrek je veel je schouders en minder borst,dus vandaar dat ik zei, draai je ellebogen wat naar binnen en druk vanaf tepel hoogte.
 
Back
Naar boven