Fitness Seller

Chest genetics

Bezoekers in dit topic

Wat raad jij aan als borstoefeningen dan? Het liefst zonder cables gezien ik daar geen beschikking tot heb
DB flat chest press en en incline, chest incline fly's (hierbij hoef je echt niet full ROM te gaan). eventueel chest dips om te eindigen.) en chest dips/push ups om te eindigen.

4x flat
4x incline
6 x fly's
4 x max dip/push up
Is bijvoorbeeld een simpel schema

eventueel nog dumbell 'squeeze' press'' als je nog niet genoeg hypertrophy hebt of variatie hierop.

Btw, als je lichte DB's neemt en je zet 1 been naar achter, borst naar voor schouderbladen naar binnengedrukt kan je ook gewoon db fly's rechtstaand doen, zo ook die ''squeeze'' presss
Door dat been naar achter te zetten komt je borst automatisch al iets of wat naar voor.
 
Thanks voor de input.

Normale chest press en incline doe ik al.

Flyes heb ik geschrapt gezien die ook best vaak werden afgeraden.
Heb wel een decline press toegevoegd.
Maar die kan ik dus eigenlijk weer beter vervangen met een incline fly als ik het zo lees.
 
Thanks voor de input.

Normale chest press en incline doe ik al.

Flyes heb ik geschrapt gezien die ook best vaak werden afgeraden.
Heb wel een decline press toegevoegd.
Maar die kan ik dus eigenlijk weer beter vervangen met een incline fly als ik het zo lees.
Flys als je geen kabels hebt dan toch DBs gebruiken, puur om een lekkere stretch te krijgen. Dit is geen oefening waar max gewicht belangrijk is.

Zoiezo db incline (laagste stand) voelt fijner dan flat.
 
Flyes heb ik geschrapt gezien die ook best vaak werden afgeraden.
Seth Feroce heeft denk ik ergens op zijn chest training video's op Youtube een goede manier om geen last te hebben aan schouders en dergelijke.
 
Thanks voor de input.

Normale chest press en incline doe ik al.

Flyes heb ik geschrapt gezien die ook best vaak werden afgeraden.
Heb wel een decline press toegevoegd.
Maar die kan ik dus eigenlijk weer beter vervangen met een incline fly als ik het zo lees.
Die 4 oefeningen kun je ook verdelen over 2x in de week borst trainen.
 
Hey, ik train al 4maand nu. En zie in mijn armen benen en rug al veel verandering. Maar mijn chest wilt niet mee, ik train 1x chest in de week, en doe zo’n 5-6 oefeningen van 3sets. Is het een kwestie van geduld, of moet ik iets aan mijn trainingswijze aanpassen?
Geduld hebben is sowieso een goede eigenschap om het vol te blijven houden. Qua trainingswijze, wat ak, marina1975 en RonnReeves ook al hebben aangegeven; wat je nu doet voor borst verdelen over 2 trainingen per week. Ik denk dat Jeff Nippard je vraag ook heeft gelezen en speciaal voor jouw deze video heeft gemaakt ;) Hij onderscheidt drie typen 'junk volume', maar het gaat hier om de eerste vorm (te veel sets per training)

 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: ak
DB flat chest press en en incline, chest incline fly's (hierbij hoef je echt niet full ROM te gaan). eventueel chest dips om te eindigen.) en chest dips/push ups om te eindigen.

4x flat
4x incline
6 x fly's
4 x max dip/push up
Is bijvoorbeeld een simpel schema

eventueel nog dumbell 'squeeze' press'' als je nog niet genoeg hypertrophy hebt of variatie hierop.

Btw, als je lichte DB's neemt en je zet 1 been naar achter, borst naar voor schouderbladen naar binnengedrukt kan je ook gewoon db fly's rechtstaand doen, zo ook die ''squeeze'' presss
Door dat been naar achter te zetten komt je borst automatisch al iets of wat naar voor.
Ik vind zelf dat Dips een hoger prioriteit hebben dan finisher. Maar dat is een eigen mening..
 
Back
Naar boven