Fitness Seller

chest & lats

Bezoekers in dit topic

Gast_170118

Novice
Lid geworden
18 okt 2020
Berichten
13
Waardering
4
Lengte
1m78
Massa
65kg
Ik ben sinds een jaartje actief met krachttraining en probeer dit toch zo goed mogelijk aan te pakken. Ondanks alle pogingen is en blijft het een beetje prullen.

Tijdje terug bursitis gehad aan de rechterschouder (ben nog steeds herstellende) en kan voorlopig bijna geen enkele oefening doen om de borst te trainen. Had sinds kort 'een beetje borst' maar doordat ik nu inactief ben vrees ik dat ik terug naar af ga.

Zijn er bepaalde chest oefeningen die toch adviseelrbaar zijn? Ik kan natuurlijk ibuprofen nemen en toch trainen maar dit lijkt me geen goed idee.

Qua lats doe ik 1 x week pull ups & 1 a 2 x week pull downs. Is dit voldoende om iets bredere lats te krijgen?

Dank 🙏
 
Wellicht cable flies heel licht. Maar beter voorzichtig aan doen. Bij pull ups gebruik je ook schouders trouwens.
Ff lekker rammen op onderlichaam komende weken en heel licht bovenlichaam trainen. En anders fysio raadplegen.
 
Ik ben sinds een jaartje actief met krachttraining en probeer dit toch zo goed mogelijk aan te pakken. Ondanks alle pogingen is en blijft het een beetje prullen.

Tijdje terug bursitis gehad aan de rechterschouder (ben nog steeds herstellende) en kan voorlopig bijna geen enkele oefening doen om de borst te trainen. Had sinds kort 'een beetje borst' maar doordat ik nu inactief ben vrees ik dat ik terug naar af ga.

Zijn er bepaalde chest oefeningen die toch adviseelrbaar zijn? Ik kan natuurlijk ibuprofen nemen en toch trainen maar dit lijkt me geen goed idee.

Qua lats doe ik 1 x week pull ups & 1 a 2 x week pull downs. Is dit voldoende om iets bredere lats te krijgen?

Dank 🙏
Glucosamine helpt ook goed, maar dat heeft je fysio vast al verteld.

Om taaltechnisch in te gaan op je vraag. Bredere lats betekend meer massa, meer massa wordt niet alleen bepaald door hoe vaak je een oefening doet, maar ook door de soort training, voeding en rust.
Maar daar had je je vast al in verdiept.
 
Ik ben sinds een jaartje actief met krachttraining en probeer dit toch zo goed mogelijk aan te pakken. Ondanks alle pogingen is en blijft het een beetje prullen.

Tijdje terug bursitis gehad aan de rechterschouder (ben nog steeds herstellende) en kan voorlopig bijna geen enkele oefening doen om de borst te trainen. Had sinds kort 'een beetje borst' maar doordat ik nu inactief ben vrees ik dat ik terug naar af ga.

Zijn er bepaalde chest oefeningen die toch adviseelrbaar zijn? Ik kan natuurlijk ibuprofen nemen en toch trainen maar dit lijkt me geen goed idee.

Qua lats doe ik 1 x week pull ups & 1 a 2 x week pull downs. Is dit voldoende om iets bredere lats te krijgen?

Dank 🙏

Alle oefeningen die geen pijn doen. Veel variëren in grip, kabel werk voelt meestal wel wat prettiger aan bij blessures.
 
Ik heb al bijna een jaar een blessure in mijn linkerschouder, waarschijnlijk rotator cuff waardoor ik bijna niks voor chest kan doen. Ze weten nog steeds niet wat het is, dus gaat ook nog wel even duren (als het al ooit weggaat, ik hoop nog steeds dat ik een operatie kan krijgen). Het zal je verbazen hoe relatief eenvoudig het is om het grootste gedeelte van je chest size te behouden. Ik kan eigenlijk alleen band flys doen (dus cable flys, maar dan met bands vastgemaakt aan mijn power rack) en cable flies doen en op het oog is mijn chest niet gigantisch veel kleiner geworden. Nu is mijn chest altijd lagging geweest. Mijn 1rm was 160kg en mijn chest was nog steeds niet waar ik hem zou willen hebben, maar ik lijk geen of weinig massa verloren te hebben. Mijn rechter pec is zelfs aardig bijgetrokken tov de linker pec (rechter was iets kleiner)

Opbouwen met banded flies gaat hem niet worden: onderhouden is prima te doen met enkel flies. Het hoeft ook niet zwaar te zijn: als je 2x van die goedkope 15kg bands van de action koopt is het eigenlijk al genoeg als je hoog in de reps gaat zitten. Let er vooral op dat je alles op geleide van de pijn doet. Als het pijn doet, moet je of de range of motion inkorten, dus het pijnlijke gedeelte van de oefening gewoon niet doen, of gelijk stoppen. It's not worth it. Je kan ook verschillende angles proberen, dus de bands hoog, midden of laag ergens aan vastmaken (of natuurlijk de kabelmachine in hoogte verstellen) dit scheelt ook nog wel eens. Ik heb bijvoorbeeld meer last vanaf een lage positie dan vanaf een hoge positie.
 
Veel werken met dumbells en niet zwaar gaan.
 
Back
Naar boven