Fitness Seller

Chewie returns.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hah, wtf op die v-bar :D dope man

zoals ik al zei btw.. zoveel mogelijk bands toevoegen bij box squats = way relaxter... als ik die small, mini + super mini erom rag zittie op 105kilo topspanning... jij bent nogal wat langer dan ik dus dan kom je misshcien wel rond de 115 op topspanning uit
 
Ook al last van je knie??

Mr grip koning.
 
ja lijkt toch een behoorlijke chronische pees irritatie te zijn...:(was er zo goed vanaf op full squats, maar blijkbaar vind me knie box squats totaal niet tof meer...

Vbar is wel een dunne bar en 10cm lift van de vloer he...according the rulez mag dat :D
 
Mooie V-bar. Je grip is echt ****ing sterk!
 
Erg jammer van die pp kerel... die 130kg was echt zo dichtbij...

Je grip blijft idd ziek
 
ja lijkt toch een behoorlijke chronische pees irritatie te zijn...:(was er zo goed vanaf op full squats, maar blijkbaar vind me knie box squats totaal niet tof meer...

Vbar is wel een dunne bar en 10cm lift van de vloer he...according the rulez mag dat :D

:thumbs:
 
Je knie 'blessure', is dat die pees die aan de bovenkant van je knieschijf aanhecht?
Ik heb daar de laatste tijd ook nogal last van gehad eigenlijk.

Sterke trainingen overigens!
 
Je knie 'blessure', is dat die pees die aan de bovenkant van je knieschijf aanhecht?
Ik heb daar de laatste tijd ook nogal last van gehad eigenlijk.

Sterke trainingen overigens!

ja net boven me knie schijf tot direct onder de bovenkant van me knieschijf.


last van gehad?? Is nu oveR?
 
ja net boven me knie schijf tot direct onder de bovenkant van me knieschijf.


last van gehad?? Is nu oveR?

Kijk eens in een sportzaak (Perry sport weet ik zeker dat ze ze hebben) naar een psb patella brace.

1075742494.jpg


Klinkt namelijk als irritatie van de pees van de quadriceps (patellapees), ook wel een jumpersknee genoemd. Die brace is gemaakt voor sporters, zit comfortabel en zorgt door een drukelement voor een betere krachtenverdeling over de vezels van de pees, zodat de geiiriteerde delen aktieve rust krijgen en je blessure je niet in de weg zit met trainen en rustig kan herstellen.
Kost geloof ik 20 euro of zo, patienten bij ons in de praktijk zijn er erg over te spreken. :thumbup:
 
Ik kwam ook op een lopers- of jumpers knie, weet het verschil niet precies. Ik heb er vooral last van als ik lange tijd stil sta of auto rij ofzo. Ik voel dan echt de irritatie op de bovenkant van de knieschijf, net onder de huid.

Die brace onder de knie, helpt die dus als je last hebt van de bovenkant?
 
Kijk eens in een sportzaak (Perry sport weet ik zeker dat ze ze hebben) naar een psb patella brace.

1075742494.jpg


Klinkt namelijk als irritatie van de pees van de quadriceps (patellapees), ook wel een jumpersknee genoemd. Die brace is gemaakt voor sporters, zit comfortabel en zorgt door een drukelement voor een betere krachtenverdeling over de vezels van de pees, zodat de geiiriteerde delen aktieve rust krijgen en je blessure je niet in de weg zit met trainen en rustig kan herstellen.
Kost geloof ik 20 euro of zo, patienten bij ons in de praktijk zijn er erg over te spreken. :thumbup:

Ik kwam ook op een lopers- of jumpers knie, weet het verschil niet precies. Ik heb er vooral last van als ik lange tijd stil sta of auto rij ofzo. Ik voel dan echt de irritatie op de bovenkant van de knieschijf, net onder de huid.

Die brace onder de knie, helpt die dus als je last hebt van de bovenkant?


Idd die brace zit onder je knieschijf terwijl ik (en blijkbaar chunky) aan de bovenkant last hebben. Overigens ik voel het direct bij " power style squats", bij full squats een stuk minder :/. En idd de dagen erna als ik me poot lang in een zelfde houding heeft gestaan/ gelegen.

De klachten lijken veel op een jumpers knee, alleen is de irritatie in de meeste gevallen aan de onderkant/ onder de knieschijf en soms daarboven as us...
 
powerstyle squats? Bedoel je wide stance met tenen naar buiten? In die positie voelt het bij mij ook rot ja, dan heb ik ook een soort knarsend gevoel.

Dat van je poot lang in dezelfde houding is wel een sterke overeenkomst tussen beide, denk als ik het zo hoor dat we van hetzelfde last hebben.
 
powerstyle squats? Bedoel je wide stance met tenen naar buiten? In die positie voelt het bij mij ook rot ja, dan heb ik ook een soort knarsend gevoel.

Dat van je poot lang in dezelfde houding is wel een sterke overeenkomst tussen beide, denk als ik het zo hoor dat we van hetzelfde last hebben.

Ja wide stance sumo squats enzo (full squats doe ik ff wat breder dan schouders), heb dan geen knarsend geluid maar gewoon een scherp gevoel boven die knie. Nu als ik er hard op druk (op die peesnet boven me knie) voel ik de pijn ook door net onder me knie.
Vind het wel raar dat ik met stones en yoke er nauwelijks last van had (ok moest wel sleeves dragen), maar bij die powerlift squats wel...terwijl die juist je knieen zouden ontzien, omdat het meer post chain werk is :/
 
haha precies zelfde klachten als ik, maar door de atrofie van sommige spieren door het ontzien van mijn rechterbeen trekt de knieschijf ook iets uit het spoor (vandaar het knarsen)

Moet de spieren weer optrainen en idd ik heb ook minder last bij een fullsq.
Autorijden lange afstand is zeer irritant gevoel bovenkant knie dat doortrekt naar boven achter de knieschijf.

We kunnen ook een groepje beginnen:

Jumperskneegroep:D
 
haha precies zelfde klachten als ik, maar door de atrofie van sommige spieren door het ontzien van mijn rechterbeen trekt de knieschijf ook iets uit het spoor (vandaar het knarsen)

Moet de spieren weer optrainen en idd ik heb ook minder last bij een fullsq.
Autorijden lange afstand is zeer irritant gevoel bovenkant knie dat doortrekt naar boven achter de knieschijf.

We kunnen ook een groepje beginnen:

Jumperskneegroep:D

I'm in! Bij mij is het "pijntje" vorig jaar tijdens de HG-competitie ontstaan.
Als ik lang met mijn knie in een geboegen houding zit ervaar ik het als een brandend gevoel aan de zijkant van mijn knie.
 
haha precies zelfde klachten als ik, maar door de atrofie van sommige spieren door het ontzien van mijn rechterbeen trekt de knieschijf ook iets uit het spoor (vandaar het knarsen)

Moet de spieren weer optrainen en idd ik heb ook minder last bij een fullsq.
Autorijden lange afstand is zeer irritant gevoel bovenkant knie dat doortrekt naar boven achter de knieschijf.

We kunnen ook een groepje beginnen:

Jumperskneegroep:D

Naja tot zover ik weet heb ik me rechterbeen nooit minder belast dat links. Maar idd ik ga komende weken weer bulgarian squats doen, step ups, leg extensions etc...beginnen met bw stuff. Moet woensdag toch nog ff langs de fysio...
 
haha precies zelfde klachten als ik, maar door de atrofie van sommige spieren door het ontzien van mijn rechterbeen trekt de knieschijf ook iets uit het spoor (vandaar het knarsen)

Moet de spieren weer optrainen en idd ik heb ook minder last bij een fullsq.
Autorijden lange afstand is zeer irritant gevoel bovenkant knie dat doortrekt naar boven achter de knieschijf.

We kunnen ook een groepje beginnen:

Jumperskneegroep:D

Ook ik heb inderdaad minder last bij een full squat, juist de stop op parallel levert stress op de knie.
 
Ook ik heb inderdaad minder last bij een full squat, juist de stop op parallel levert stress op de knie.

Zoals bekend toch? Vandaar full squats uber alles! :D
Ik had uit een eerdere post hier begrepen, Chewy, dat je ook last had van de pees aan de onderkant van de knieschijf. Alleen in dat geval heeft die brace nut. Verkeerd gelezen dus, sorry. :)
 
Vast nog wel een paar bruikbare tips voor ons probleem toch?
 
Hebben jullie er geen last van bij deadliften? :mad: Als mijn knien zeuren doe ik soms goodmornings om iig iets fatsoenlijks te kunnen doen.
 
Back
Naar boven