AndroidHealthClinic

Chiels trainingslog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Chiel1990

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 jan 2010
Berichten
716
Waardering
44
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal, ik open hierbij m'n logje om voor mezelf wat duidelijkheid te verschaffen in m'n trainings gewichten en progressie die ik maak. Ben van plan om nog een excel sheet te ontwerpen waarin ik mijn progressie terug kan zien in een grafiek per week/maand/jaar.


Ik zal eerst even wat stats geven en me daarna voorstellen.

1 januari:
Leeftijd: 19 jaar
Lengte: 185
Gewicht: 72,9

3 februari:
Leeftijd: 19
Lengte: 185 cm
Gewicht: 77,9
Ik train al sinds september in een sportschool, dit was echter vooral gericht op cardio. Heb enkele wedstrijden hardgelopen, wat goed ging en waarmee ik als ‘hobby’ ook door blijf doen voor de cardio. Ik train er echter niet voor. Op m’n werk heb ik de beschikking over een magnetron, plus een kwartier de tijd ’s middags om m’n eten op te warmen / te eten. Dit doe ik dus om 3 uur.
Sinds januari train ik volgens het rippetoe schema:
A

3 x 5 squat
3 x 5 bench
1 x 5 deadlift
2 x 8 dips

B
3 x 5 squat
3 x 5 standing military press
3 x 5 pendlay rows
2 x 8 chins

Mijn trainingen gaan zo A-B-A / B-A-B / A-B-A / B-A-B
Doe er vaak ook nog wat buikspiersetjes bij, hoewel ik vaak nog meer had gekund.


Mijn voedingsschema bestaat uit:


7:30
250 ml halfvolle melk met brinta
300 ml halfvolle melk met 50 gram whey

10:00
2 boterhammen met dubbel beleg aan kipfilet
Stuk fruit, over het algemeen een banaan


12:30
4 boterhammen met dubbel beleg aan kipfilet
Stuk fruit, meestal banaan



15:00
150 gram rijst
150 gram kip
+ 50 gram roerbakgroente


17:30
Wat de pot schaft, meestal gekookte aardappelen met een stuk vlees en wat groenten. Of pasta’s.

Op trainingsdagen voor het trainen, meestal rond half 7:
300 ml melk met 50 gram whey

22:00
500 gram kwark met een schepje whey voor de smaak.

Nu heb ik echter ook een probleem, mijn progressie met squats ging goed, alleen sinds ik afgelopen zaterdag wat lager in gewicht ging en m'n squats met m'n 'ass to the grass' deed, zoals jullie hier zo mooi zeggen heb ik erg veel last van m'n rug.

Volgens mijn instructeur voer ik de oefening goed uit, hij ziet niets waardoor die rugpijn kan komen behalve door te zwaar trainen. Het is echter geen spierpijn, maar echt pijn in m'n rug die nu dus al 5 dagen aanhoudt. Komt het door ass to the grass en kan ik beter de normale squats uitvoeren of denken jullie dat 't door iets anders komt?
Bedankt voor het lezen in ieder geval!
 
succes met je log!
je kan de brinta en whey gewoon bij elkaar gooien in de melk, scheelt weer:)
en de whey voor de training (1 uur ervoor?) zou ik met water pakken, de melk vertraagt de opname... zitten de amino's in je bloed op het verkeerde moment..
en was die diepe squat voor het eerst? denk dat dan je spieren overrekt zijn...
 
Hmm de brinta en de whey neem ik juist express apart van elkaar in, vind het wel fijn om 's ochtends en wat te eten en om wat te drinken. Zo krijg ik ook nog meer melk binnen :) Of denk je dat ik teveel melk drink? Dacht dat dat nooit genoeg was haha.

En over de whey voor de training, ik meende dat 't juist pas na de training moest gaan werken voor een sneller herstel? Daarom nam ik het ook met melk, ivm de vertraagde opname.. Dat moet dus met water, eens even proberen dan.

Die diepe squats waren voor het eerst ja, eerder deed ik ze tot m'n onder en bovenbenen tot in een hoek van 90 graden tot elkaar stonden. Vanavond doe ik training B, zal niet te zwaar squatten anders kan ik morgen helemaal niet meer fatsoenlijk gaan zitten.

Bedankt voor je post!
 
Vanavond een training gedaan, waren nogal wat irritante jongetjes bij het squat rek dus dat heb ik als laatste gedaan.

Military press:

10 x 10 kg
5 x 30
5 x 35
5 x 30
5 x 30

Chins:

Met contragewicht 35 kg, warming up.

2 x 8

met contragewicht 20 kg

3 x 8

Lat pull front

2 x 10 x 25 kg
3 x 5 x 30 kg

Lat pull achter m'n hoofd

3 x 5 x 30 kg

Pendlay rows

opwarmen: 3 x 5 x 15

3 x 5 x 35 kg

Squats:

3 x 30 kg, meer wilde echt niet met m'n rug

Lekkere training, voel m'n schouders lekker nu.

Edit:

Vandaag trouwens te horen gekregen dat ik een huidinfectie heb en dat ik binnen enkele maanden geopereerd wordt aan m'n neus.. Dat zal dus weer 2 weken trainingstijd kosten gvd..

Die huidinfectie heb ik in m'n nek, dikke rode plekken enzo er in, grote wond e.d. k*tzooi!
 
Laatst bewerkt:
Misschien toch geen goede vorm bij je squat, ass to the grass is gewoon lastig, omdat lang niet iedereen flexibel genoeg is. Let er goed op dat het geen goodmorning wordt (onderaan je squat) en dat je rug niet bolt onderaan (zg buttwink).

Verder vervelend van die huidinfectie, maar over enkele maandjes kun je vast wel weer wat rust gebruiken.

Succes met rippetoe!
 
Misschien toch geen goede vorm bij je squat, ass to the grass is gewoon lastig, omdat lang niet iedereen flexibel genoeg is. Let er goed op dat het geen goodmorning wordt (onderaan je squat) en dat je rug niet bolt onderaan (zg buttwink).

Verder vervelend van die huidinfectie, maar over enkele maandjes kun je vast wel weer wat rust gebruiken.

Succes met rippetoe!

Ik heb vandaag weer gesquat, ik denk inderdaad dat 't kwam doordat ik m'n rug bolde onderaan de squat want toen ik het weer probeerde zag ik dat in de spiegel dat m'n rug bol stond..

Die huid infectie ziet er iig nogal lelijk uit, allemaal bulten in m'n nek. Wordt geen chicks versieren vnv iig :D

Vanmorgen dus een training gehad:

Vanwege nog wat last in m'n rug laag in gewicht gesquat maar in een correcte vorm => had continu een instructeur er bij staan.

10 x 20 kg warming up
7 x 40
7 x 45
7 x 45

Bench press:

Gewichten zijn excl stang in een smith cage

10 x 20 kg warming up
7 x 35
6 x 35
6 x 37,5

Volgende week dus maar op 40 doen.

Incline bench ( 1e keer dus wat testen met gewichten hoeveel ik aan kon e.d.)

10 x 20
7 x 30
6 x 30
5 x 30

Toen was de barbell bezet dus ging ik dippen

8 x 25 kg contra
8 x 15 kg contra
8 x 15 kg contra

Die voelde ik wel ff na die tijd :)

Deadlift:

10 x 50 kg
10 x 50
10 x 50

Fly's

6 x 6 kg
7 x 6 kg
6 x 6 kg

Per dumbbell.

De deadlift kan bij ons niet zwaarder uitgevoerd worden omdat er niet meer schijven zijn ?????? Ik denk dat ik een andere sportschool op moet zoeken :S

Voeding tot nu toe:

250 ml melk met brinta
300 ml melk met 50 gr whey
6 boterhammen met filet americain 2 met ei
400 ml melk met 50 gr whey direct na de training.
ondertussen nog een fles drinkyoghurt opgezopen en op de fitness een halve liter water.

Nu rijst met kip :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even een stukje hardgelopen 3,2 km ongeveer in 12.15 minuten :) Rustig aangedaan omdat ik meer dan een maand niet had gelopen.. Net ook weer even rijst met kip voor de hele week gekookt, zo maar eens m'n maaltje voor vandaag op eten.

Heb zin om dinsdag weer te trainen!
 
Wilde vanavond dus het boek van Mark Rippetoe bestellen bij Amazon, begint m'n vader enorm te zeiken over dat er misbruik kan worden gemaakt enz. van z'n creditcard :S Wilde hij dat ik z'n schade zou gaan vergoeden als er ooit wat mee mocht gebeuren, kneus dat 't is.

Nu dus zelf maar een creditcard besteld, duurt dus nog wel een goede 2 weken voor ik het binnen heb, helaas.

Verder aan de antibiotica voor m'n huidinfectie, ging steeds verder m'n hele lichaam over. Op m'n borst kreeg ik ook al een paar plekken, op m'n been ook al een enorm grote dus vandaag maar weer ff naar de dokter geweest. Nu gewoon antibiotica pillen.

Heb ook m'n doelstelling gezet voor juli 2010:

85 kilo bw
BP: 60 kg
SQ: 90 kg
DL: 100 kg, maar moet eerst een andere sportschool vinden helaas, waar ik wel fatsoenlijk kan deadliften met een normale barbell.

MP: 50 kg
Pendlay Rows: 50 kg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer getraind: Training B

Squat
Military press
Pendlay Rows
Chins up

Begonnen dus met de squat:

15 x 10
10 x 30
3 x 5 x 50
11 x 40

Denk dat ik m'n benen morgen wel goed voel. Zou ik het gewicht donderdag al met 5 kg verhogen of pas volgende week dinsdag? Wat vinden jullie verstandig?

MP

15 x 10 WU
7 x 30
2 x 5 x 32,5
4 x 32,5

Volgende week op 35 kilogram.

Toen gechint, de barbells waren bezet.

10 x 30 kg contragewicht
2 x 8 x 25 kg contra
7 x 25 kg contra

Pendlay Rows *op machine, de barbell was bezet

10 x 30 kg
2 x 8 x 40 kg
5 x 40 kg

Volgende week dus ook maar verhogen :)

Omdat ik nog moest wachten op m'n trainmaatje:

Lat pull down front

10 x 30 kg
3 x 8 x 40 kg

Lat pull down back

3 x 5 x 40

Toen kreeg ik de tip om lat pull down de volgende x niet op de een bankje te doen, maar op de grond.

Dus nog even front:

2 x 8 x 40

Morgen wordt 't zwaar denk ik :)
 
Starting Strength = Squat/Bench/Deadlift + Squat/Press/Powerclean alternerend.
Waarom dan nog allerlei andere oefeningen toevoegen?

Quote van Mark Rippetoe:
That's it, the whole program. Adding a bunch of other stuff in, or even adding a little other stuff in makes it NOT MY PROGRAM, because it fundamentally alters your response to the stress.

Do what you want, of course, but it won't be my program if you do it your way.

En altijd beginnen met de squat.
 
Ik weet het, alleen bij ons is de smith dinges heel vaak bezet daarom ga ik dus alvast een andere oefening doen zodat ik niet de hele tijd stom sta te ape gapen zeg maar.

Die extra oefeningen heb ik vanavond niet gedaan, merk dat ik gewoon zwaarder moet gaan.

Squat:

10 x 20 kg
7 x 55 kg
7 x 55
5 x 55

BP

10 x 30
7 x 40
6 x 42,5
6 x 42,5

Deadlift:

15 x 50
15 x 50
15 x 50

Ze willen geen nieuwe barbell aanschaffen :S Weet er iemand nog een goede sportschool in Salland? Met fatsoenlijk spul, dus squatrek e.d.

Dips:

8 x 30 kg contra
8 x 15
8 x 15
7 x 15

Al gaan die niet zo heel erg strict volgens mij..
 
Je squat in de Smith machine ????

Zoek maar een andere gym, ja :).
 
Laatst bewerkt:
Ja, zo'n Smith machine moet je echt niet gebruiken.

Zoiets moet je hebben:
squat_rack.jpg


of dit:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dus als ze dat niet hebben in je sportschool, snel een andere zoeken. Je gaat er heel blij mee zijn nadien :).

Succes met de gains trouwens! Paar liter melk, drie of vier, helpt trouwens ook om bij te komen. En is ideaal qua samenstelling proteïne/carbs/vet.
 
Haha dat hebben ze idd niet, al staat er wel zo'n smith cage maar hebben ze geen losse barbells.

Ben dus ook op zoek naar een andere sportschool.. Iemand tips in Salland? *overijssel is dat.

Melk drink ik een liter van per dag, zonder smaakje of iets dergelijks lust ik het echt niet :S

Edit: zal maar even m'n voeding vandaag posten:

7:30

250 ml halfvolle melk met brinta
300 ml melk met 50 gr whey

10:00

2 boterhammen met elk 1 ei
2 boterhammen met kipfilet, driedubbel belegt

12:30

1 italiaanse bol met zalm en tonijnsalade *werd wat besteld op 't werk
1 boterham met kipfilet, dubbel belegt

15:30

120 gr rijst
120 gr kip
70 gr chinese wokgroente v/d ah

* dit is bij benadering, maak altijd per week een pan met 1 kg kipfilet, 500 gram rijst ongekookt en 500 gram wokgroente vd ah

17:30

1 ribkarbonade
200 gram aardappels
300 gram sla met ananas

20:30

3 boterhammen met kipfilet, dubbel belegd

Vanavond nog even een bak kwark met 20 gr whey leeg eten rond half elf/ elf uur
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend weer getraind!

Ging redelijk lekker, hieronder m'n oefeningen

Squat:

8 x 25
7 x 50
2 x 6 x 60
10 x 40
8 x 40

MP

10 x 20
3 x 5 x 35
5 x 30
4 x 30

Pendlay Rows

10 x 10
6 x 30
3 x 8 x 35

Chins

5 x 30 contra
2 x 8 x 20 contra
 
Woensdag samen trainen met The Mistery, ook hier van 't forum. Heb alleen wel een kleine irritatie aan m'n elleboog, hopen dat dat is opgelost dan.

Het vele squatten begint trouwens ook te helpen, scheurde net uit m'n broek :D

Trainingen afgelopen week gingen wel lekker, had alleen te weinig tijd om ze bij te houden.. voor diegene die ze al leest..

Volgende week zet ik ze er weer op.
 
Gewoon lekker blijven trainen , en je komt er wel ;). En ik zou als ik jou was eerst wat massa kweken met fullbody en tussen de 4x8-12hh. Het heeft imo niet veel nut om nu al zo laag in de reps te gaan zitten je merkte het al wel vanaaf dit is toch heel anders
 
Laatst bewerkt:
Gewoon lekker blijven trainen , en je komt er wel ;)

Was ook de bedoeling ja, ben net begonnen he :) Vond 't vanavond wel een leuke training, eens een x iets heel anders.
 
Ik heb men post een beetje aangepast
 
Back
Naar boven