MuscleMeat

Chin jij? (lijkt wel een chineze zin :D)

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid sinds
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Wie heeft Chins in z'n rugschema zitten en zo ja, welke chins doe je dan? Normale/Close-Grip/Onderhands/Bovenhands?
 
Ben nog niet sterk genoeg :( ik doe wel verschillende grippen pulldowns en wanneer ik chinups kan doe ik ze ook. Ik zie wel eens gasten chinups doen, maar met een bewegingsuitslag van 10 cm ofzo... doe dan gewoon pulldowns met minder gewicht zou ik zeggen.
 
Waarom gebruik je dan niet gewoon zo'n chin-apparaat waarbij je een contra-gewicht kan instellen?
 
die heb ik ook. gister weer gechinned. 6 reps met eigen gewicht, vervolgens 4 reps met eigen gewicht, toen plots 7 reps en toen heb ik als laatste set met contragewciht gewerkt om ff iets meer mn lats te voelen. had er namelijk niet echt een goed gevoel bij in mn lats vandaar een setje met contragewicht en dan goed aanspannen.

wel met palmen van me af
 
Originally posted by dandyman
die heb ik ook. gister weer gechinned. 6 reps met eigen gewicht, vervolgens 4 reps met eigen gewicht, toen plots 7 reps en toen heb ik als laatste set met contragewciht gewerkt om ff iets meer mn lats te voelen. had er namelijk niet echt een goed gevoel bij in mn lats vandaar een setje met contragewicht en dan goed aanspannen.

wel met palmen van me af

Ok, bovenhands dus :)

@Admin: wissel je om de 2 weken boven -en onderhands af of doe je ze beiden op dezelfde dag? Hoeveel sets doe je dan in dat laatste geval?
 
Originally posted by TongPo
Waarom gebruik je dan niet gewoon zo'n chin-apparaat waarbij je een contra-gewicht kan instellen?
is dat niet hetzelfde als pulldowns?
 
Nee hoor, er is een speciaal assisted-chin up apparaat

Dit is het apparaat wat op onze school staat of zoiets dergelijks. Zowel voor chinnen als dippen.. alleen het laatste kan ik niet eens met 18 kg effectief gewicht ivm rotte schouderkop (rotator cuff).
Doe nu setjes van 2x12 hh met 20 kg tegengewicht.. zal dus zo langzamerhand ws wel een 1RM met eigen gewicht kunnen halen? Ik had op tracteren beloofd als ik het zou kunnen... dus?

Even toelichten: er is een kussen waar je met je knieën dus op gaat.. als je zonder assistentie kunt, dan klap je het omlaag.
Zelf pak ik de binnenste grepen .. met de palm naar binnen. smal dus? Voelt voor mij al breed..

[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik gebruik ook de assisted chin, maar dan wel met mn knieen op t plankje. Geweldige oefening vind ik.
 
Ik begin mijn rugoefening ermee,
Brede grip, palmen van me af.
Doe deze ipv brede pull down, rest doe ik wel pull down.
Ben 3/4 jaar geleden begonnen met 30kg contragewicht, en zit nu op 5kg.
Rare is alleen dat ik nu steeds blijf hangen op de 5kg :(
Los haal ik 6 reps voor 2 sets.
Maar ja, ik word ook steeds zwaarder.
Ik hou ze aan het begin van mijn rugdag om hier sterk in te worden, volgend jaar moet ik het toch los kunnen.
 
Ik chin om de ene week, met dumbbell aan riem.
Pop ups doe ik ook regelmatig en hebben me goed geholpen.
 
Potverdrie.. ik had gedacht de rugoefening te beginnen met chinnen, helemaal vergeten en deed de seated cable row die gepland was..

Pas net toen ik me al weer omgetrokken had en mijn fietssandalen en camelbak plus helm al op had, trok ik even de 'stoute schoenen' aan en probeerde het toch even... mwah, ik geloof dat het me nu lukt!

Maar komende week zal ik het dus echt weten! Dan doe ik 'm maandag weer!

Espi
 
Originally posted by TongPo


Ok, bovenhands dus :)

@Admin: wissel je om de 2 weken boven -en onderhands af of doe je ze beiden op dezelfde dag? Hoeveel sets doe je dan in dat laatste geval?
Om de 2 weken de oef zelf.

En dan dus zowel onderhands als bovenhands totaal 5 sets met extra gewicht
 
Chin nooit(meer) heb al va het begin van m'n training last van m'n elleboen met chinnen.

Ik trek aan de pully zonder problemen setjes met 125kg naar beneden, maar zodra ik 2 setjes gechined heb heb ik al last
 
Het leuke van chinnen is dat het zo macho/a er uit ziet.

Dippen moet ik ECHT niet proberen.. zelfs pielgewichtjes geven al heel veel pijn in mijn schouders. Zelfs de vrij lichte oefeningen van vrijdagavond (3 kg dbs lateral raise, 8-jes lopen met dbs boven hoofd en een 5 kg staaf naar boven brengen) bezorgen me nu al weer flinke pijn in de rotator cuff. :(

Espi
 
dippen vind ik heerlijk gewoon, goed voor je (onder)borst schouders, triceps etc.
 
Ja, ik chin; onderhands, bovenhands widegrip small grip, behind neck, afwisselende oefeningen verder..|(1tje bv. waar je eerst je rechter pols 'kust' dan je linker en dan opnieuw)

meestal 15 reps en dan nog een set met extra
gewicht erbij..
 
Ik chin niet elke week, ook ongeveer om de twee weken.
Probleem is dat mijn armen nogal lang zijn. Eer ik boven zit...

Vaak doe ik dan 50 reps, met zoveel sets tot ik aan de 50 zit. Kan me niet schelen hoe lang ik erover doe maar je wordt er wel een stuk sterker door. Eerst gewoon chinnen, als het niet meer met BW gaat, met tegengewicht doorgaan.
 
Is het nou het verstandigste om een rugdag met chinnen te beginnen aangezien het een oefening is die veel energie vergt of juist niet?
 
Back
Naar boven