XXL Nutrition

Chin-Up Rack "Barbarian" Foto's - Fitness-Seller (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beste Lezers,

Ik ben nieuw op dit forum, en dan gelijk al mijn eerste topic/review. :)

Het betreft een Chin-up rack van Barbarian, geleverd door http://www.fitness-seller.nl/barbarian-chin-up-bar

Omdat het een in gebruik eenvoudig apparaat is, zal ik slechts alleen commentaar geven bij de door mij genomen foto's.

De bestelde artikelen (op 4 maart 2015)

FS01.jpg


FS02.jpg


FS03.jpg


FS04.jpg


FS05.jpg


Mijn bestelling had ik geplaatst op 18:30 uur, en betaald met Ideal.
Volgende morgen had ik een email dat alles verzonden was met DPD Pakketdienst.
en inderdaad de dag erop (vandaag) 6 mrt. 2015 heb ik 2 pakketjes thuis bezorgd gekregen. (alles dus binnen 48 uur!) hulde!

Verpakking is een dikke 10+ waard!
Als men dit in 1962 had kunnen verpakken, had Frank Morris nooit uit Alcatrez kunnen ontsnappen.

FS06.jpg


Eenmaal uitgepakt is alles keurig compleet.

FS07.jpg


Ik heb de "bar" in elkaar geschroefd met de bijgeleverde bouten.
Bij de plaatselijke bouwmarkt (in mijn geval Hornbach) heb ik de volgende artikelen gekocht:

4x slag plug (boormaat 15, boutmaat M12, 4,5cm diep)
4x 13mm moer
4x bout M12-4.0 (sleutel 19)

Samenvatting;
Na het aftekenen boort je met een 15mm boor een gat van 5cm diep. (en dat is een groot gat hoor! eerst voorboren met een 10 of 12 is gewenst)
Hierna sla je met een hamer de plug in het beton, waarna je met een slagpen (ik heb gewoon een dunnere M10 bout gebruikt) de metalen plug dieper/vast in het beton.

FS08.jpg


Na de boel aangedraaid te hebben is dit het resultaat:

Voor aanzicht:
FS09.jpg


Onder/achter:
FS10.jpg


Nu is het zo, dat we in een normaal rijtjes woning wonen (ooit woningbouw nu onze eigen eigendom) en ik de bar op een slaapkamer wilde hangen.
Daar hadden we de ruimte voor, en dat had ik keurig uitgerekend.
MAAR! waar ik tot aankomst geen rekening mee had gehouden, is dat de begane grond 270cm is, maar de tweede etage (slaapkamers) 240cm hoog is!?!

Dus was ik vanmiddag genoodzaakt de "bar" in de woonkamer op te hangen!
Ik dacht nog, wat zal mijn vrouw blij zijn als ze straks thuis komt... :D

De afstand vanaf het plafond is vast.. 65 cm
Ik heb een ruime afstand tot muur/raam genomen en achter eigenlijk helemaal niets, waar de lamp hangt.

FS11.jpg


Het zit vast als een huis!!! geen beweging in te krijgen!!
De stang is van 28mm staal en voelt aan als een normale Barbell.
Top kwaliteit!!

Ik heb "Ab Straps" van IronForce mee besteld, en dezen zijn van super kwaliteit!!

FS12.jpg


Ik ben zelf 1.78 en gebruik een step voor mijn lengte...

FS13.jpg


Tijd voor actie!

FS14.jpg


FS15.jpg


Conclusie:

Makkelijk op te hangen, uitmuntende kwaliteit, en vooral:
EEN SUPER SERVICE VAN FITNESS-SELLER!!
 http://www.fitness-seller.nl

 
 
Heb je dat ding nou zonder medeweten van je vrouw opgehangen in de woonkamer terwijl ze op haar werk was? Baas!

Nooit bang om met plafond en al naar beneden te komen als je wat wild aan het optrekken bent?
 
> Heb je dat ding nou zonder medeweten van je vrouw opgehangen in de woonkamer terwijl ze op haar werk was?

Daar komt het wel op neer ja ;)
Het is natuurlijk wel zo, dat zij die step in de kamer laat slingeren, en ik geregeld daar mijn nek over breek. (al hoe wel, ie mij nu wel mooi van pas komt)
zo'n bar in de lucht heb je op zich geen last van. :D
en... het is 'mijn' plekkie van de kamer, je ziet ook net mijn PC staan op de foto.

> Nooit bang om met plafond en al naar beneden te komen als je wat wild aan het optrekken bent?

Nee, absoluut niet.
Die slagpluggen hebben een capaciteit/draagkracht van 200 kilo per stuk!
Ik heb juist voor dezen gekozen omdat keilbouten niet erg mooi afgewerkt zijn en nylon wel beweging in kan komen.
eenmaal zo'n slagplug in je plafond schroef je met de hand een bout in het draad v/d plug, en draai je het later vast met een moersleutel. ontzettend handig.
 
 
haha wtf, heb je dit gewoon in je woonkamer opgehangen?
Wat vindt je van die lifting hooks? Merk je er veel van?
 
> Heb je dat ding nou zonder medeweten van je vrouw opgehangen in de woonkamer terwijl ze op haar werk was?

Daar komt het wel op neer ja ;)
Het is natuurlijk wel zo, dat zij die step in de kamer laat slingeren, en ik geregeld daar mijn nek over breek. (al hoe wel, ie mij nu wel mooi van pas komt)
zo'n bar in de lucht heb je op zich geen last van. :D
en... het is 'mijn' plekkie van de kamer, je ziet ook net mijn PC staan op de foto.

> Nooit bang om met plafond en al naar beneden te komen als je wat wild aan het optrekken bent?

Nee, absoluut niet.
Die slagpluggen hebben een capaciteit/draagkracht van 200 kilo per stuk!
Ik heb juist voor dezen gekozen omdat keilbouten niet erg mooi afgewerkt zijn en nylon wel beweging in kan komen.
eenmaal zo'n slagplug in je plafond schroef je met de hand een bout in het draad v/d plug, en draai je het later vast met een moersleutel. ontzettend handig.
 

Oh netjes, met zo'n draagkracht zal het idd stevig blijven hangen.
 
Ik ben benieuwd naar de reactie van je vrouw :D

Die lifting hooks, ben ik ook wel heel erg benieuwd naar of dat dat veel helpt.
 
Mooie review, bedankt daarvoor! Goed om te lezen dat alles bevalt, veel plezier ermee!

Die optrekstang in de woonkamer is trouwens nog niets, het kan nog veel extremer :D
Een klant maakte deze foto van onder andere een Barbarian Power Cage en een volledige set CHD dumbbells in de woonkamer :cool:

359z8e8.jpg
 
Laatst bewerkt:
> Ik ben benieuwd naar de reactie van je vrouw

Ik ben van de oude stempel, ik ben de baas in huis :D
nee serieus, ze was niet boos ofzo, ze wist van mijn bestelling, maar niet van de woonkamer.

> Wat vindt je van die lifting hooks? Merk je er veel van?

Ja en nee, je moet jezelf uiteraard wel omhoog trekken, maar kracht in je handen heb je minder nodig, je glijd dus nooit van de bar af.
het is leuk en makkelijk voor de beginner, maar ik denk niet dat ik ze na 'pakweg' een maand nodig zal hebben.
Voor het geld 15,90 hoef je het niet te laten, ik zou het zelfs aanbevelen!
http://www.fitness-seller.nl/iron-force-lifting-hooks
Stevig materiaal en zeer professioneel product.

> Mooie review, bedankt daarvoor!

What comes around goes around.
Jullie hebben mij voor een nette prijs, zeer snel, uitstekend materiaal geleverd.
Dus ook jullie, bedankt daarvoor!

> een Barbarian Power Cage en een volledige set CHD dumbbells in de woonkamer

Ik heb kleine kinderen.. nuf said :cool:
 
Back
Naar boven