MuscleMeat

Chin ups en dips

Bezoekers in dit topic

Steyn123

Cool Novice
Lid geworden
16 jul 2017
Berichten
30
Waardering
4
Lengte
1m86
Massa
87kg
Vetpercentage
17%
Hallo iedereen,

Ik ben 17 jaar, ben 185cm lang en weef 84kg. Mijn weighted chin up is nu 60kg x 5. Ik hoor iedereen zeggen dat de weighted dip ook een hele goede oefening is, maar wanneer ik de weighted dip doe doet het pijn aan mijn schouder als ik rond de 90° kom. Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Wellicht even wat meer form video's voor dips bekijken. Goed spanning houden overal, knijpen in de bar et cetera.
Goed bezig in ieder geval. Weighted dips en chins zijn king. Doe je wel squats en deadlifts ernaast?
 
Op wat voor toestel doe je de dips?

Ik vind de meeste te breed waardoor het voor mij ook niet lekker voelt. Moet echt net eentje hebben met de steunen dicht genoeg bij elkaar.

Of gymnastiekringen. Even wennen om te stabiliseren maar wel heel fijn voor de schouders omdat alles mee kan bewegen.
 
Hallo iedereen,

Ik ben 17 jaar, ben 185cm lang en weef 84kg. Mijn weighted chin up is nu 60kg x 5. Ik hoor iedereen zeggen dat de weighted dip ook een hele goede oefening is, maar wanneer ik de weighted dip doe doet het pijn aan mijn schouder als ik rond de 90° kom. Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Doe inderdaad even een vorm check.

Een combinatie van te rechtop, te smal of te breed dippen geeft al gauw schouderklachten
 
Back
Naar boven