XXL Nutrition

Chinnen vragen&tips ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

delguy

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
2 feb 2004
Berichten
3.552
Waardering
1
Vraag1:
Oke, ik weet dat er heel veel manieren zijn om te chinnen. Je kunt je breed optrekken of smal, of met de handen naar elkaar toe, nek naar de stang of borst naar de stang toebrengen. Of is er maar 1 soort chin up en hoe breed is dat dan? Want we hebben echt 10 verschillende manieren op je op te trekken bij ons. Ook met stangen me een buiging erin.

Vraag2:
Hebben jullie tips om vaker te kunnen chinnen? Want ik kan maar 3 keer ofzo met de handen naar elkaar toe, smal. Breed lukt me misschien een keer en wat er tussen in zit 5 keer.

Vraag3:
Laten jullie je ook altijd helemaal zakken tot je armen en lats gestrekt zijn en dan weer opnieuw optrekken of hou je de spanning erop?

Thnx bros :cool:
 
Gewoon breed hangen voor je lats, doe smal voor triceps en armen omgedraaid voor biceps.

Laat iemand je spotten of gebruik een machine zoals lat pulldown

Doe beide, meestal laat ik de spanning erop. Bijna helemaal gestrekt.
 
S0m30n3 zei:
Gewoon breed hangen voor je lats, doe smal voor triceps en armen omgedraaid voor biceps.

Laat iemand je spotten of gebruik een machine zoals lat pulldown

Doe beide, meestal laat ik de spanning erop. Bijna helemaal gestrekt.

Maar ik ben die lat pulldown even zat. Doe ik al veel te lang. En ik las dat chinnen een van de beste rugoefeningen was.
 
delguy zei:
Maar ik ben die lat pulldown even zat. Doe ik al veel te lang. En ik las dat chinnen een van de beste rugoefeningen was.
Is het ook, maar leer eerst de lat pull down zwaar te doen, doe hem vooral breed en wissel eens af tussen voor de borst en achter de nek/
 
S0m30n3 zei:
Is het ook, maar leer eerst de lat pull down zwaar te doen, doe hem vooral breed en wissel eens af tussen voor de borst en achter de nek/

Ik pak de lat pulldown zo breed mogelijk, maar ik smokkel snel met die oefening, of ik heb het te snel door bij deze oefening.

In hoeverre is het smokkelen toegestaan bij lat pull down, tot hoe laag moet de stang minimaal komen?

Achter de rug wil ik niet doen. I.v.m. blessures.
 
S0m30n3 zei:
Gewoon breed hangen voor je lats, doe smal voor triceps en armen omgedraaid voor biceps.

Laat iemand je spotten of gebruik een machine zoals lat pulldown

Doe beide, meestal laat ik de spanning erop. Bijna helemaal gestrekt.

triceps???

je bedoelt biceps neem ik aan
 
delguy zei:
Ik pak de lat pulldown zo breed mogelijk, maar ik smokkel snel met die oefening, of ik heb het te snel door bij deze oefening.

In hoeverre is het smokkelen toegestaan bij lat pull down, tot hoe laag moet de stang minimaal komen?

Achter de rug wil ik niet doen. I.v.m. blessures.
Achter de rug gaat juist tegen smokkelen, je moet dan ook niet te zwaar gaan. Wat doe je nog meer voor oefeningen voor je rug? Je moet zoiezo wel cable roeien of barbell/dubell en deadliften.
 
johanqq zei:
triceps???

je bedoelt biceps neem ik aan
geponneerde greep toch? Dus dat je handpalmen naar je toe wijzen.
 
S0m30n3 zei:
Achter de rug gaat juist tegen smokkelen, je moet dan ook niet te zwaar gaan. Wat doe je nog meer voor oefeningen voor je rug? Je moet zoiezo wel cable roeien of barbell/dubell en deadliften.

Ja ik deadlift sinds kort weer, is nu mijn lievelingsoefening. Barbell bent over row doe ik ook shrugs doe ik en cable seated row doe ik.
 
S0m30n3 zei:
geponneerde greep toch? Dus dat je handpalmen naar je toe wijzen.

de triceps zijn de armstrekkers, die gebruik je bij geen enkele variant van optrekken
 
Tuurlijk gebruik je je triceps wel. Alleen niet in grote mate.
 
eduardjanssen zei:
Tuurlijk gebruik je je triceps wel. Alleen niet in grote mate.

kan je dat mij uitleggen, bij welke oefening dan precies etc
 
Ik blijf ontopic :D kijk naar de topic titel.

Als je iets naar beneden trekt of jezelf optrekt en j voelt aan je triceps voel je dat hij aanspant.
Heel simpel, heel praktijk.
 
Kunnen we ontopic blijven? :rolleyes:
 
Wat mensen doen om vaker te kunnen chinnen is dit:

Stel jezelf als doel om 50 reps te chinnen in een sessie. Begin eerst en ga tot je niet meer kunt. Dat zijn bijvoorbeeld 5 reps. Dan resten je er nog 45. Neem rust en ga wederom tot je faalt: 3 reps gedaan. Nog 42 te gaan. Ga zo door totdat je in totaal 50 reps hebt gedaan, ook al kun je er maar 1 per set.

Ik heb het (NOG) nooit gedaan, maar ben het wel van plan.
 
Wel, mijn voorspelling? Als je er geen 5 kan de eerste keer, zal je niet aan 50 raken. Kzou hier pas mee beginnen als je al aardig wat kan chinnen... maar goed.


DE chin is toch wel breed en vanuit deadhang. Zo heb ik nog niet veel mensen er 12 reps zien uitpersen. En anders gewicht bij hangen, da's beter dan eindeloze reeksen te doen. Achja, int begin werkt alles, en die 50 is toch wel een uitdaging :)
 
ik doe chinnen met iedere rugtraining.
Meestal neem ik een heel brede greep. Volledig uitstrekken en dan omhoog trekken om een zo'n groot mogelijke bewegingsbaan te hebben. heb vorige week voor het eerst met een smalle greep gedaan en ik vind dat het zo makkelijker gaat...

breed optrekken kan ik voor zo'n 8-10 reps en smal voor bijna 15 reps.

een goeie oefening om hierop te trainen is de lat pulldown (zoals al gezegd) ;)
 
huckfinn zei:
Wat mensen doen om vaker te kunnen chinnen is dit:

Stel jezelf als doel om 50 reps te chinnen in een sessie. Begin eerst en ga tot je niet meer kunt. Dat zijn bijvoorbeeld 5 reps. Dan resten je er nog 45. Neem rust en ga wederom tot je faalt: 3 reps gedaan. Nog 42 te gaan. Ga zo door totdat je in totaal 50 reps hebt gedaan, ook al kun je er maar 1 per set.

Ik heb het (NOG) nooit gedaan, maar ben het wel van plan.

Arnold style ;)

Vind goed werken persoonlijk!
 
huckfinn zei:
Wat mensen doen om vaker te kunnen chinnen is dit:

Stel jezelf als doel om 50 reps te chinnen in een sessie. Begin eerst en ga tot je niet meer kunt. Dat zijn bijvoorbeeld 5 reps. Dan resten je er nog 45. Neem rust en ga wederom tot je faalt: 3 reps gedaan. Nog 42 te gaan. Ga zo door totdat je in totaal 50 reps hebt gedaan, ook al kun je er maar 1 per set.

Ik heb het (NOG) nooit gedaan, maar ben het wel van plan.

Lees dit anders eens:
http://www.cbass.com/Pavel'sLadders.htm

Je doet hier heel veel "setjes", maar niet steeds tot failure, zodat je er in totaal veel meer kunt doen (wat dan weer goed is volgens Pavel).
 
Back
Naar boven