AndroidHealthClinic

Chinnen vragen&tips ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

S0m30n3 zei:
I doe hem vooral breed

Waarom, bredere greep beperkt alleen maar de ROM.


S0m30n3 zei:
Achter de rug gaat juist tegen smokkelen

Achter je heb je juist meer de neiging de borst erbij te betrekken. Als je trouwens nar de functie van de rugspieren kijk zie je dat de voor variant deze beter benadrukt.
 
Laatst bewerkt:
johanqq zei:
de triceps zijn de armstrekkers, die gebruik je bij geen enkele variant van optrekken

De triceps loopt ook over het schouder gewricht en zorgt dus ook voor schouder extensie en adductie.

Meeste rugoefeningen belasten de triceps zelfs meer als de biceps.
 
Laatst bewerkt:
delguy zei:
Vraag1:
Oke, ik weet dat er heel veel manieren zijn om te chinnen. Je kunt je breed optrekken of smal, of met de handen naar elkaar toe, nek naar de stang of borst naar de stang toebrengen. Of is er maar 1 soort chin up en hoe breed is dat dan? Want we hebben echt 10 verschillende manieren op je op te trekken bij ons. Ook met stangen me een buiging erin.


Meestal is de variant waarin je het beste bent ook de variant die de meeste winst opleveren, maar omdat het een grote spiergroep betreft belast je met iedere variant de rug wel net iets anders


delguy zei:
Vraag2:
Hebben jullie tips om vaker te kunnen chinnen? Want ik kan maar 3 keer ofzo met de handen naar elkaar toe, smal. Breed lukt me misschien een keer en wat er tussen in zit 5 keer.

Prober eerst sterker te worden op een pully, en zoals al eerder opgemerkt ga uit van een totaal aantal reps en probeer die in steeds minder sets te behalen

delguy zei:
Vraag3:
Laten jullie je ook altijd helemaal zakken tot je armen en lats gestrekt zijn en dan weer opnieuw optrekken of hou je de spanning erop?

Soms doe ik korte bewegingen, maar meestal helemaal uitstrekken
 
wazzup zei:
Lees dit anders eens:
http://www.cbass.com/Pavel'sLadders.htm

Je doet hier heel veel "setjes", maar niet steeds tot failure, zodat je er in totaal veel meer kunt doen (wat dan weer goed is volgens Pavel).

Ik ga deze manier van trainen eens proberen. Ik zit nu een beetje vast op 13 á 14 hh met brede grip, dus wie weet werkt deze methode wel. Als ik het goed begrijp werkt het zo (kan dat ik iets verkeerd lees);

1 hh, 1 hh rust, 2 hh, 2 hh rust, 3 hh, 3 hh rust, 4 hh, 4 hh rust, 5 hh etc. etc. . Doorgaan tot maximaal 2 herhalingen onder je rm, en dan opnieuw beginnen.

Iemand enig idee hoeveel rust te nemen tussen setjes? Gewoon je laatste aantal hh x 4 seconden ofzo? En hoeveel setjes te doen?

Gewoon om de dag doen neem ik aan, het gaat mij niet om massa maar om het aantal hh te vergroten?

gr PKC
 
Volgens Pavel moet je net zoveel rust nemen als het de andere zou duren om de herhalingen te doen (als je met zijn tweeen zou zijn). Dus als jij 4 seconden per herhaling doet, ja dan 4 * laatste aantal reps in seconden wachten. (maar ik denk dat je reps sneller gaan)

Dus 1 rep
dan loslaten en even lang wachten als die ene rep duurde
dan 2 reps
etc
 
huckfinn zei:
Wat mensen doen om vaker te kunnen chinnen is dit:

Stel jezelf als doel om 50 reps te chinnen in een sessie. Begin eerst en ga tot je niet meer kunt. Dat zijn bijvoorbeeld 5 reps. Dan resten je er nog 45. Neem rust en ga wederom tot je faalt: 3 reps gedaan. Nog 42 te gaan. Ga zo door totdat je in totaal 50 reps hebt gedaan, ook al kun je er maar 1 per set.

Ik heb het (NOG) nooit gedaan, maar ben het wel van plan.

Als je maar 5 reps kan zou ik voor de 40 (of zelfs maar 30) reps gaan.
Het is iig een goede vorm van afwisseling. En je voelt het de volgende dag zeker wel (al hoeft dat niets te zeggen).
 
3XL zei:
Meestal is de variant waarin je het beste bent ook de variant die de meeste winst opleveren, maar omdat het een grote spiergroep betreft belast je met iedere variant de rug wel net iets anders




Prober eerst sterker te worden op een pully, en zoals al eerder opgemerkt ga uit van een totaal aantal reps en probeer die in steeds minder sets te behalen



Soms doe ik korte bewegingen, maar meestal helemaal uitstrekken

Bedankt! :thumbs:
 
ik ga deze week met 10*3 beginnen oa voor chins met 60 sec rust tussen sets ff kijken hoe dat gaat.
 
Wat is het verschil tussen chin-up en pull-up.

Ik doe alleszinds 1 van de 2 :rolleyes:

Groot verchil tussen die 2?
 
3XL zei:
De triceps loopt ook over het schouder gewricht en zorgt dus ook voor schouder extensie en adductie.

Meeste rugoefeningen belasten de triceps zelfs meer als de biceps.

hm, nog nooit iets van gemerkt als ik triceps deed na een rugtraining. bij een bicepstraining na een rugtraining juist wel.
 
johanqq zei:
hm, nog nooit iets van gemerkt als ik triceps deed na een rugtraining. bij een bicepstraining na een rugtraining juist wel.

Omdat de belasting op de triceps niet sterk genoeg is, kun je meer bezien als een degelijke opwarming, terwijl je biceps wel in dezelfde functie gebruikt als bij rug training (elboogbuiger)
 
Daar is geen verschil tussen.

Iemand (ik dat Charles Poliquin) heeft ooit voor een artikel gewoon gesteld dit noem ik voor de duidelijkheid van het artikel ........ en dat noem ik voor de duidelijkheid van het artikel .......... (staat er zelfs bij)

Meer niet!

Maar je komt de termen vrij door elkaar tegen. Als je dus een benaming tegenkomt vraagt dan eerst even wat precies bedoeld word.
 
johanqq zei:
hm, nog nooit iets van gemerkt als ik triceps deed na een rugtraining. bij een bicepstraining na een rugtraining juist wel.

Vraag maar eens rond. Ik ken nl zat mensen (waaronder ik zelf) die na rugtraining opgepompte triceps hebben.
 
MonsterStrength zei:
Omdat de belasting op de triceps niet sterk genoeg is, kun je meer bezien als een degelijke opwarming, terwijl je biceps wel in dezelfde functie gebruikt als bij rug training (elboogbuiger)

Juist niet de triceps doen zodra je je armen naar achter brengt vanaf het begin tot het eind aktief mee.

De bicep doen alleen echt aktief mee aan het begin van een pull down/chin. Als je bovenarmen eenmaal horizontaal passeren buigt je arm zonder echte inspanning van de biceps. Je triceps daarintegen is nog steeds aktief bezig.

Komt ook nog bij de triceps ook in rugoefeningen waarbij de arm niet gebogen word een rol speelt (pull over ed)
 
3XL zei:
Juist niet de triceps doen zodra je je armen naar achter brengt vanaf het begin tot het eind aktief mee.

De bicep doen alleen echt aktief mee aan het begin van een pull down/chin. Als je bovenarmen eenmaal horizontaal passeren buigt je arm zonder echte inspanning van de biceps. Je triceps daarintegen is nog steeds aktief bezig.

Komt ook nog bij de triceps ook in rugoefeningen waarbij de arm niet gebogen word een rol speelt (pull over ed)

Weer wat bijgeleerd :thumb:
 
Back
Naar boven