MuscleMeat

Chinning (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

iKsZ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
267
Waardering
0
Hoe doen jullie het?

Zonder gewicht doe ik zoveel mogelijk herhalingen alleen lukt nog niet echt denderend!
12
dan meestal nog maar 8 a 10
dan paar keer 5


Niet echt mijn sterkste oefening dus.
Met Pulldown lukt me wel 30kg meer dan mijn gewicht maar ik denk erover om nu maaar met mijn eigen gewicht meer herhalingen te gaan maken.
 
Ik doe het niet.

Op de een of andere manier krijg ik altijd last van m'n ellebogen alsik chin. Is niet iets wat ik heb sinds ik zwaarder weeg, maar had di al toen ik pas trainde
 
t schijn t voor kracht goed te werken om 50 resp te maken ongeacht t antal sets wat je nodg hebt. Arnie heeft dit volgensmij ooit zo geintroduceerd en t schijnt wel zeker succes te hebben.

Ikzelf gebruik meestal een chinup apparaat met tegengewicht, waarbij i dus 3 sets van 8 reps kan doen bijvoorbeeld. en zo nu en dan pak ik met mn maatje normale chinups waarbij we elkaar aan de enkels steun kunnen bieden.

pulldown is in mijn ogen wel een andr principe dan chinups.
 
In het begin deed ik op aanraden van een klein breed mannetje waar ik altijd tegen op keek 30 reps.
Maakte niet uit hoe ik er kwam 30 sets van 1 rep of 3 sets van 10 reps, ik moest het elke dag doen en pas als ik 30 reps had mocht ik met mijn trainingen beginnen.
Toen kwam er een moment dat ik 10 reps makkelijk haalde in een set en dat was het moment dat ik er gewicht aan toevoegde en weer proberen 10 reps te halen.

Dus je doet ongeveer hetzelfde als ik deed. Probeer maar, gaat lukken!!
 
Originally posted by iKsZ
Hoe doen jullie het?

Zonder gewicht doe ik zoveel mogelijk herhalingen alleen lukt nog niet echt denderend!
12
dan meestal nog maar 8 a 10
dan paar keer 5


Niet echt mijn sterkste oefening dus.
Met Pulldown lukt me wel 30kg meer dan mijn gewicht maar ik denk erover om nu maaar met mijn eigen gewicht meer herhalingen te gaan maken.
Wat is daar zo slecht aan? Zolang je maar geconcentreerd en gecontroleerd doet.
Na wat oefening kan je dan gewicht gaan toevoegen.

Dit is een hele goede compound oef voor biceps en lats!
 
wat je ook kan doen is eventueel je eerste set, ipv 12 reps, 8 reps te doen, en zien hoe je het er vanaf brengt de volgende sets...

ik doe ze ook al een hele tijd niet meer, maar goed dit wil niet zeggen dat jij ze niet moet doen.
 
Ik vind chins echt niet lekker, daarom doe ik ze ook niet..
 
Originally posted by Vinny
Ik vind chins echt niet lekker, daarom doe ik ze ook niet..

als t je daarom te doen is?

het gaat toch om de effectiviteit van de oefening en daarin is chin up een vd betere voor de wijdte van de rug. Ik vind bepaalde oefeningen ook minder leuk dan andere, maar doe ze toch omdat ze eenmaal hoger staan aangeschreven em ik t idee heb dat ze bij mij betere resultaten geven ondanks dat t mijn ego onderuit haalt (groot gezegd maar you get the point) omdat ik minder zwaar kan gaan dan andere oefeningen.

Mijn vraag is dan ook WAAROM je een hekel hebt aan chinnne?. Voelt t niet lekker aan, kan je niet zwaar gaan en veel reps maken (wat ik overigens ook heb) en is t dus zowel fysiek een mindere oefening en zodoende mentaal misschien ook.

Of vind je t niet fijn omdat je in een rare positie bevindt?
 
ik kan ook niet veel reps maken, en ik krijg ook van die k*t steeken in mijn polsen. Maar ik groei prima met de andere oefeningen die ik doe. En ik heb vooral dikte nodig in mijn rug..
 
Het is mijn droom nog eens mijn eigen gewicht te 'chinnen' (op te trekken). Tot nog toe ben ik er niet dichter bij gekomen dan mijn gewicht minus 15 kg , zij het dat ik daar wel 6 hh voor doe.
Ik heb wel geroepen dat als het me lukt ik een bescheiden feestje ga geven! Misschien zal het over een maand of 3-4 of zo lukken?
Noest doorgaan.. je mag blij zijn dat het je überhaupt lukt, er zijn genoeg mannen die dat niet kunnen: of omdat ze te zwaar zijn of omdat ze de kracht missen.
Er zijn overigens maar heel weinig vrouwen die het kunnen.. wateengedoe2 is het na maanden oefenen op negatieve reps (geen tegengewicht in haar sportschool) uiteindelijk wel gelukt..

Espi
 
Heb het er ook behoorlijk moeilijk mee. Ik ben nu een tijdje bezig 50 reps te doen, hoelang ik er ook over doe, gewoon eens proberen. Al zijn het 10 sets :D Lats pompen enorm op, alsof je onder je oksel grote gezwellen krijgt :cool:
Maar als je snel zwaarder wordt dan wordt het opboksen tegen het gewicht dat je aankomt.
 
kDoe meestal ook 50 reps in zoveel sets als ik nodig heb.
En diverse varianten.
Breed beginnen en dan steeds smaller als het brede niet meer lukt.
Als laatste nog paar keer omgekeerde greep.
 
Back
Naar boven